کد خبر 856640
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
درگیری فلسطینیان در حیفا

برای اولین بار طی چند دهه گذشته فلسطینیان ساکن شهر اشغالی «حیفا» در محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، دست به برگزاری تظاهرات گسترده در این شهر زدند.

به گزارش مشرق، صدها نفر از ساکنین شهر حیفا در فلسطین اشغالی بامداد شنبه در اعتراض به کشتار مردم غزه توسط نظامیان صهیونیست، به خیابان‌ها آمده و تظاهرات کردند.

در این تظاهرات که از سوی شرکت‌کنندگان در آن به نام «روز خشم علیه اشغالگری» نام‌گذاری شده بود، صدها نفر به سیاست‌های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی علیه غزه و کرانه باختری و همچنین تیراندازی مرگبار به سمت تظاهرات کنندگان فلسطینی در مرز غزه، اعتراض کردند.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» اسرائیلی‌های معترض علاوه بر حمل پلاکاردهایی با نوشته‌هایی مانند «غزه را آزاد کنید»، «در برابر اشغالگری مقاومت می‌کنیم»، «اشغالگری را پایان دهید» و «شلیک مرگبار را متوقف کنید» پرچم‌های فلسطین را نیز در قلب حیفا به اهتزاز درآوردند.

پلیس رژیم صهیونیستی نیز با حمله به معترضان، 21 نفر را بازداشت کرده و تعدادی را نیز زخمی کردند. شاهدان می‌گویند نیروهای امنیتی بی‌رحمانه تظاهرات کنندگان را هدف قرار می‌دادند.

به گزارش فارس، یکی از تظاهرات کنندگان با بیان اینکه اعراب و یهودیان با یکدیگر دشمن نیستند، تاکید کرد: «نمی‌توانم کشتاری که به نام من انجام می‌شود را تحمل کنم. من نمی‌خواهم بخشی از آن باشم».

این افراد با تاکید بر اینکه نمی‌توانند در برابر کشتار مردم غزه ساکت باشند، اعلام کردند که بیشتر کسانی که در تظاهرات مرز غزه به شهادت رسیدند، جوان و غیرمسلح بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    31 8
    تاثیر فرهنگی 70 سال زندگی زیر سلطه اسراییل در این افراد کاملا واضح است
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    14 12
    مرگ بر اسراییل
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    0 0
    عجب رمضانی دارد فلسطین .. جهادتان قبول مظلومان ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس