ایران در مرحله اول می‌تواند 5 سامانه اس-300 از روسیه دریافت کند. یک ژنرال روس نیز گفته که تصمیم مسکو، جبران اشتباه ژئوپلتیکی است که روسیه در این سال‌ها مرتکب شده است.

گروه بین‌الملل مشرقخلاصه اخبار بین‌الملل روز سه‌شنبه 94/1/25 به شرح زیر است:

اس-۳۰۰ها به سرعت تحویل ایران می‌شود/ زخم‌های یمن را عمیق‌تر نکنید/ توافق ریاض و آنکارا درباره مداخله در سوریه/ایران:

ائتلاف‌های نظامی برای مقابله با داعش و سرکوب مردم یمن، منطقه را در جنگ فرو برده است

خبرگزاری فارس- علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران که به روسیه سفر کرده است در اجلاس دبیران شورای امنیت سازمان شانگهای گفت: ائتلاف‌های نظامی برای مقابله با داعش و برای سرکوب مردم یمن، منطقه را در جنگ فرو برده است. وی افزود: استفاده ابزاری از موازین و معیارهای حقوق بین‌الملل و نهادهای بین‌المللی برای مداخله در امور کشورها و اعمال تحریم‌های نامشروع علیه دولت‌های قانونی و ملت‌ها، در کنار حمایت‌های آشکار و پنهان سیاسی و اقتصادی از گروه‌های تروریستی و توانمند سازی جنایتکاران تحت عنوان حمایت از دموکراسی، مصداق بارز استفاده ابزاری از تروریسم است.

شمخانی: اس-۳۰۰ احتمالاً در سال ۲۰۱۵ به ایران تحویل داده شود

خبرگزاری اینترفکس روسیه- علی شمخانی با اشاره به لغو ممنوعیت فروش اس‌-۳۰۰ به ایران از سوی روسیه تاکید کرد که امکان عملی شدن تحویل این سامانه در سال ۲۰۱۵ وجود دارد. شمخانی گفت: فکر می‌کنم امسال تحویل داده خواهد شد. این یک موضوع کوچک در روابط دوجانبه‌مان است. فرصتهای استراتژیک عظیمی در روابط روسیه و ایران وجود دارد. حل چنین موانعی به توسعه بیشتر روابط دوجانبه‌مان کمک خواهد کرد. سرگئی لاوروف درباره تصمیم لغو ممنوعیت فروش این سامانه گفته بود: ما نمی‌توانستیم بعد اعتبار و مالی قضیه را لحاظ نکنیم. همانطور که می‌دانید ما هزینه‌های مالی جدی در ارتباط با تعلیق قرارداد متحمل شدیم و ما دیگر چنین وضعیتی را ضروری نمی دانیم.

تاریخ تحویل اس-300 به ایران به شرکت سازنده بستگی دارد

رویترز- دولت روسیه روز سه‌شنبه با بیان اینکه هیچ مانع قانونی برای تحویل سامانه اس-300 وجود ندارد، اعلام کرد که تاریخ تحویل این سامانه، به شرکت سازنده بستگی دارد. وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا گزارش‌های منتشر شده در مورد آغاز روند تهاتر نفتی میان ایران و روسیه صحت دارد یا نه، گفت: بله، مطمئنا. خبرگزاری اینترفکس روز سه‌شنبه به نقل از یک کارشناس روسی گزارش داد که ایران در مرحله اول می‌تواند تا 5 سامانه اس-300 از روسیه خریداری و دریافت کند. اس-300 سامانه موشکی سطح‌به‌هوای دوربرد و خودکششی با قابلیت استفاده در تمامی ارتفاع‌هاست که در ابتدا برای رهگیری هواپیماها و موشک‌های کروز ساخته شده و بعدها توانایی رهگیری موشک‌های بالیستیک نیز به آن افزوده شد.

ایران در مرحله اول می‌تواند 5 سامانه اس-300 دریافت کند

خبرگزاری اینترفکس روسیه- ایران در مرحله اول می‌تواند 5 سامانه اس-300 از روسیه دریافت کند. یک ژنرال روس نیز گفته که تصمیم مسکو، جبران اشتباه ژئوپلتیکی است که روسیه در این سال‌ها مرتکب شده است. این اقدام مسکو، واکنش منفی رژیم‌صهیونیستی و آمریکا را در پی داشته است. بنا بر اعلام واشنگتن، جان کری وزیر خارجه آمریکا شب گذشته در تماس با لاوروف، به این تصمیم مسکو اعتراض کرده است.

آمریکا: بحث اس-300 در میانه مذاکرات، بحث سازنده‌ای نیست

خبرگزاری فارس- ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص تفاوت‌های میان فکت‌شیت ایرانی و آمریکایی با تکرار حرف‌های جان کری گفت: پس از توافق ژنو هم ما یک فکت‌شیت دادیم و ایرانی‌ها یک فکت شیت، ولی در آخر دیدیم که تعهدات مدنظر ما به ایران اعمال شد؛ این بار هم می‌گویم که آنچه در فکت‌شیت ما آمده، دقیقاً محتوای مذاکرات دیپلمات‌ها در اتاق‌های لوزان را منعکس می‌کند. ماری هارف درباره اعلام آمادگی روس‌ها برای تحویل اس-300 به ایران گفت که این کار در میانه مذاکرات، اقدام سازنده‌ای نبود، ولی به نظر نمی‌رسد که تحویل چنین موشک‌هایی بر خلاف مفاد تحریم‌های شورای امنیت (علیه ایران) باشد. هارف گفت جان کری و لاوروف امروز تلفنی در این خصوص با هم صحبت کرده‌اند و مراتب نگرانی طرف آمریکایی به روس‌ها ابلاغ شده است.

لاوروف: با توجه به تحولات یمن، اس۳۰۰ برای ایران مهم است

اسپوتنیک- سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که تحویل سامانه دفاعی موشکی اس ۳۰۰ به ایران در شرایط کنونی منطقه به ویژه مسایل مربوط به تحولات یمن، برای تهران حائز اهمیت است. وی افزود: روسیه مسایل تجاری تحویل اس ۳۰۰ به ایران را در نظر نمی‌گیرد.

مقام اسرائیلی: تحویل اس-۳۰۰ به ایران توازن قدرت در منطقه را برهم می‌زند

خبرگزاری فارس- وزیر اطلاعات و امور راهبردی رژیم صهیونیستی در اولین واکنش مقامات اسرائیلی به خبر تحویل اس-۳۰۰ به ایران گفت که تحویل این سامانه به ایران نتیجه مشروعیت بخشیدن به جمهوری اسلامی ایران در تفاهم لوزان است. وی افزود: به جای اینکه جلوی ایران را در حمایت از فعالیتهای تروریستی بگیرند، به این کشور اجازه می‌دهند سلاحهای پیشرفته دریافت کند. یک مقام دیگر صهیونیستی نیز در گفت‌وگو با کانال ۲ رژیم صهیونیستی مدعی شد که تحویل سامانه اس-۳۰۰ به ایران توازن قدرت در منطقه را برهم خواهد زد. وی همچنین تاکید کرد که در اختیار داشتن این سامانه باعث جلوگیری از حمله به تاسیسات نظامی ایران خواهد شد. به گزارش العربیه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که سامانه اس-300 به سرعت تحویل ایران خواهد شد.

توتال: پس از لغو تحریم‌ها به ایران می‌آییم

پرس‌تی‌وی- پاتریک پویانه مدیرعامل توتال اعلام کرد که نمی‌تواند پتانسیل‌های گاز طبیعی ایران را نادیده بگیرد و به محض برداشته شدن تحریم‌ها، بازگشت به این کشور را مد نظر دارد. توتال به همراه شرکت‌های گازپروم روسیه و پتروناس مالزی با هزینه‌ای بیش از 2 میلیارد دلار، فازهای دوم و سوم پارس جنوبی را ایجاد کرده است. توتال همچنین در سال 1999 به شرکت‌های Elf ایتالیا و Bow Valley کانادا برای توسعه میدان نفتی بلال پیوست.

توقف پروژه انتقال گاز ایران به عمان در مرحله تعیین مسیر

گالف تایمز- محمد الرومحی وزیر نفت و گاز با توضیح اینکه خط لوله زیرآبی انتقال دهنده گاز ایران به عمان در مرحله تعیین مسیر متوقف شده است، خاطرنشان کرد: به اعتقاد من این خط لوله سرنوشت روشنی دارد. وی گفت، ایران و عمان هنوز بر سر مسیر 260 کیلومتری خط لوله زیر آبی انتقال‌دهنده گاز ایران به عمان به توافق نرسیده‌اند. به نظر می‌رسد که قیمت گاز فروشی ایران به عمان، یکی دیگر از موانع بر سر راه احداث این خط لوله باشد. این در حالی است که مقام عمانی تصریح کرده دو کشور هنوز در مورد قیمت گاز به مذاکره نپرداخته‌اند و توافق کرده‌اند که در مورد این موضوع هنگام نزدیک شدن به زمان اتمام پروژه به مذاکره بپردازند.

ساخت نیروگاه جدید هسته‌ای با همکاری چین

خبرگزاری فارس- بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: ما به یک میلیون سو یعنی سوخت 5 نیروگاه بوشهر فکر می‌کنیم و به همین دلیل است که توافقی برای احداث دو نیروگاه برق هسته‌ای با روس‌ها امضا کرده‌ایم. چینی‌ها هم به زودی وارد این عرصه خواهند شد. وی همچنین عنوان کرد که سایت فردو با همه تأسیسات زیرساختی خود حفظ می‌شود. کمالوندی در بخشی از سخنانش افزود: برنامه جمهوری اسلامی ایران تولید صنعتی حداقل 190 هزار سو سوخت هسته‌ای است،ضمن اینکه ما به یک میلیون سو یعنی سوخت 5 نیروگاه بوشهر نیز فکر می‌کنیمو به همین دلیل است که توافقی برای احداث دو نیروگاه برق هسته‌ای با روس‌ها امضا کرده‌ایم. ضمن اینکه چینی‌ها هم به زودی وارد این عرصه خواهند شد. وی تاکید کرد: ظریف مبرا از خطا نیست، ولی تلاش‌ها برای مردم و کشور از سوی او و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان صورت می‌گیرد، ضمن اینکه انتقادات باید با شادابی در بین تمام جناح‌ها و به دور از موضع‌گیری خصمانه انجام شود. این حق مردم است که از رویدادهای سیاسی در کشور مطلع باشند و باید در امورات سیاسی کشورشان دخالت کنند.

پادشاه اردن: گسترش نفوذ ایران در منطقه باید بخشی از مذاکرات هسته‌ای باشد

فاکس‌نیوز- ملک عبدالله دوم پادشاه اردن با متهم کردن ایران به تلاش برای توسعه‌طلبی در خاورمیانه خواستار گنجانده شدن این ادعا در مذاکرات هسته‌ای بین ایران و ۱+۵ شد. پادشاه اردن در حالی این اظهارات را مطرح کرد که مقامات ایران و کشورهای گروه 1+5 که طرف مذاکره با ایران هستند بارها اعلام کرده‌اند این گفت‌وگوها محدود به مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای هستند.

فشار افکار عمومی آمریکا برای رفع تحریم‌های ضد ایرانی

وبگاه خبری آمریکایی گزت- نتایج یک همه پرسی که از سوی دانشگاه گوینی‌پیاک آمریکا صورت گرفته نشان داد بیش از نیمی از اهالی ایالت‌های خاکستری آمریکا (ایالت‌هایی که نه جمهوری‌خواه هستند و نه دموکرات و بیشترین تاثیر را در انتخابات ریاست جمهوری می‌گذارند) تمایل به پایان تنش بین ایران و آمریکا و رفع تحریم‌های ضد ایرانی دارند.

درگیری با ایران برابر با تلفات بسیار مالی و جانی برای آمریکا است

هافینگتون پست- واشنگتن ایران را به عنوان قدرت منطقه‌ای پذیرفته و هرگونه توافق هسته‌ای که شکاف و اختلاف بین آمریکا و اسرائیل و نیز سعودی‌ها را بیشتر می‌کند باعث تقویت مواضع این کشور می‌شود. ایران برای اوج گرفتن در موقعیتی بسیار خوب قرار گرفته و در زمینه برگزاری انتخابات، شیوه‌ای دموکرات را در پیش گرفته است. این کشور با وجود تحریم‌ها هنوز قادر است نفت خود را به آسیا بفروشد و به محض رفع تحریم‌ها نیز نفت خود را بیشتر خواهد فروخت. لغو تحریم‌ها باعث شکوفایی اقتصادی ایران و سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در این کشور می‌شود بنابر این پی بردن به برنده بزرگ مذاکرات هسته‌ای مشکل نیست. امید می‌رود که آمریکا از قدرت نظامی و اقتصادی خود برای ضربه به ایران به عنوان قدرت جدید منطقه‌ای استفاده نکند اما در صورت وقوع چنین درگیری با ایران بسیار نیرومند ما باید در آینده شاهد فاجعه بزرگ اتلاف منابع مالی و جانی آمریکا باشیم.

افخم احتمالا سفیر می‌شود

خبرگزاری فارس- شنیده‌ها حاکی از آن است که قرار است مرضیه افخم سخنگوی دستگاه دیپلماسی به عنوان سفیر جدید ایران راهی محل ماموریت شود. البته تا این لحظه مشخص نشده که افخم عهده‌دار کدام سفارتخانه ایران در خارج از کشور خواهد شد. در صورت انتصاب افخم به عنوان سفیر، او اولین سفیر زن جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. مرضیه افخم مدیرکل دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه سال 1392 به عنوان اولین سخنگوی زندستگاه دیپلماسی منصوب شد. لازم به ذکر است هنوز هیچ منبع رسمی این خبر را تأیید نکرده است.

اس-۳۰۰ها به سرعت تحویل ایران می‌شود/ زخم‌های یمن را عمیق‌تر نکنید/ توافق ریاض و آنکارا درباره مداخله در سوریه/آمریکا:

تردید، نتیجه نشست کری با نمایندگان کنگره درباره تفاهم هسته‌ای لوزان

پایگاه آمریکایی- نمایندگان کنگره بعد از جلسه محرمانه با وزیر خارجه آمریکا درباره تفاهم هسته‌‌ای لوزان همچنان مردد هستند و ظاهراً جان کری نتوانسته آنها را متقاعد کند. اخیراً کمیته روابط خارجی سنا، لایحه دو حزبی نظارت کنگره بر هرگونه توافق هسته‌ای ایران و 1+5 را به رأی‌ گذارد. کاخ سفید تهدید کرده است که اگر این لایحه به تصویب برسد آن را وتو می‌کند اما جمهوری خواهان در تلاش هستند تا حمایت 67 سناتور آمریکایی را جلب کنند تا اوباما نتواند آن را وتو کند.

واشنگتن و توکیو تعهدات آمریکا برای دفاع نظامی از ژاپن را بازنگری می‌کنند

رویترز- با درخواست توکیو، آمریکا و ژاپن معاهده دفاعی آمریکا از جزایر ژاپنی مورد مناقشه با چین را بازنگری خواهندکرد. انتظار می‌رود آمریکا و ژاپن بازخوانی دستورالعمل‌های دفاعی نظامی را به زودی اعلام کنند. باراک اوباما رییس جمهور آمریکا پیش از این گفته بود بر اساسمعاهده امنیتی آمریکا-ژاپن، واشنگتن موظف است از این جزایر تحت کنترل ژاپن دفاع کند اما نمی خواهد به این تنش چینی-ژاپنی کشانده شود. ژاپن و چین مدت‌هاست بر سر جزایر واقع در شرق دریای چین با نام سنکاکو در چین و دیااویو در چین درگیر هستند.

چه کسانی از نظامی‌گری آمریکا نفع می‌برند؟

اسپوتنیک- ران پائول سناتور جمهوری‌خواه سابق کنگره در یادداشتی نوشت که پیمانکاران و اندیشکده‌های نظامی آمریکا دائماً دروغ‌هایی را درباره خطر به راه افتادن جنگ در جهان مطرح می‌کنند تا بتوانند مسئله افزایش بودجه نظامی آمریکا را توجیه کنند. وی تأکید کرد: این طرح تبلیغات در جهت راه‌ افتادن جنگ، ظاهراً به نفع پیمانکاران و اندیشکده‌های نظامی است و برای آنها سودآوری می‌کند. پائول درباره ریتون یکی از پیمان‌کارهای نظامی دولت آمریکا گفت: ریتون یکی از حامیان مالی اصلی اندیشکده‌هایی چون موسسه مطالعات جنگ است که این اندیشکده به طور دائم تبلیغات طرفدار جنگ را منتشر می‌کند. من اطمینان دارم که این قراردادهای بزرگ، نتیجه این سرمایه‌گذاری ها است.

پیش‌بینی کسری نیم تریلیون دلاری سالانه آمریکا

ای بی سی نیوز-کسری بودجه مالی آمریکا طی نیم سال ابتدایی سال مالی جاری در این کشور، سرعت بیشتری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته در پیش گرفت و 6.3 درصد افزایش داشته است. در نیم سال اول سال جاری مالی آمریکا، کسری بودجه کاخ سفید به 439.5 میلیارد دلار افزایش یافت که در مقایسه با کسری بودجه 413.3 میلیارد دلاری این کشور در 6 ماهه نخست سال مالی گذشته،‌ 26.2 میلیارد دلار رشد داشته است. دفتر بودجه کنگره آمریکا پیش بینی کرده است کسری بودجه کل سال مالی این کشور به 486 میلیارد دلار افزایش یابد.

کری در نشست غیرعلنی با کنگره درباره توافق هسته‌ای ایران چه گفت؟

خبرگزاری فارس- جان کری وزیر خارجه آمریکا به همراه ارنست مونیز وزیر انرژی و جک لو وزیر خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه در جمع قانونگذاران مجلس نمایندگان تلاش کردند ویژگی‌های توافق هسته‌ای با ایران را برای آنها شرح دهند. آنها قرار است روز سه شنبه هم نشستی مشابه با حضور تمامی اعضای مجلس سنای آمریکا داشته باشند. یکی از اهداف این سه وزیر آمریکایی، تلاش برای متقاعد کردن نمایندگان آمریکایی برای صرفنظر از پیشبرد هر طرحی خواهد بود که می تواند دیپلماسی با ایران را تضعیف یا پیچیده کند. وزیر خارجه آمریکا پیش از ورود به سالن محل برگزاری نشست عنوان کرد: امیدوارم کنگره با دقت گوش بدهد و در عین حال به ما زمان و فضای کافی هم بدهد تا بتوانیم این وظیفه دشوار را به سرانجام برسانیم. با این حال، نشست چند ساعته وزیران آمریکایی ظاهراً چندان مثمر ثمر نبود چرا که بسیاری از نمایندگان پس از خروج از جلسه تغییری در دیدگاه های قبلی خود نداده اند.

اندیشکده کاتو: آمریکا بزرگترین تهدید ثبات خاورمیانه است نه ایران

فوربس- داگلاس باندو تحلیلگر و عضو اندیشکده آمریکایی کاتو در یادداشتی تاکید کرد که ارتش آمریکا نباید در خارج از این کشور دخالت کند و این آمریکا است که بزرگترین تهدید ثبات خاورمیانه است و نه ایران. وی نوشت: تصمیم دولت اوباما برای مذاکره با تهران تقریبا سبب ایجاد تشنج در میان سیاسیون و کارشناسان آمریکایی که حامی جنگ دائمی در خاورمیانه هستند، شده است. این تحلیلگر آمریکایی در بخش دیگری از این یادداشت هم نوشت: البته ایران کشوری پرجمعیت است و پتانسیل تبدیل شدن به کشوری شکوفا و پررونق را دارد کشوری که نمی‌توان انتظار داشت به آسودگی و راحتی، تسلط و غلبه آمریکا یا عربستان سعودی (بر منطقه) را بپذیرد.

اس-۳۰۰ها به سرعت تحویل ایران می‌شود/ زخم‌های یمن را عمیق‌تر نکنید/ توافق ریاض و آنکارا درباره مداخله در سوریه/عربستان:

کشته شدن یکی از شاهزاده‌های سعودی

لحج نیوز یمن- فهد بن ترکی بن عبدالعزیز یکی از شاهزاده‌های سعودی که از فرماندهان ارشد ارتش عربستان هم بود در حمله خمپاره‌ای ارتش یمن کشته شد. وی در حال بازدید از پاسگاه مرزی بود که این منطقه هدف حملات خمپاره‌ای قرار گرفت و او و همراهنش کشته شدند. درحالی که دولت عربستان خبر مرگ 3 همراه فهد بن ترکی را اعلام کرد ولی تاکنون درباره کشته شدن شاهزاده سعودی خبری رسمی از سوی مقامات ریاض منتشر نشده است.

پنهانکاری عربستان درباره مرگ یک شاهزاده سعودی در جریان تهاجم به یمن

الیمن الیوم- وزارت دفاع یمن اعلام کرده که یک شاهزاده و افسر ارشد ارتش عربستان در جریان درگیری‌های مربوط به حمله این کشور به یمن کشته شده است. سایت سبتمبر نت وابسته به وزارت دفاع یمن دیروز اعلام کرد که سرتیپ فهد بن ترکی بن عبدالعزیز آل سعود شنبه شب در جریان بازدید از پایگاه‌های نظامی سعودی در مناطق مرزی این کشور با یمن، در روستای مجدعه کشته شد. بر اساس گزارش پایگاه خبری العالم، شماری از شاهزادگان در حال رفت و آمد به خانه ترکی بن عبدالعزیز آل سعود هستند تا به خانواده او تسلیت بگویند.

توافق ریاض - آنکارا درباره مداخله در سوریه

هافینگتون پست- مقامات ارشد ریاض و آنکارا درباره تشکیل ائتلاف نظامی با هدف ساقط کردن نظام سوریه رایزنی و توافق کرده‌اند. قطر میانجی گفتگوهای مزبور بوده است. ترکیه در این طرح پیشنهاد کرده کهنیروی زمینی خود را با پشتیبانی حمله هوایی عربستان برای حمایت از نیروهایمعارض بشار اسد به کار بگیرد. یک منبع مرتبط با مذاکرات ریاض - آنکارا گفت: در صورت پیشرفت مذاکرات میان عربستان و ترکیه، مداخله نظامی در سوریه انجام خواهد شد، خواه آمریکا از آن حمایت کند یا نکند. اطلاعات منتشر شده مربوط به دیدار حدود یکماه پیش رئیس جمهور ترکیه با پادشاه عربستان در ریاض است. باتجاوز هوایی عربستان و ائتلاف عربی به یمن، این طرح ترکیهبهتعویق افتاده است.

ارسال تسلیحات مدرن به عدن برای حمایت از منصور هادی

منابع آگاه در ریاض- شاهزاده محمد بن نایف جانشین ولیعهد عربستان سعودی با ژنرال علی الاحمر از فرماندهان نظامی و مخالفان سرسخت انصارالله و انقلابیون یمن، درباره توانمندی‌های مقابله با انصارالله رایزنی کرد. از سوی دیگر، منابع آگاه اعلام کردند که یک محموله تسلیحات پیشرفته، به همراه 2 جنگنده‌ و چندین ضد هوایی در حمایت از عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی یمن، صبح امروز وارد فرودگاه بین‌المللی عدن شد.

اس-۳۰۰ها به سرعت تحویل ایران می‌شود/ زخم‌های یمن را عمیق‌تر نکنید/ توافق ریاض و آنکارا درباره مداخله در سوریه/یمن:

علی عبدالله صالح: یمن به اندازه کافی زخم دارد، این زخم‌ها را عمیق‌تر نکنید

فیس‌بوک- علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور پیشین یمن که اکنون نیروهای طرفدار او در حال مقابله با تجاوز نیروهای سعودی به خاک یمن هستند معتقد است هدف تجاوز ریاض به خاک این کشور، قدرت‌نمایی مقابل ایران در منطقه از طریق نابودی یمن است. وی اظهار داشت: یمن مانند مکان‌های دیگر نیست به اندازه کافی در این کشور زخم هست، این زخم‌ها را عمیق‌تر نکنید. علی عبدالله صالح، در خطاب به کشورهای عضو این ائتلاف گفت: اگر می‌خواهید به ایران پیام بدهید، لزومی ندارد، یمن را تخریب کنید!

اس-۳۰۰ها به سرعت تحویل ایران می‌شود/ زخم‌های یمن را عمیق‌تر نکنید/ توافق ریاض و آنکارا درباره مداخله در سوریه/استرالیا:

استرالیا ۳۰۰ نظامی دیگر به عراق اعزام می‌کند

آسوشیتدپرس- دولت استرالیا اعلام کرده است که قصد دارد برای آموزش نیروهای نظامی عراقی، ۳۰۰ نیرو به این کشور اعزام کند. این نیروهای نظامی استرالیایی همراه با صد نیروی نظامی نیوزلندی در پایگاه تاجی شمال بغداد همکاری خواهند داشت. استرالیا پیش از این 170 نیروی نظامی برای همکاری با نیروهای امنیتی عراق، به بغداد اعزام کرده بود.

اس-۳۰۰ها به سرعت تحویل ایران می‌شود/ زخم‌های یمن را عمیق‌تر نکنید/ توافق ریاض و آنکارا درباره مداخله در سوریه/امارات:

درخواست امارات برای کنترل کیفیت آب ورودی به خلیج فارس

نشنال امارات- راشد بن فرهاد وزیر محیط زیست و آب امارات در هفتمین اجلاس جهانی آب اعلام کرد 90 درصد آب مورد نیاز این کشور از خلیج فارس تأمین می شود. وی افزود به دلیل وابستگی بالای این کشور به شیرین کردن آب خلیج فارس برای مصارف شهری، کیفیت آب رودهای ورودی به خلیج فارس از اهمیت بالایی برای امارات برخوردار است. وی اعلام کرد رودهای دجله، فرات و همچنین کارون عمده آب تازه و ورودی به خلیج فارس را تأمین می کنند. بین فرهاد با تشریح نحوه ورود آب به این رودخانه ها و همچنین میزان آبی که نهایتا از این رودخانه ها به خلیج فارس می ریزد، خواستار همکاری بیشتر کشورها در این زمینه شد.

اس-۳۰۰ها به سرعت تحویل ایران می‌شود/ زخم‌های یمن را عمیق‌تر نکنید/ توافق ریاض و آنکارا درباره مداخله در سوریه/اوکراین:

جرج سوروس به دنبال مالکیت اوکراین است

موسسه ران پاول- جرج سوروس، میلیاردر یهودی آمریکایی و پدر انقلاب‌های مخملی به دنبال مالکیت اوکراین است. وی پیشنهاد ارائه یک میلیارد دلار از بودجه لازم برای اجرای بسته سرمایه گذاری 50 میلیارد دلاری در اوکراین را با هدف ایجاد مانعی اقتصادی به منظور ممانعت از ورود روسیه به بازارهای این کشور اروپایی مطرح کرده است. این میلیاردر یهودی بیش از اینکه به فکر مردم اوکراین باشد، بیشتر به جیب خود و دیگر سرمایه گذاران می اندیشد. چنین اقداماتی بیش از هر چیز اقدامات حقیقی دموکراتیک در اوکراین را تضعیف خواهد کرد. سوروس با بهره گیری از ارتباطات سیاسی اش در کشورهای غرب آفریقا همچون نیجریه و کامرون و اوگاندا، به حمایت از منافع اقتصادی خود در این کشورها پرداخته است. به نظر می رسد، سرمایه گذاری در اوکراین از جمله مهمترین مسائلی بوده که در اجلاس امسال مجمع جهانی اقتصاد در داووس مطرح شده است. در شرایطی که اکثر این بانک ها و شرکت ها سود سرشاری را از اوکراین عاید کشورهای ذینفع خود خواهند کرد، حتی اگر نرخ بهره وام هایشان نیز نزدیک به صفر درصد باشد، باز هم این کشور زیر بار بدهی کلانی خواهد رفت. چنین اقداماتی پیش از این نیز اقتصاد کشورهایی نظیر یونان و آرژانتین را به ورطه نابودی کشانده است.

اس-۳۰۰ها به سرعت تحویل ایران می‌شود/ زخم‌های یمن را عمیق‌تر نکنید/ توافق ریاض و آنکارا درباره مداخله در سوریه/سازمان همکاری شانگهای:

سازمان همکاری شانگهای آماده ورود به مسائل امنیتی منطقه

سایت اینترنتی روب.رو- امروز در مسکو دهمین نشست دبیران شورای امنیت کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای برگزار می‌شود. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیروز دبیران شورای امنیت روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، چین، تاجیکستان، ازبکستان و همچنین نمایندگان کشورهای ناظر این سازمان؛ افغانستان، هند، ایران، مغولستان، پاکستان و بلاروس‌ را به حضور پذیرفت. مبارزه با تروریسم، جنایات سازمان‌یافته و قاچاق مواد مخدر از موضوعات محوری‌ محسوب می‌شوند که طی نشست دبیران شورای امنیت سازمان همکاری شانگهای امروز در مسکو بررسی خواهند شد.

آرشیو اخبار هفته گذشته:
- خلاصه اخبار یک‌شنبه
- خلاصه اخبار شنبه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    توافق ریاض آنکارا درباره مداخله در سوریه خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ ایران و روسیه هم نشستن نگاه کردن عثمانی های ارامنه کش و عربهای وهابی برن سوریه بزنن!!!!!! یکی از وهابیون کثیف آل نحوس نجوس بدرک واصل شد پادشاه اردن ادم شده!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    آیا هواپیماهای جنگی هم تحویل داده میشن؟ قرارداد 250 هواپیمای جنگی... پیشرفته
  • آرش آذر ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    به نظر من تحویلی در کار نخواهد بود بلکه روسیه با این کارش میخواد آمریکا و اروپا رو بچزونه و به محض اینکه دست از سرش برداشتن و تحریمها ی روسیه لغو شد دوباره یه بهانه ای برای عدم تحویل موشکها درست میکنن
  • احمد ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    روسیه اینقدر طولش میده تا تحریمها لغو شود واگر لغو نشدند قطعا" تحویلی در کار نخواهد بود . مخصوصا" اینکه گفته زمان تحویل به شرکت سازنده بستکی داره
  • محمدرضا ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    مشرق جان دقت کن. 5 سامانه غلط هستش. ایران 5 واحد موشک اس-300 خریداری کرده که هر کدام شامل تعداد زیادی سامانه پدافند برد بلند اس-300 هستش. با یک سرچ کوچیک این اشتباه رخ نمی داد!! اصلاح بفرمایید.
  • کریم ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    امارات باید حق استفاده آب از خلیج فارس را به ایران بدهد
  • ناصر ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    انبارداری موشک های رهگیر تعداد موشکهای تحویلی نحوه استقرار احتمالی سامانه ها در کشور چگونه خواهد بود؟؟؟؟؟؟؟
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    0 0
    سوخو\-30
  • ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
    0 0
    s300 در برابر نسل جدید هواپیمای مانند f35 یا ترنادو انگلیسی کارایی نداره بیخودی خوشحال نشید فقط پولتونو دور ریختید روسیه هم اینو میدونه برای همین اینقدر طولش داد باید بجاش S 400 تحویل بده..!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس