تحولات عراق - غرب موصل

در ۹۰ روز گذشته حدود ۵ هزار و ۵۰۰ نفر از عناصر تروریستی داعش در غرب شهر موصل به هلاکت رسیده اند.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از غرب شهر موصل حاکیست، نیروهای واکنش سریع عراق توانستند پس از ۴ روز درگیری سنگین در نهایت مواضع خود را در محله های « ۱۷ تموز، الاقتصادیین و العریبی» تثبیت کنند و حلقه محاصره تروریست های داعش را تنگ تر کنند.

یک منبع میدانی در غرب شهر موصل در گفت وگو با مشرق از یکسره شدن کار تروریست ها در غرب شهر موصل تا چند روز آینده خبر داد و گفت: عملیات پاکسازی محله های « النجار و الشفاء» آغاز شده و نیروهای عراقی در حال پیشروی به عمق این دو محله هستند.

**برای دیدن اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

این منبع میدانی با بیان این که خطوط دفاعی تروریست ها در غرب شهر موصل شکسته شده، تصریح کرد: نیروهای عراقی درصدد هستند از محله النجار خود را به پل پنجم شهر برسانند.

وی به آمار کشته شدگان گروه تروریستی داعش هم اشاره کرد و گفت: در ۹۰ روز گذشته حدود ۵ هزار و ۵۰۰ نفر از عناصر تروریستی داعش در غرب شهر موصل به هلاکت رسیده اند.  

این منبع میدانی با بیان این که فقط ۳ درصد از شهر موصل در اشغال عناصر تروریستی داعش است، گفت: محله های « موصل قدیم، النجار و الشفاء» همچنان آلوده به تروریست ها است و نیروهای عراقی تلاش می کنند تا قبل از شروع ماه مبارک رمضان این شهر را به طور کامل پاکسازی کنند.

به گزارش مشرق تا هشتادمین روز عملیات فقط ۷ درصد شهر موصل در اشغال عناصر تروریستی داعش بود اما نیروهای عراقی در  ۱۰ گذشته توانستند ۴ درصد دیگر از مناطق اشغالی را به کنترل خود درآورند.

**برای دیدن اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
    11 5
    آزادی موصل در نتیجه تهدیدات آمریکا به تاخیر افتاده در تعجبم با 150 هزار نیرو حشد الشعبی چرا هنوز نتوانسته مثل سپاه ایران در برابر آمریکا بایستد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس