سردار حاجی زاده

عضو شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان از ناکامی‌ها و ضعف‌های روحانی می‌گوید.

سرویس سیاست مشرق- «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه، 7:30 دقیقه صبح با بسته خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید...

 

***

 

«عذرخواهی بی‌عذرخواهی»؛ جهانگیری برای انتقادات اقتصادی سران نظام نامه سرگشاده نوشت!

پس از انتقاداتی که طی روزهای گذشته از سوی مقام معظم رهبری و آیت‌الله جنتی، رئیس مجلس خبرگان به ضعف دولت یازدهم در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ناملموس بودن اقدامات انجام شده در زندگی مردم صورت گرفت؛ «اسحاق جهانگیری» معاون رئیس‌جمهور روحانی روز جمعه گذشته طی نامه‌ای سرگشاده به آیت‌الله جنتی، مدعی شد: «اقتصاد ایران در سال جاری مقاومتی‌تر شده است»!

به گزارش ایرنا، جهانگیری در بخشی از نامه سرگشاده خود خطاب به آیت‌الله جنتی نوشته است:

«انتظار بود در اجلاسیه‌ای که به این موضوع مهم و از جمله معیشت مردم پرداخته می شود، این امکان برای متولیان اجرایی که با دشواری های فراوان و محدودیت های گسترده، تحقق فرمایش مقام معظم رهبری و بهبود معیشت مردم راکه متاسفانه در طی سال های قبل از استقرار این دولت آسیب های جدی دیده بود، در چارچوب سیاست های ابلاغی و اولویت های تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری در آغاز سال 1395 در دستور کار خود قرار داده و به استناد گزارشی که تقدیم می شود، عملکردی فراتر از حد انتظار داشته اند، ‌فراهم می شد تا گزارشی را به استحضار خبرگان محترم برسانند.
اینجانب با آگاهی از دستور جلسه اخیر از طریق معاون امور مجلس رییس جمهور، آمادگی برای حضور در اجلاس و پاسخگویی به نمایندگان محترم را اعلام کردم که به قرار اطلاع در این اجلاسیه میسر نشد.»

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه می‌افزاید: استحضار دارید مخاطب سیاست های ابلاغی همه ارکان نظام بودند و در این میان دولت علیرغم سازماندهی ویژه و اهتمام گسترده به موضوع، همواره مورد استیضاح کسانی قرار می گیرد که خود نیز بایستی پاسخگوی اقدامات خود باشند و به رهبری بزرگوار و ملت شریف توضیح دهند که در تحقق این سیاست ها چه اقداماتی انجام داده‌اند.
 

در پایان انتظار دارم که برای جبران حق تضییع شده خیل عظیم فعالان که با وفاداری به رهنمودهای مقام معظم رهبری تلاش گسترده ای انجام داده اند، به نحو شایسته اقدام فرمایند.[1]

 

*لازم به ذکر است که آیت‌ا... احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری روز سه‌شنبه گذشته در بخشی از سخنان خود در آیین افتتاحیه اجلاس خبرگان در این رابطه گفته بود: رئیس‌جمهور گزارشی از عملکرد اقتصاد مقاومتی را به مردم بدهد و بگوید عملکرد ما روی زمین این بوده است. به گفتار و آمال نمی‌شود تکیه کرد. آقایان بگویند روی زمین چه‌کارهایی کردند تا مردم خوشحال شوند، اگر به اقتصاد مقاومتی آن‌گونه که باید و شاید عمل نشده از مردم عذرخواهی کنند و بگویند دلیلش چه بوده است.[2]

2 روز بعد و به دنبال این صحبت‌ها، مقام معظم رهبری نیز در قسمتی از بیانات خود در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینکه در سال ۹۴ هم مسئله‌ی اقتصاد مقاومتی مورد تأکید قرار گرفته بود، افزودند: چون آن سال، حرکت مطلوبی در عمل شکل نگرفت، سال ۹۵ را «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام‌گذاری کردیم.


رهبر انقلاب اسلامی افزودند: البته مسئولان دولتی کارهای قابل توجهی در این زمینه انجام داده‌اند اما این، فقط بخشی از کارهای لازم است.
 

ایشان خاطرنشان کردند: اگر همه‌ی کارهای ضروری در موضوع اقتصاد مقاومتی انجام شده بود، امروز تفاوت محسوسی را در اوضاع اقتصادی کشور و زندگی مردم شاهد بودیم.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: به رئیس‌جمهور محترم هم گفته‌ام که بیان شاخص‌های کلان خوب است البته اگر آمارها قابل خدشه نباشد، اما به‌هرحال این‌ها در زندگی و معیشت مردم در کوتاه‌مدت و میان‌مدت اثر نمی‌گذارد.


رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه راه‌هایی برای اثرگذاری عینی در زندگی مردم وجود دارد، افزودند: شکایات مردم و دیدگاه‌های صاحب‌نظران به‌دست ما می‌رسد و باید در مسائلی نظیر تولید، اشتغال، از بین بردن رکود به معنای واقعی کلمه، قاچاق و واردات و صادرات به‌گونه‌ای عمل کرد که مردم تأثیر آن را در زندگی خود کاملاً احساس کنند اما اکنون این‌گونه نیست.[3]

به گزارش مشرق، اگرچه رفتار آقای جهانگیری در نوشتن نامه سرگشاده به آیت‌ا... جنتی و کنایه به انتقادات مطروحه از رفتارهای دولت در عرصه اقتصاد مقاومتی می‌تواند یک تقلّا برای توضیحات بیشتر محسوب شود اما به نظر می‌رسد طراحان این نامه سرگشاده از تأمل در این اقدام عجولانه دور مانده‌اند.

تأملی که اگر صورت می‌گرفت آنوقت شاید دولت محترم بهتر متوجه می‌شد که مسئول اجرا نشدن کامل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و نتایجی که در زندگی مردم لمس نمی‌شوند کسی جز خود دولت نیست...

خاصّه آنکه وقتی تنها سفر یک روزه دولت به استان البرز 500 میلیون تومان خرج روی دست بیت‌المال می‌گذارد و خبرگان ملت نیز از این رفتار انتقاد می‌کنند[4] و یا افکار عمومی می‌بینند که مقامات کابینه اعتدال چطور بر دستاوردهای نداشته چیزی به نام «برجام» اصرار می‌ورزند؛ آیا طبیعی نبود که چیزی از اثرات اقتصاد مقاومتی در زندگی مردم لمس نشود؟!

از طرفی شاید بهتر بود آقای جهانگیری این نامه سرگشاده را سال قبل به معاون اجرایی رئیس‌جمهور، یعنی آقای شریعتمداری می‌نوشت که طی اظهاراتی در روز جهانی استاندارد، «اقتصاد مقاومتی» را هم به برجام گره زده و گفته بود: امیدواریم با گشایش‌های بین‌المللی گره از پای فعالان اقتصادی برداشته شود و به تصمیمات راهبردی در تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها راه دستیابی به اقتصاد رقابتی دست پیدا کنیم![5]

و از اینها گذشته اساساً و به لحاظ فلسفی چطور ممکن است دولتی که اُسّ اساس رفتارهای اقتصادی خود را بر سیاه‌نمایی از اوضاع کشور و «اظهار ضعف» استوار کرده و رئوس امیدواری‌هایش هم در «سرمایه‌گذاری‌های پسابرجام» خلاصه می‌شود؛ در اقتصاد مقاومتی عملکردی داشته باشد که در زندگی مردم لمس شود؟!

شاید بهترین پیشنهاد در یوم‌الحساب دولت برای بررسی کارنامه دستاوردهایش؛ همان «عذرخواهی» باشد که آیت‌ا... جنتی نیز ناصحانه به آن اشاره کردند.

گفتنیست، حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان ظهر روز جمعه گذشته و در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به دیدارهای اخیر رهبر معظم انقلاب گفته است: ایشان به بحث اقتصاد مقاومتی اشاره کردند و به مسئولان گفتند گزارشی از عملکرد اقتصاد مقاومتی خود ارائه بدهند اما سر و صدای دولتی‌ها در آمد.[6]

 

***

 

فرمان سانسور خبری رزمایش‌ها و زندانی کردن ماهواره‌بر ایرانی از کجا صادر شد؟!

«ترکه بیداد و ستم» بر تن موشک ماهواره‌بر ایرانی...

سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران روز پنجشنبه گذشته طی سخنانی در همایش هیات فرزندان شهدای اسلام با اشاره به راهبرد خاص برخی مسئولان و نحوه نگرش کسانی در دولت به آمریکا گفته است:

«امروز آمریکا و انگلیس و فرانسه در خلیج فارس رزمایش برقرار می‌کنند و رسانه‌ها آن را پوشش می‌دهند اما ما می‌ترسیم رزمایش‌های‌مان را رسانه‌ای کنیم و هیچ اعتراضی هم نمی‌کنیم.»

او افزوده است: برای ما تردیدآمیز است که موشک ماهواره‌بر که دارای اهداف غیرنظامی بوده و آماده پرتاب است، با تشر آمریکا به انبار برود. تا کی باید باج دهیم و کوتاه بیاییم؟

به گزارش فارس، سردار حاجی زاده گفته است: اگر ما بخواهیم به دستورات برخی از خواص که به گل نشسته‌اند عمل کنیم روز به روز وضعیت‌مان خراب‌تر می‌شود.[7]

 

*جریان مورد اشاره‌ی سردار حاجی‌زاده سوابق فراوانی دارد و به راحتی قابل شناسایی است...

چه اینکه افکار عمومی به وضوح به یاد دارند که همین جریان چند سال قبل چگونه با نصب بیلبوردهای «مرگ بر آمریکا» و «شمر زمانه‌ات را بشناس» در سطح معابر تهران و کلان‌شهرهای ایران مخالف کرد و در رسانه‌های خود نیز صراحتاً اصرار داشت که این کار سنگ‌اندازی در مسیر سیاست‌های دولت و صعب‌سازی معیشت مردم است!

جریان فوق‌الذکر همچنین در ماجرای «محور مقاومت» و «شهدای مدافع حرم» نه تنها هیچ حمایت چشم‌گیری از این مقولات انجام نمی‌دهد بلکه یکی از چهره‌های آن نیز زمانی در گفت‌وگو با یک رسانه خارجی تلویحاً خواستار خروج حزب‌ا... از سوریه شد.

چهره‌های این جریان در ماجرای متهم سازی دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی علیه شهروندان این کشور نیز به جای جانبداری از حقیقت و تقویت محور مقاومت؛ یا این اتهام را تأیید کردند و یا در مجامع جهانی از این گفتند که استفاده از سلاح شیمیایی خیلی بد است!

رفتارهای آنها حتی در مقطعی به انکار نیاز کشور به موشک‌های پیشرفته هم رسید که این مسئله از سوی مقام معظم رهبری به مثابه «خیانت» معرفی شد.

کسانی از گروه اشاره شده حتی صراحتاً از رزمایش‌های موشکی کشور نیز انتقاد کرده‌اند...

پیش از این، «علی مطهری» نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس، طی اظهاراتی رزمایش‌های موشکی کشور را «کم عقلی» خطاب کرده بود.[8]

در کنار او اصلاح‌طلبان دیگری نظیر «حمیدرضا جلایی‌پور» و «حسین موسویان» نیز انتقاداتی را از رزمایش‌های موشکی کشور برای دفاع از ایران اسلامی، روا داشته‌اند.

اینکه فرجام فعالیت‌های جریان فوق‌الذکر به کجا ختم می‌شود هنوز مشخص نیست اما بدیهیست که مخالفت آنها با توانمندی‌های دفاعی کشور و اظهار ضعف مدامی که از خود نشان می‌دهند؛ احتمال ارتکاب دشمن به حماقت نظامی علیه کشور را افزایش داده است.

 

***

تأملی در فرجام «کاندیدای پوششی جریان خاص»

روایت عضو شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان از «ناکامی‌ها و ضعف‌های روحانی»

عبدا... ناصری، عضو شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در بخشی از مصاحبه خود با شماره پنجشنبه گذشته روزنامه آرمان امروز با اشاره به ضعف‌های دولت آقای روحانی گفته است:

«بدون تردید دولت ناکامی‌هایی دارد که برخی از این ناکامی‌ها درارتباط با کامیابی‌های دولت در سه سال اخیر است. دولت در سه سال اول همه رسالت مدیریتی خود را به برجام گره زده است. در آغاز به کار این دولت تحریم‌های بین‌المللی گلوی توسعه کشور را گرفته بودند، اما باز هم در چنین شرایطی دولت به مراتب بهتر از این می‌توانست وظایف خود را انجام دهد و در کنار پیشبرد مذاکرات هسته ای، مسائل دیگر را نیز مورد توجه قراردهد. اگر دولت موفقیت‌های دیگری جز برجام در کارنامه خود داشت، امروز بهانه‌ای در دست رقیب نبود که بعد از امضای برجام این انتظار را در جامعه به وجود آورند که بعد از برجام چه شد؟ و چه اتفاقی در اقتصاد رخ داد؟ این مورد یکی از ناکامی‌های بزرگ دولت است. ناکامی‌دیگر دولت در بی‌توجهی به ساختار مدیریتی کشور است. دولت آقای روحانی یکی از نخستین دولت‌های ناهماهنگ و به هم ریخته از لحاظ چهارچوب فکری و مدیریتی در بعضی از بخش‌ها پس از انقلاب اسلامی است. به عبارت بهتر برخی از افرادی که وارد کابینه روحانی شدند، در جایگاه‌های حساس قرار گرفتند.»

او همچنین با اشاره به پرونده حقوق‌های نجومی تصریح می‌کند:  پدیده حقوق‌های نجومی که در در دولت گذشته پایه‌گذاری شد نیز تا حدود بسیار زیادی در بین افکار عمومی به نام دولت روحانی ثبت شد. به رغم اقدامات خوبی که دولت درباره موضوع حقوق‌های نجومی انجام داد اما نتوانست حق مطلب را در این مورد ادا کند و رقیب روحانی در خارج از قوه مجریه با توجه به امکانات زیادی که دارد تا حدود زیادی توانست این مشکل را به نام دولت روحانی ثبت کرد. آقای روحانی باید ازهمان روز اول در سال ۹۲ بر روی حقوق‌های نجومی کار می‌کرد. این مورد باید از ابتدا مورد توجه دولت قرا می‌گرفت وافکار عمومی باید توسط این دولت با وقایع سال ۸۴ تا ۹۲ آشنا می‌شدند.

ناصری در ادامه نیز می‌گوید: یکی از ضعف‌های مهم دولت ضعف دولت در گفت وگو با مردم است. ضمن اینکه رئیس‌جمهور در این سال‌ها خطابه‌وار با مردم سخن گفته است و این مورد ریشه در بی‌برنامگی تیم اطلاع‌رسانی دولت دارد. در ابتدای کار، دولت روحانی در بین رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب از هوادارانی برخوردار بود و اگر تیم اطلاع‌رسانی دولت از برنامه رسانی متناسب با دستاوردهای دولت برخوردار بود بسیار خوب می‌توانست افکار عمومی را به نفع خود شکل دهد. نوع سخن گفتن آقای روحانی با مردم مطلوب نیست. فارغ از این مورد آقای روحانی می‌توانست با بخش‌های مختلف حاکمیت گفت‌وگو کند. تیم اطلاع‌رسانی دولت برای رئیس‌جمهور برنامه ندارد. شاید هم برنامه‌ریزی از سوی این تیم صورت گرفته، اما آقای روحانی آن برنامه‌ها را نپذیرفته است.[9]

 

*قضاوت درباره اظهارات عضو شورایعالی اصلاح‌طلبان درباره عملکرد دولت آقای روحانی را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم...

پدیده انتقادات اصلاح‌طلبان از شیخ حسن روحانی در آستانه اتمام عمر دولت او در کنار رخدادهای دیگری نظیر تأکید مکرر برخی چهره‌های جریان خاص مبنی بر اینکه «روحانی کاندیدای رسمی ما نیست» و «برای روحانی ستاد انتخاباتی تشکیل نمی‌دهیم» نشانه‌هایی از یک تحلیل مهم هستند.

و آن اینکه اصلاح‌طلبان با توجه به کژی‌های آشکار وضع موجود، امید کمی برای پیروزی آقای روحانی در انتخابات دولت دوازدهم دارند و از طرفی به این دلیل که طی 15 سال گذشته در هیچ انتخاباتی کاندیدا یا کاندیداهای خودشان به لحاظ اکثریتی در سطح کشور پیروز نبوده‌اند؛ به هیچ وجه قصد ندارند پذیرنده شکست احتمالی روحانی نیز باشند.

بر همین اساس و با توجه به اینکه امکان معرفی علی‌الرأس یک کاندیدای اصلاح‌طلب را نیز به دلایلی ندارند؛ اولاً تلاش کرده‌اند تا پرونده اصلی فعالیت‌های انتخاباتی خود را به سمت «انتخابات شورای شهر» معطوف کنند و ثانیاً در قبال آقای روحانی نیز نوعی بازی «ابن الوقتی» را طراحی کنند.

به این نحو که اگر آقای روحانی در انتخابات بازنده باشد؛ آنها اسنادی همچون انتقادات عبدا... ناصری که در بالا بیان شده‌اند را در کنار اظهارات خود مبنی بر اینکه روحانی کاندیدای رسمی ما نیست! روی میز گذاشته و مدعی خواهند شد که شکست روحانی شکست ما نیست. (گزاره‌ای که در کلام سعید حجاریان نیز بیان شده است)

در عین حال و در صورت پیروزی آقای روحانی هم این جریان می‌تواند با حمایت‌های لفظی جسته و گریخته خود و با اشاره به دیدارهای پیشاانتخاباتی خود با روحانی مدعی شود که عامل رأی‌آوری آقای روحانی هم‌اینان بوده‌اند.(کما اینکه در انتخابات سال 92 نیز بدون حتی یک برگه حمایت رسمی اما همین روش را پیش گرفتند.)

در رویکرد اشاره شده همچنین جهت اصلی حرکت اصلاح‌طلبان بر زمینه‌سازی برای پیروزی در انتخابات سال 1400 قرار دارد.

در ترسیم این تحلیل، مسئله «کاندیدای پوششی» نیز به هیچ عنوان از اهمیت خاصی برخوردار نیست. به بیان دیگر، با توجه به اینکه اصلاح‌طلبان اساساً قصدی برای حضور مسئولیت‌آور در انتخابات ریاست‌جمهوری اردیبهشت 96 ندارند؛ پس لاجرم هیچ کاندیدای رسمی‌ای که در معرض انتخاب قرار گیرد را نیز معرفی نخواهند کرد و سرنوشتی بهتر از آقای عارف در سال 92 در انتظار کاندیداهای پوششی احتمالی نخواهد بود.

 

***

 

1_http://www.irna.ir/fa/News/82459152/

2_http://fna.ir/QJK0S9

3_http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=35945

4_http://fna.ir/XVPUIM

5_http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940810001494

6_http://www.mashreghnews.ir/news/699927

7_http://fna.ir/4LXY70

8_http://www.mashreghnews.ir/news/678446

9_http://armandaily.ir/fa/Main/Detail/180606

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • مش رجب IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
    87 18
    به خدا قسم اگر موشک ماهواره بر شلیک نشود فاتحه روحیه انقلابی را باید خواند و پس از آن آمریکا وغرب به نحوه ی....هم گیر می دهند؟!! این انقلابیون؟ این ابناءالامام خامنه ای؟
    • الله اکبر IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
      7 14
      ضدماهواره که نظامیست . موشک ضد ماهواره بسازه سپاه
  • ناشناس IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
    72 27
    لطفاً درج بشه متشکرم باز هم طبق معمول مقصر دولت قبلی شد جهانگیری ادعا میکند کشور خراب بوده و اینها آمدند خرابیهای دولت قبلی را درست کنند هسته‌ای ایران را نابود کردند اقتصاد کشور را از بین بردند فن آوری و تحقیقاتی و پرتاب ماهواره را به انبار بردند و متخصصین نا امید شده و از کشور خارج شدند غارت و چپاول علنی شده قاچاق کالا رسمی انجام میشود و کمر اقتصاد کشور عملاً شکسته شده بلایی نبوده که سر این ملت نیاورده باشند باز هم طلبکارانه حرف میزنند و علت آنهم اینه که متاسفانه هنوز هم این جماعت بین مردم طرفدار و رای دارند و باز هم متاسفانه بخشی از جامعه هنوز در خواب غفلت به سر میبرد ایرانی بیدار شو که دارند مملکتت را به..........
    • مرتضی IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
      19 53
      اقتصاد این مملکت رو این دولت نابود کرد؟؟؟ رعایت انصاف هم چیز خوبیه . امیدوارم این دوره کاندیدای شما رای بیاره تا اقتصاد نابود شده رو احیا کنه .
    • چغندر NL ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
      20 12
      مرتضی: اقتصاد این مملکت در زمان اصلاحات و به اصطلاح سازندگی خراب شد. منتها جوانی و ندیدی.
  • ت IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
    32 17
    آقایان ما نیازمند این هستیم که دولت دارای اعتماد به نفس بالا از داخل ایران باشد و جسور در سیاست خارجی.
  • m IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
    38 20
    آقای جهانگیری ! زنگ حساب فرا رسیده ! آن را که حساب پاک از محاسبه چه باک! اگر شما به اقتصاد مقاومتی عمل کرده اید گزارشتان خیلی هم خوب خواهد بود چرا که یک وقت فوق العاده اضافه برای دولت است که برای خود آن هم قانونی تبلیغ کند چرا استفاده نمی کنید!؟ اما ظاهرا داستان چیز دیگری است که از رئیس تان گرفته تا شما و در آینده (چه وزرایی؟) آشفته شده و زبان به بد و بیراه باز کرده اند!
  • حیدر IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
    45 17
    سال نو رئیس جمهور انقلابی نو إن شاء الله و پرتاب موشک ماهواره بر
  • الله اکبر IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
    34 11
    در سپاه موشک ضدماهواره بسازید
  • علی IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
    17 7
    به والله با شنیدن خبر به انبار رفتن موشک ماهواره بر و موضوع رزمایش گریه کردم.من یک دهه هفتادی هستم به خدا ازون روز که این خبر رو شنیدم کلا روحیم رو از دست دادم. اصلا نمیدونم چی بگم.فقط میتونم بگ پشیمونم.پشیمون.
  • غلام محمد IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
    25 10
    تامین معاش مردم "واجب و ضروری" است لطفاً تامين معاش مردم را در اولويت اقدامات قراردهيد چراكه مردم از نداري و فشار اقتصادي به ستوه آمده اند
  • ی IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
    14 7
    خب دولت محترم که خیلی اقتصاد مقاومتی دارند؛در تولید مادون آبگوشت بزباش وایجاد کار خیر!جلوگیری از عدم بیکاری!والتماس به غرب وتحقیر تولید داخلی با قراردادهای خارجی وجلوگیری از فساد وحقوقهای نجومی ,باندبازی!کنایه پرانی به منتقد!وعدم پاسخگویی ووووووو....... گزارش عملکرد مثبتتون خودتون رو بفرمایید؟البته بعد از ۴سال,لازم به ذکر است که این وفاداری به فرمایشات رهبری مورد انتقاد خود ایشان است!پس وفاداری معنایی جز تبلیغات رسانه ای ندارد!!!
  • محمد IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
    11 2
    مشرق این بخش نظرات درست کن چرا تو قسمت پربحت ترین ها تعداد نظرات مشخص نیست خیلی داغون شده سایت
  • عبدالله IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
    17 12
    در این که عده ای می خواهند قطار انقلاب را از حرکت نکهدارند و با تبر به ریشه انقلاب بزنند کوچکترین تردیدی نیست مثل روز روشن است
  • مهسا IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
    4 23
    اگردوقطبی انقلابی وغیرانقلابی ایجادشودقطعاپیروزروحانی خواهدبود پس دامن نزنید
    • حسین IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
      6 16
      چه بخواهیم ، چه نخواهیم بر خلاف رأی اکثر ملت ایران ،روحانی پیروز است. این مطلب را حتما" در ذهن خودتان داشته باشید تا بعد از انتخاب!!! و باید خود را برای مشکلات فراوان 4سال بعدی ایشان آماده کنیم. واین مسبوق به سابقه است
  • ناشناس IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
    17 5
    آقای جهانگیری خیلی ما اقتصاد مقاومتی کارکردیم آدم نمیداند قسم به حضرت عباس را قبول کند یا دم خروس راسیب زمینی دست کشاورزها مانده ولی ماهشت هزارتن ازهند وارد میکنیم اتوبوس سازان با40درصد ظرفیت کار میکنند ولی ماازترکیه اتوبوس وارد میکنیم وگن سازان درمعرض ورشکستگی هستندماازروسیه وهندواگن وارد میکنیم پمپ آتشنشانی داخلی باتاییدیه اروپا باقیمت 30میلیون تومان رانمیخریم ولی ازاروپاهمین محصول را باقیمت 120میلیون تومان واردمیکنیم شرکت مپنا بهترین توربین های گازی را می سازد ولی ما به ایتالیا قول خریدتوربین رامیدهیم بادادن تخفیف 30درصدی به واردکنندگان لباس ترکیه تولیدکنندگان لباس داخلی رابه خاک سیاه مینشانیم غذای قطار هارا به شرکت های اطریشی میسپاریم وغیروووووووواقعا خسته نباشیدازاینهمه کارواقتصادمقاومتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس