دیدارهای جام جهانی 2002 در استادیوم کاشیما

تیم فوتبال پرسپولیس روز شنبه در استادیومی به میدان خواهد رفت که ستارگان بزرگ دنیای فوتبال در آن بازی کرده اند.

سرویس ورزش مشرق - استادیوم کاشیما (Kashima Soccer Stadium) سال ۱۹۹۳ در شهر کاشیما ساخته شد و در سال ۲۰۰۱ برای مسابقات جام کنفدراسیون ها و البته جام جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن مورد بازسازی قرار گرفت.

این استادیوم ۴۰۷۲۸ نفری که ورزشگاه خانگی تیم فوتبال کاشیما آنتلرز است، در سال ۲۰۰۱ در جام کنفدراسیون‌ها میزبان بازی های گروه B با حضور تیم های برزیل، ژاپن، کامرون و کانادا بود و در سه دیدار برزیل - کامرون (۲-۰)، کانادا - برزیل (۰-۰) و ژاپن - برزیل (۰-۰) بود.

در همین رابطه ببینید:

عکس/ میزبانی ژاپنی‌ها از پرسپولیس در استادیومی زیبا


یک سال بعد در جام جهانی ۲۰۰۲ این استادیوم در سه بازی مرحله گروهی مورد استفاده قرار گرفت:

دیدار آرژانتین و نیجریه: اولین دیدار گروه F جام جهانی ۲۰۰۲ در استادیوم کاشیما برگزار شد و ارزانتین با تک گل گابریل باتیستوتا موفق شد نماینده سختکوش آفریقا را شکست دهد تا خاطره تلخ جام جهانی ۱۹۹۰ (شکست ۱-۰ برابر کامرون در اولین دیدار) برای آلبی سلسته تکرار نشود. ورون، سیمئونه، باتیستوتا، پوچتینو، زانتی، اورتگا، آیمار، کرسپو و ... از ستارگان آرژانتین در این بازی بودند.

دیدار آلمان و جمهوری ایرلند: دو تیم در حالی در دومین دیدار خود در جام جهانی به میدان رفتند که آلمان برد تاریخی ۸-۰ مقابل عربستان را ثبت کرده بود و ایرلند با تساوی ۱-۱ برابر کامرون متوقف شده بود. دیدار دو تیم که با درخشش اولیور کان همراه بود در استادیوم کاشیما با تساوی ۱-۱ به پایان رسید. اولیور کان، بیرهوف، بالاک، شی گیون، رابی کین و ... از ستارگان حاضر در این دیدار بودند.

دیدار ایتالیا و کرواسی: یکی از دیدارهایی که شاید سرنوشت ایتالیای پرستاره را در این جام جهانی عوض کرد در استادیوم کاشیما رقم خورد. ایتالیا که در اولین دیدار خود با دو گل اکوادور را برده بود به مصاف کرواسی رفت که در اولین بازی با یک گل مغلوب مکزیک شده بود. ایتالیا که ابتدا با گل کریستین ویری جلو افتاد، در ۳ دقیقه دو گل از اولیچ و راپائیچ خورد تا با این شکست و تساوی روز اخر برابر مکزیک، در نهایت پس از مکزیک به عنوان تیم دوم از گروه صعود کند و حریف کره جنوبی در یک هشتم نهایی شود؛ دیداری که با اشتباهات محرز داوری کره جنوبی موفق به حذف ایتالیا شد و ...

در این دیدار نیز ستارگان بزرگی از دو تیم مثل بوفون، مالدینی، توتی، ویری، کاناوارو، نستا، اینزاگی و نیکو و رابرت کواچ، سولدو، اولیچ و سیمیچ و ... به میدان رفتند.

حالا پس از ۱۶ سال پرسپولیس شنبه ۱۲ آبان از ساعت ۹:۳۰ صبح به وقت تهران در این استادیوم زیبا و خاطره انگیز در دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا به مصاف کاشیما آنتلرز خواهد رفت. شاید بسیاری از بازیکنان کنونی دو تیم، در زمان برگزاری جام جهانی ۲۰۰۲ هنوز فوتبال حرفه ای خود را شروع نکرده بودند و هنگام تماشای مسابقات جام جهانی تصورش را نمی کردند که روزی در این استادیوم بازی فینال معتبرترین جام باشگاهی آسیا را برگزار کنند.

در ادامه تصاویری از دیدارهای برگزار شده جام جهانی ۲۰۰۲ در استادیوم کاشیما را می توانید ببینید:

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
    0 0
    عکس جدید بزنید پرسپلیس که باخت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس