کد خبر 823588
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۹
بخشنامه‌ی ارتش بعثی در سال های دفاع مقدس

مطابق این بخشنامه، استفاده از رادیوی معمولی در یگان های ارتش به کلی ممنوع شده و به جای آن، رادیویی ویژه در اختیار نظامیان قرار خواهد گرفت

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، آن چه پیش رو دارید، کلیشه‌ی سندی است که در سال 1361 شمسی، احتمالا از «خرمشهر» (پس از آزادی) به دست آمده است. مطابق این بخشنامه، بنا بر دستور «صدام حسین المجید» استفاده از رادیوی معمولی در یگان های ارتش عراق به کلی ممنوع شده و به جای آن، رادیویی ویژه در اختیار نظامیان قرار خواهد گرفت:

[متن سند]

اداره توجیه سیاسی

برابر یا : 30ر 10ر 1361

موضوع : توزیع دستگاه های رادیوی ویژه

با پیروی از رهنمودهای جناب رئیسی جمهور و فرمانده کل نیروهای مسلح و بمنظور عملی کردن آن رهنمودها مقرر گردید تا توزیع رادیوهای ویژه پرسنل نیروهای مسلمان که فقط صدای (بغداد) و (صوت الجماهیر) را دریافت می کند را بنحو زیر انجام پذیرد:

۱ - یک دستگاه رادیو به هریک (گروه خدمه یاد دستگاه تانک و معادل آن) .

۲ -یک دستگاه رادیو به هر قرارگاه (تیپ -گردان - گروهان - آتشبار و معادل آن) . ۳

3- به منظور حفظ و نگهداری و عدم فقدان واز بین رفتن این رادیوها، واحدها پس از دریافت آن ها جزو .سازمان آن یگان ها بحساب میآید

4- فرماندهی سپاهها ولشکرها تعداد رادیوهای مورد نیاز تیپ ها و گردان های تابعه را طی لیستی به این اداره ارسال نمایند، لازم است در این لیست موارد زیر ذکر گردد :

نام تیپ گردان قرارگاه تعداد مورد نیاز - ملاحظات

ه - پس از دریافت رادیوهای جدید ، از سوی واحدها کلیه رادیو و دستگاه های ضبط صوت و غیره که دراختیار افراد یا قرارگاه ها وجود داشت گرفته می شود و از استفاده رادیوهای معمولی دراماکن نظامی جلوگیری شود.

6- کلیه واحدها، سهمیه خود را از واحد سینما و فیلمبرداری و تاتر این اداره دریافت می نمایند.

۷ - توزیع رادیو های مورد بحث در مرحله اول به واحدهای خط مقدم حوزه استحفاظی سپاه ها، به ترتیب از سپاه چهارم، دوم، سوم و اول صورت می گیرد. البته پی از ارسال تعداد موردنیاز عمل توزیع آغاز می گردد۔

۸ - پیگیری امر دریافت و تحویل رادیو با رزمندگان و نیز نظارت بر عدم استعمال رادیوهای معمولی به عهده فرماندهان و افسران توجیه سیاسی میباشد.

۹ - هدف از دادن رادیوهای جدید ایجاد مصونیت در رزمندگان از رسانه های گروهی دشمن و جلوگیری از مشوش نمودن افکار آنان از طریق پخش اطلاعات نادرست میباشد. 

10 - انتظار داریم که همگی در این مورد، باما کمال همکاری را نموده و هرگونه تذکرات یا پیشنهادات در این زمینہ را به این اداره ارسال نمایند۔

مراتب و جهت اطلاع واعلام نتیجد است.

 سرلشکر ستاد علاء الدین کاظم حماد

مدیر اداره توجیه سیاسی

رونوشت به : فرماندهی کل نیروهای مسلح

دفتر وزارت دفاع

ریاست ستاد ارتش

اداره دوم (اطلاعات و ضد اطلاعات)

مدیریت تبلیغات وجنگ روانی

واحد سینما و فیلمبرداری و تاتر

مراتب جهت اطلاع و اقدام .... با تشکر

دانلود عکس سند با کیفیت خوب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس