کاشیما آنتلرز

دیدار تیم های کاشیما آنتلرز و پرسپولیس چهاردهمین رویارویی نمایندگان کشورمان و البته اولین تقابل سرخپوشان با تیم های شرق آسیایی در تاریخ برگزاری لیگ قهرمانان آسیاست.

سرویس ورزش مشرقپرسپولیس شنبه ۱۲ آبان از ساعت ۹:۳۰ صبح به وقت تهران در این استادیوم زیبای کاشیما در دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا به مصاف کاشیما آنتلرز خواهد رفت.

در تاریخ ۱۶ دوره ای برگزاری رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا به ویژه از زمانی که تیم های شرق و غرب آسیا دیدارهای خود را در دو گروه متمرکز در غرب و شرق قاره کهن برگزار می کنند تیم های کشورمان کمتر فرصت رویارویی با نمایندگان شرق آسیایی را بدست آورده اند. با این همه تاکنون ۱۳ دیدار بین تیم های ایرانی و شرق آسیایی در این ادوار برگزار شده که البته کفه ناکامی بیش از هر تورنمنت دیگری در لیگ قهرمانان آسیا به سوی تیم های کشورمان سنگینی می کند!

در همین رابطه بخوانید:

رقیب پرسپولیس ۵ بازی است که نبرده/ کلیدی‌ترین بازیکنان کاشیما آنتلرز +عکس

حضور ستارگان بزرگ دنیا در استادیوم میزبان دیدار کاشیما-پرسپولیس +عکس

** ۲۰۰۷ اولین تقابل سپاهانی ها!

نخستین رویارویی در این چارچوب به تیم سپاهان اصفهان تعلق دارد. این تیم در دور یک چهارم نهایی به مصاف کاوازاکی ژاپن رفت و پس از تساوی بدون گل در ۹۰ دقیقه دیدار رفت و برگشت در نهایت در ضربات پنالتی حریف ژاپنی را ۴-۵ شکست داد. سپاهان در همان سال و پس از عبور از نیمه نهایی به فینال رفت تا این بار با اوراواردز دو بازی رفت و برگشت برگزار کند. سپاهانی ها در دیدار رفت که میزبان بودند به نتیجه ۱-۱ رصایت دادند اما در دور برگشت ۰-۲ مغلوب نماینده ژاپن شده و جام را از دست دادند! این دیدارها در فصل ۲۰۰۷ لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد.

دیدار سپاهان و اوراوا رد دایاموندز - فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۰۷

**۲۰۱۰ ظهور ذوب آهن!

سه سال پس از حضور فولاد مبارکه سپاهان در فینال آسیا این بار نوبت به دیگر تیم فلزی اصفهان، ذوب آهن رسید که به دیدار تیم پوهانگ استیلرز کره جنوبی برود. این دیدار در اصفهان با گلهای ایگور و رجب زاده، ۱-۲ به سود نماینده کشورمان به پایان رسید و در دیدار برگشت هم دو تیم با تک گل محمدرضا خلعتبری به تساوی ۱-۱- رسیدند تا ذوب آهن به نیمه نهایی برسد. تیم سبزپوش اصفهان پس از راهیابی به فینال در تک بازی که در کشور ژاپن و شهر توکیو برگزار شد با نتیجه ۳-۱ مغلوب سئونگنام کره جنوبی شد. این رقابتها در فصل ۲۰۱۰ انجام شدند.

دیدار ذوب آهن و سئونگنام ایلهوا چونمای کره جنوبی - فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۰

**۲۰۱۱ و باز هم اصفهانی ها!

تیم خوب ذوب آهن با درخشش در فصل ۲۰۱۱ باز هم از مرحله گروهی صعود کرده و با پشت سرگذاشتن دور یک هشتم نهایی به دیدار یک چهارم پایانی رسید. جایی که باید با تیم سوون سامسونگ کره جنوبی دیدار می کرد. ذوب آهن در بازی رفت در ایران با تک گل محمد قاضی با این حریف ۱-۱ کرد ولی در دیدار برگشت ۱-۳ مغلوب این تیم در کره شد. تک گل ذوب آهن آن دیدار را محمدرضا خلعتبری به ثمر رساند. آن سال تیم جونبوک موتورز کره در تک دیدار فینال در توکیو عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

**۲۰۱۳ استقلال در نیمه نهایی!

تیم فوتبال استقلال تهران در فصل ۲۰۱۳ لیگ قهرمانان آسیا و در دور یک چهارم نهایی به مصاف بوریرام تایلند رفت. این تیم در تهران با تک گل خسرو حیدری مغلوب نماینده آبی پوش تهرانی شد و در دیدار برگشت هم در تایلند ۱-۲ حریف استقلال نشد. گلهای آن بازی را حنیف عمران زاده و آندرانیک تیموریان به ثمر رساندند. استقلال در نیمه نهایی هم به نماینده دیگری از شرق آسیا برخورد. اف سی سئول کره جنوبی در بازی رفت در سئول ۰-۲ استقلال را از پیش رو برداشت و در دیدار برگشت در تهران با تساوی ۲-۲ راهی فینال شد! جی لوید ساموئل و محمد قاضی گلزنان استقلال در آن دیدار بودند. اف سی سئول در فینال هم به برتری دست یافت و عنوان قهرمانی فصل ۲۰۱۳ را به خود اختصاص داد.

استقلال که در دیدار رفت ۲-۰ به اف سی سئول باخته بود نتوانست در حضور تماشاگران انبوه خود در آزادی جبران کند و با تساوی ۲-۲ از رسیدن به فینال بازماند!

**ذوب آهن رکورددار مصاف با چشم بادامی ها!

از بین نمایندگان فوتبالی کشورمان که در ادوار گذشته لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم های شرق آسیایی رفته اند تیم ذوب آهن با ۵ رقابت رکورددار تقابل با شرق آسیایی هاست. جالب اینکه این تیم هر ۵ بازی اش را با نمایندگان کره جنوبی برگزار کرده است. پس از این تیم استقلال و سپاهان هر یک با ۴ رویارویی با چشم بادامی ها در رده بعدی هستند. استقلالی ها با تایلند و کره و سپاهانی ها فقط با ژاپنی ها!

**کارنامه ضعیف تیم های کشورمان!

در مجموع ۱۳ دیداری که بین نمایندگان کشورمان با تیم های شرق آسیایی برگزار شده ۳ برد، ۶ تساوی و ۴ باخت بدست آمده که در این تعداد بازی ۱۲ بار موفق به باز کردن دروازه رقبا شده ایم ولی در عوض ۱۶ گل هم از تیم های ژاپنی، کره ای و تایلندی دریافت کرده ایم! با تفاضل منفی ۴ گل.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
    15 10
    فوتبال افیون توده هاست. به جای تشویق جوانان به کسب علم و ثروت همه دارند جوانان را به الافی تشویق میکنند
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
    7 3
    افرین.
  • پاي لنگ IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
    12 0
    2013 استقلال به اف سي سئول باخت ولي اف سي سئول تو فينال به گوانجو چين باخت بد جوري هم باخت. اون سال گوانجو خيلي فراتر از آسيا بازي ميكرد
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
    6 2
    استقلال سپاهان و ذوب آهن در زمانی بازی می کردند که شرق و غرب آسیا قبل از فینال بهم می خوردند بعد مسافتی و خوب بودن تیم های شرق آسیا ، انرژی زیادی از این تیم ها می گرفت در نتیجه این تیم ها در اوج قدرتشان با وجود بازیکنان عالی بازهم حذف می شدند اما پرسپولیس در دوره ایی بالا آمد که تا فینال شرق و غرب بهم نمی خوردند این شانس بزرگ پرسپولیس بود که باید استفاده کند و قهرمان شود استقلال و سپاهان و ذوب آهن اگر به سطح قدرت آن روزهایشان برسند می تونن به فینال برسند .
  • خادم IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
    4 10
    استعمار انگلیس عجب جوانان دنیا را با فوتبال سر کار گذاشته؟
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
    0 1
    فقط سه برد داشتیم؟؟؟؟؟؟ از این سه برد، دوتاش واسه استقلال بوده که بوریرام رو شکست داده که خیلی تیم قوی نبود. پس از الان باید بگیم نایب قهرمانی مبارک قرمزها باشد.
  • مهدی IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    0 0
    عالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس