کد خبر 556074
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۳

بوئینگ پس از ایرباس بزرگترین کمپانی هواپیما سازی جهان است و از لحاظ حجم، این کارخانه بزرگترین سازه دنیاست.

به گزارش مشرق، بوئینگ شرکت هوافضا و صنایع دفاعی آمریکایی و چندملیتی است که در سال ۱۹۱۶ توسط ویلیام بوئینگ، در شهر سیاتل، ایالت واشینگتن تاسیس شد.

شرکت بوئینگ، در طول سال‌های متمادی فعالیت در حوزه فرآوران هوافضایی و صنایع جنگ‌افزاری، تمرکز اصلی خود را بر تولید هواپیماهای مسافربری معطوف نمود و از سوی دیگر، با خریداری و ادغام شرکت‌های هواگردسازی و صنایع دفاعی، توسعه یافت، که نقطه عطف آن، در سال ۱۹۹۷ بود، که در پی خریداری و ادغام مک‌دانل داگلاس، بوئینگ به دومین شرکت بزرگ هوافضای جهان تبدیل شد.همچنین در سال ۲۰۰۱ دفتر مرکزی بوئینگ، به شهر شیکاگو انتقال یافت و مدیران این شرکت بازدید از محل کارخانه را برای عموم آزاد کردند.

{$sepehr_album_38495}



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 76
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • مسلمان ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    جالب بود تقابل انسان و صنعت به نظر میاد انسان بر صنعت پیروز شده
  • ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    خیلی زیباست زحمت کشیده اند
  • فریبرز ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    ممزوجی از علم وهنر ودقت و اعتماد و ایمان به کار و ظرافت و تعهد و نظم وانضباط و خلاصه آنچه بایدباشد که هست. واقعاً شگفت انگیزاست. وشگفت انگیزتر قدرتی است که این مخلوقات هنرمندرا خلق کرده است .فتبارک ا... احسن الخالقین.
  • ناشناس ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    میگن علم اگر در ثریا هم باشد مردانی از سرزمین پارس بدان دست خواهد یافت رو پس چرا ما ایرانیا نمیتونیم مث غربیا پیشرفته باشیم
  • ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    زیبا بود و باعث افتخار برای کارکنانشه
  • اسی خطر ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    خیلی خوب ...
  • ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    بچه هاشونو میبرن با صنعت آشنا شن بهشون میگن درس صنعت هوایی بخونین میتونین بیاین اینجا کار کنین ولی ما نه تنها بچه ها بلکه دانشجویانمونو زورکی یه کارخانه ساخت پفک (جدی میگم) میبریم این تفاوت صنعت ایران و امریکاس
  • ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    حيرت انگيزه
  • شهاب ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    قدرت یعنی این. قدرت یعنی داشتن دانش و تکنولوژی برتر. یعنی داشتن نیروی انسانی ماهر. یعنی داشتن نظم و سازگاری بالا. یعنی وجدان کاری. قدرت و اقتدار یعنی صنایع توسعه یافته و پیچیده ای که یک دنیا محتاج و مطالبه کننده اونن. حال می خواد گوشی های اپل 100 گرمی باشه یا غول های 100 هزار تنی. خیلی جلوتر از ما هستن. متاسفانه اونا از خودشون شروع کردن و اول خودشون رو اصلاح کردن. ما می خوایم دنیا رو اصلاح کنیم. تازه چه اصلاحی؟ حرف اصلاح دنیا هم که میشه باز یه امام زمانی باید بیاد دنیا رو برای ما و اونطور که ما دوست داریم اصلاح کنه!! باید از خواب خیال بیدار شد اگر زندگی آبرومندانه و عزتمندانه می خوایم. کلمه عزت در حال حاضر برازنده اون پیرمرد و اون پسربچه ای هست که داره با افتخار به هیمنه و شکوه صنایع و ابرقدرتی کشورش نگاه می کنه.
  • علی ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    اینجاست که انسان می فهمه اشرف مخلوقاته
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    البته برخی انسانها!!!!
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    ته تهش اینه که : توانا بود هر که دانا بود !! والله ما از لحاظ مغزی چیزی از اینها کم نداریم و خدا مغز رو به همه مساوی داده ولی اینها تو انتخابشون کاری به جناح و سیاسی کاری و .... اهمیت نمیدن و به عرضه و توانمندی طرف کار دارن .
  • شهروند ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    ایرانی اگه بخواد میتونه ولی نمیخواد. تنبلی راحت طلبی پول درآوردن از راههای ناجور .نفت خوری مفت خوری مصرف کنندگی دیگه چی بگم از خصلت های ایرانی ؟. کی میشه بخودمون بیایم .چقدر رهبر نصیحت کنه چقدر بگه مسئولین و مردم کار کنید . درسته تحریم هستیم ولی باز هم میشه کار کرد.حسرت ژاپنیه را میخوریم که از یک ویرانه پس از جنگ دست خالی یک کشور صنعتی وقدرتمند ساختند. کی بیدار میشیم.
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 1
    چ ربطی داشت آآآآآآآخه
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    1 0
    آخرهفته ها رو برای بازدید مردم از کارخانه باز می کنند.آیا خودرو سازهای ما هم همین کار رو می کنند
  • بی نام ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    آیا میشه ما هم باین نقطه برسیم ؟ آنها چه راهی را پیمودند ؟‌ . چرا ما باید در قدرت خود تردید کینم؟‌. آره میشه ،‌ عیب کار ما در مدیریتها است ،‌ چه سیاسی ،‌ چه صنعتی ،‌ چه آموزشی و ...........الخ . ما نیاز بمدیران لایق و مشتاق کار و کاردان داریم ولی موانع هم باید از سر راه آنانی که میخواهند کاری کنند باید بردشته شود.
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    داداش عکس خط تولید پراید وانتم بگذار دمت گرم
  • ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    تا برسن به شرکتهای مثل ایران خودرو و سایپا هنوز خیلی خیلی راه مونده تا طی کنند
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    آدم غبطه میخوره ،فکر کن ایران یک همچین خط تولیدی داشته باشه پرچمشم بزرگ بزنه اون بالا...
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    نفت خوری و مفت خوری همه جای دنیا هست ولی اونا تا جایی که میتونن جلوشو میگیرن ما تا جایی که میتونیم لابی میکنیم اونچیزی که ما نداریم قانون نظارت و شفافیته
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    ایران خودرو به قدری امنیتیه که کارمنداشم زورکی میتونن بخشای دیگرو ببینن
  • محمد علی ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    چقدر بلاهت و سفاهت برای عده ای ظاهر بین و بدون تحلیل های فنی- مهندسی!!!؟ اولا آمریکا با دزدیدن سرمایه های انسانی و فکری و استثمار منابع عظیم ملتها و سرکوب خلاقیتهای ملل مختلف بویژه مسلمان و با عقبه ای بیش از صد سال به این سطح تکنولوژی رسیده که برخی را معجوب فناوریهای مدرن و مجذوب این ینگه دنیا کرده.ولی بایسته است بدانید جمهوری اسلامی با وجود اینکه حدود 40 سال است که استقلال سیاسی خود را بازیافته و جنگی 8 ساله با دنیای استکباری و ابر قدرتها را پشت سر گذاشته و از طرفی با تحریمهای بی سابقه و فلج کننده روبرو بوده و از تبادل های فنی-مهندسی بین کشورها نیز محرومیت ظالمانه داشته و از برخی مسئولین بی کفایت نیز ضربه های زیادی خورده ولی حقا و انصافا توانسته به پیشرفتهای محیر العقولی دست پیدا کند و با وجود این همه هجمه به سرشاخه های تکنولوژی دسترسی بومی پیدا کند خوب است برای درک این واقعیتهای عینی به برخی اخبار زیر یک توجه اجمالی شود: رئیس مرکز علوم فنون لیزر ایرانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که جایگاه کشورمان در زمینه لیزر در منطقه چگونه است اظهار داشت: همه کشورهای همسایه مانند ده سال پیش کشورمان است. وی با تاکید بر این که در آسیا رتبه دوم را در زمینه لیزر کسب کرده ایم عنوان کرد: در فناوری لیزر گام های زیادی برداشته ایم به طوری که از کشورهای منطقه جلوتر هستیم. نبوی با اشاره به این که باید این فاصله خود را از سایر کشورها حفظ کنیم و حتی فاصله مان را زیادتر کنیم گفت: در برخی از حوزه های لیزر در منطقه کشور اول هستیم گفت: حتی از ژاپن، چین و ترکیه هم جلوتر هستیم. رئیس مرکز علوم فنون لیزر ایرانی با بیان این که در بدترین شرایط در آسیا کشور دوم در این حوزه به حساب می آییم خاطر نشان کرد: در دنیا اگر از آمریکا بگذریم نمی توانیم کشوری را بالاتر از خودمان ببینیم پس شاید یکی دو کشور اروپایی از کشورمان بالاتر باشد. 2_وزیر نیرو سپس با اشاره به جایگاه سوم جمهوری اسلامی ایران در صنعت سدسازی جهان، اظهار کرد: این رتبه، جایگاه ممتازی برای صنعت سدسازی کشور است. 3-فرمایشات رهبری: راجع به این مسائل انرژی هسته‌ای که در چند سال قبل از این -دو سه سال، سه چهار سال قبل از این- بحث بود، بعضی‌ها میگفتند ما که این‌همه نفت داریم اتّفاقاً آمریکایی‌ها هم همین را گفتند! آمریکایی‌ها هم میگفتند ایران این‌همه نفت دارد، میخواهد چه کار کند انرژی هسته‌ای را؟ بنده گفتم خب ما امروز دست به سیاه‌وسفید انرژی هسته‌ای نزنیم، پس‌فردا که نفتمان تمام شد آن‌وقت [باید] برویم انرژی هسته‌ای را گدایی کنیم از این و آن. خب بله دیگر؛ وقتی آنها داشته باشند، ما نداشته باشیم و احتیاج داشته باشیم، پدر ما را درمی‌آورند. دیدید سر این بیست درصد چه کردند؟ ما به اورانیوم غنی‌شده‌ی بیست درصد احتیاج داشتیم برای این رآکتور تهران -همین رآکتور کوچکی که در تهران هست که داروهای هسته‌ای تولید میکند، برای این ما احتیاج [داشتیم‌]- [چون‌] داشت تمام میشد و گفتند چند ماه دیگر تمام میشود؛ یک ژستی گرفتند غربی‌ها، یک قیافه‌ای گرفتند، یک شروطی گذاشتند که واقعاً خفّت‌آور بود. به نظرم مال حدود سال ۸۹ یا ۹۰ بود. البتّه آخرش به نفع ما تمام شد؛ یعنی جوانهای ما وقتی دیدند که راجع به فروش بیست درصد که بفروشند و پولش را بگیرند، ناز میکردند، وقتی دیدند اینها این‌جور دارند اذیّت میکنند، درصدد برآمدند خودشان بیست درصد را تولید کنند. رفتند زحمت کشیدند خودکُشون کردند و بیست درصد را خودشان تولید کردند. زحمت عمده هم تا بیست درصد است؛ یعنی در غنی‌سازی اورانیوم، از اورانیوم خام تا بیست درصد، راهِ دشوار و راهِ سربالا است؛ از ۲۰ درصد تا ۹۹ درصد، راهِ هموار است؛ یعنی کسی که به بیست درصد رسید، رسیدن به پنجاه درصد و هشتاد درصد و نود درصد برایش آسان است؛ 4_کسب جایگاه سیزدهم ایران در تولید علم زیست فناوری در سال 91 جایگاه ایران در فتاوریهای هسته ای -موشکی-نانو-سلولهای بنیادین-داروهای نوترکیب-مهندسی پزشکی-ماهواره و ماهواره بر و غیره به اذن الهی نشان از آینده ای پر از عزت اسلامی و افتخارات بین المللی در سالهای پیش رو داشته و به فضل الهی تمدن اصیل اسلامی را به رخ جهانیان خواهیم کشید.البته به شرطها و شروطها که شرط اساسی آن دل در گرو ارزشها و استقلال در همه مؤلفه ها داشتن و حرکت براساس مختصات ولایت می باشد و به عینه دیده ایم که هر گاه مسئولین ملاک های رهبری را رهگیری و عملیاتی نموده اند ما در آن حوزه ها پیشرفتهای بی مثال داشته ایم.مثلا در بحث موشکی و هسته ای با اینکه سابقه ی اقدام زیادی نداشته لکن به جایگاه اولین بحمدالله در سطح جهان با وجود این همه کارشکنی ها رسیده ایم
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    چون با شعارزدگی و بی زحمت میخواهیم پیشرفت کنیم. هم یارانه مجانی میخواهیم و هم پیشرفت...
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    احسنت
  • ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    که برند اونجا جوج بزنند و آشغال بریزند... سلفی بگیرند.... اگر صنعت بداست غر بزنند و اگر موفق حسادت کنند...
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    بوئینگ کارخانه س نه مونتاژخانه
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    گل گفتی
  • علی ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    10000000دیگه هم به این نمیرسیم...مدیریت کجا پارتی بازی کجا..مثل اینکه موش رو با پارتی بذاریم بر مصسند قدرت بهش بگیم تو سلطان جنگلی بعدم چند تا سوسک براش هورا بکشن... ای کاش از بلاد اسلام هم میشد کارخونه ای نقش کرد و دیدی که در کارخانه چطور 1000 نفر در حال بافتن خیال و دروغ و جنایتن...تا تفاوت و درک صحیحی از حرف من بهتون دست بده. کلا در کارخون های ما دروغ در حال تولیده کلا از مسلمونی فقط دروغ در میاد...من که به جز این ندیدم
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    خدا قوت خسته نباشی
  • کاپیتان ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    من مهندس هوافضا هستم چرا فکر میکنید به ما نمیشه اعتماد کرد؟ شما پول در اختیار هوافضا قرار بدید ببینید چه میکنه ، بابا ما یه استاد داریم همیشه حرص میخوره میگه اگه یه کم از پولایی که خاوری دزدید رو به ما میدادن تونل باد فلان میزدیم و بهمان میکردیم من نمیگم ما کارخونه در حد بوئینگ میسازیم اما میتونیم در حد بمباردین کانادا یا امبرائر برزیل یا گلف استریم آمریکا هواپیما بسازیم به شرطی که اعتماد بشه و هزینه
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    چون منهای رهبری و معدود بخش های نظامی و امنیتی 90 درصد پست ها در ایران دست اون مردان نیست و به خاطر عدم شایسته سالاری در ایران بی سوادهایی که دوتا زبان بین المللی هم بلد نیستن و حتی یه مدرک معتبر از یه دانشگاه بزرگ داخلی یا خارجی ندارن در ایران کلی پست می گیرن...و نخبه ها آواره کشورهای عربی شرق آسیا اروپا و امریکا میشن
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    مقایسه فرهنگ ایرانی با فرهنگ ژاپنی کره ای و آلمانی در 100 سال گذشته کافیه بفهمیم چرا ما 200 ساله داریم درجا می زنیم و حتی تجزیه می شیم و این قدرت های نوظهور مثل امریکا ابرقدرت....
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    عزیزم نمیخواد پیشرفت رو به رخ ما بکشی اونا تو این مسائل پیشرفته ان ولی فرهنگ ندارن
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    ترکیه مالزی عربستان قطر امارات مگه اسلامی نیستن!؟ چرا اونها مثل ما درجا نمی زنن!؟ عزیز جان اینجا مشکل فقط مسئولین نیستن مردم ایران بدتر از مسئولین هستن شما ببین این مردم با آثار باستانی و محیط زیست چطور برخورد می کنن عین دشمن رفتار می کنن در ایران هیچ وقت سامسونگ و ال جی شکل نمی گیره چون اصولا مردم ایران کالای داخلی حتی باکیفیت رو هم بایکوت کردن....
  • اصول گرا ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    مگه غربی ها دیوانه هستن در کشوری مثل ایران با این سیاست خارجی اجازه وجود مگاتولید کننده های بین المللی مثل ایرباس یا بوئینگ حتی ال جی و سامسونگ رو بدن!!؟ یعنی غربی ها اجازه می دن اقتصاد کشوری که اسراییل رو می خواد محو کنه بزرگ بشه!؟؟؟
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    حیرت انگیز است
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    مایعنی خیلی فرهنگ مان بالاست!
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    بعد از برجام و از بین رفتن بحران خیالی بمب اتمی ایرانی برای محو اسراییل همه دنیا فهمیدن درد امریکا بازگشت به ایرانه شما هنوز میگی اسراییل!!!!!؟
  • م-ب ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    مشرق بی زحمت منتشر کن مسلمان خان به معنای واقعی کلمه با حرفت مخالفم اتفاقا این صنعته که انسان رو به تسخیر خودش در آورده موبایل یک تکنولوژیه اما ببین به واسطه همین دستگاه کوچولو چقدر انسان ها از هم فاصله گرفتن تلوزیون یک تکنولوژی به حساب میاد اما مردم به شدت سرگرم این جعبه کوچولو شدن به طوری که بالای 90 درصد مردم نمیتونن بدون اون زندگی کنن خودرو اگه نباشه با چه مشکلاتی موجه میشیم؟-کامپیوتر نباشه چه اتفاقی می افته؟و.... ببین چه جور اسیر این صنعت شدیم انسان در صورتی بر صنعت پیروزه که بتونه جنبه های انسانی و الهی خودش رو باهاش پرورش بده اما تو دنیای فعلی....
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    بابا کم شعار بده.به عمل کار براید.
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    حضرت عقل کل مگه قبل از این سیاست خارجی مگا داشتیم؟ اصلا برگردیم به قبل انقلاب چرا 30 میلیون گرسنه انقلاب کردن!؟ ما تا همین 100 سال پیش که نفت نداشتیم به مرز مستعمره شدن رسیده بودیم..با وجودی که متحد غرب هم بودیم..
  • دکتر گاوچرون از کومور ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    یه دونه از اینا میخوام .. من، من، رویایی دارم که غیر ممکن نیییییست
  • م-ب ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    شهاب خاک بر سرت که مرعوب پیشرفت اونا قرار گرفتی اونا به شدت تحت تاثیر چارتا الاغ آهنی(اپل-لپ تاپ-ماشین و...)قرار گرفتند. عزت در اانسان گونه زیستنه نه تنها دولتهاشون مثل انسان نیستن بلکه مردمشون هم (مخصوصا مردم آمریکا)هم مثل انسان نیستن 1-این همه آمار خودکشی 2-این همه خیانت تو خونواده ها 3-کشت کشتار تو دانشگاه هاشون 4-آزاز و اذیت جنسی تو ارتش 5-آمار بالای طلاق 6-قاچاق اسلحه و قاچاق اعضای انسان 7-ترویج فاحشه گری 8- استعمار کشور های ضعیف و.... عزت واقعی رو قرآن برای ما تعریف میکنه (و لله العزت جمیعا) نه افرادی مثل تو که میگی (عزت رو اون پیرمرد با بچش داره چون دارن به این صنعت عظیم الجثه با افتخار نگاه میکنن)
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    معلومه چون ایران فقط رانت بازی و نابودی استعداد و فقط فقط شعار و حرف میزنیم ما سایه مون بزرگه و ملتمون فقط تو توهم زندگی میکنن
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    مثل کبک سرتون رو کردین تو برف. الان 50ساله که با این حرفا و پروپاگاندای فقط بهونه بیارین و بی عرضه بودنمون رو توجیه کنید. حقیقت تلخ برای ایران چون واقعا عمل نداریم و کارمون شعار دادن
  • محمدرضا ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    سلام دوستان عزیز روی صحبتم به اون دسته از عزیزانی هستش که میگن ایران و ایرانی نمیتونه، عزیزان تورو خدا یه خورده واقعیت نگر باشد، کشور ایران با این همه مشکلات بزرگ که هر کشوری تو دنیا فقط یکی شو داشته باشه تو چند روز کله پا میشه این همه دست آورد داشته. 1- 8 سال جنگ تمام عیار کل دنیا با ایران 2- حدود 40 سال تحریم به قول خودشون فلج کننده که اگه برا هر کشوری انجام میشد الان 7 کفن پوسونده بود. 3- حدود 40 سال تبلیغ منفی کل رسانه های جهان بر ضد کشور(لازم به ذکر است که آمریکا با همین تبلیغات تونست شوروی با اون همه قدرت رو کله پا کنه،این گفته سیاست مداران آمریکاست که کشورشون در مقابله با شوروی 3 تا دکترین پیاده کرد که باعث فروپاشی شوروی شد اما تا سال 2012 حدود دوازده تا دکترین مختلف علیه ایران پیاده کرده که نه تنها باعث ضعف یران نشده بله روز به روز ایران اقتدار و قدرتش در سطح منطقه و جهان رو به افزایشه) 4- وجود مسولین بی کفایت و سر سپرده به غرب با وجود این همه مشکل ما رتبه اول رو در تولید علم جهان داریم. نمیشه که یک شبه به همه توانایی ها رسید.
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    دست یافتیم منتهی با تهرانی مقدم و شهریاری ها و احمدی روشن و ... اونجایی که دست نیافتیم انقلابیرگری(جهادی کار کردن=با نیت الهی کار کردن) به همراه تخصص نبوده. هرجا این دو کنار هم بوده پیشرفت تصاعدی بوده. الان متاسفانه اکثرا این دوخصیصه رو ندارن.
  • احمد ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    واقعا گل گفتی
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    واقعا عجب حوصله ایی داری این همه رو نوشتی
  • علیرضا ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    جناب م-ب شما بهتر بود توی همون زمان پیش از میلاد پا به عرصه دنیا میذاشتید. نظر مسلمان از نظر من کاملا درسته.
  • ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    ایران هم پراید مونتاژمیکنه نه تولید دست کمی از بوئینگ نداره
  • محمد ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    اونها یک شبه به این جایگاهی که میبینی نرسیدن چند عامل داشته 1- در زمان خیانت پادشاهان کشورهای اسلامی به دانشمندان . اونها به عالمان احترام گذاشتن وقدرت پنهان علم را کشف کردن و در جهتش سرمایه گذاری کردن یکی از بیانات رهبری اینه باید کشورهای اسلامی از لحاظ علم و فناوری پیشرفت کنند. گفتم غرب و آمریکا به برکت علم توانستند بر کشورهای دنیا مسلط شوند؛ یکی از ابزارهاشان علم بود؛ ثروت را هم با علم به دست آوردند. البته مقداری از ثروت را هم با فریبگری و خباثت و سیاست به دست آوردند، اما علم هم مؤثر بود. باید علم پیدا کرد. روایتی است که فرمود: «العلم سلطان من وجده صال و من لم یجده صیل علیه».امام علی(علیه‌السلام) فرمودند: دانش، سلطنت و قدرت است، هر كه آن را بيابد با آن يورش برد و هر كه آن را از دست بدهد بر او يورش برند. 2- خیانتی که هنوز هم در عرصه های مختلف به علم وعالمان ادامه داره 1- عرصه سیاسی که هر کسی با سلیقه ای اگر بیاد و کار دانشمندان را نپسنده یا مخالف سیاست هاش ببینه درش را تخته میکنه 2-عرصه دلالی و پول پرستی و... 3-بخشی از این پیشرفت اونها مدیون اقتصادی هست که از راه چپاول و غارت کشورها است
  • محمد ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    احسنت به م - ب مشرق خواهشا منتشر کن سانسور نکنی آقای شهاب من ازت میپرسم اگه جای اون پسر آمریکائی بودی و یه پسر ژاپنی باهات برخورد کنه و بهت بگه این کشور جنایت کار تو بود که 70 هزار نفر از هموطن های من را در مدت چند ثانیه با بمب اتم پودر کرد و اگه یکم فقط یکم وژدان انسانی داشته باشی آیا با عزت سرت را بالا میگیری یا اینکه سرافکنده میشی ؟ آقا شهاب اگه کشورت در ویتنام بخاطر هیچی خون به پا کنه و از قضا یکی از سرباز هائی که در ویتنام تک تیر انداز بوده پدر بزرگت باشه و با یه ویتنامی برخورد کنی و بهت بگه این پدر بزرگ جنایت کار تو بود که هزاران کیلومتر دور از وطنش آمد و خانواده و پدر و مادرم را کشت آیا سرت را با عزت بالا میگیری یا اینکه سرافکنده میشی همچنین در عراق همچنین در افغانستان .اگه اون کسی که کنترل پهباد آمریکائی را به عهده داره پهبادی که پراز تکنولوژی هست و به قول شما باعث عزت آمریکائی ها میشه و میره مراسم عروسی افغان ها را به خاک و خون میکشه اگه روز قیامت کنترل کننده این پهباد را بیارن آیا حاظری در عمل این آدم شریک شی آیا حاظری در عمل سازندگان این فرشته مرگ شریک بشی آره درسته آمریکا پر از تکنولوژی هست اما به این حدیث توجه کنید که اذا فسد العالم (به کسربخوانید یعنی دانشمند) فسدالعالم (به فتح) یعنی اگر دانشمندی فاسد شد دنیائی را به فساد میکشه تکنولوژی بدون دین و انسانیت یعنی توحش محض نه تنها باعث عزت نیست بلکه باعث زلت و سقوط به دره حیوانیته یه پروفسوری میگفت آمریکا و کلا غرب باغ وحش منظمه
  • محمد ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    اشرف مخلوقات بودن به ساخت صنایع سنگین نیست به جانشینی خدا در زمینه به معصیت نکردن خداست معنی خیلی عظیمی داره
  • با نام ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    م-ب کاملا درست میفرمائید جناب علیرضا کمی واقع نگر باشید ایان باربور فیلسوف غرب میگه انسان دو اشتباه کرده: 1- اولین اشتباه خوردن میوه ممنوعه بود که منجر به اخراج حضرت آدم گردید که به نحوی این اشتباه رو جبران کردیم و زمین و دنیا رو هم بهشت کردیم 2- اختراع ماشین بود که دیگه این اشتباه به هیچ وجه جبران نمیشه زیرا به جای اینکه ماشین در اختیار بشر باشد، بشر در اختیار ماشین قرار گرفته است و نظر م - ب کاملا متین بود.
  • ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    هواپيما فقط 747 و بس
  • هادی ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    شهاب جان فقط خلاصه بگویم که جاناسخن اززبان دل مامی گویی
  • م-ب ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    جناب علیرضا بنده با صنعت مخالف نیستم بنده حرفم اینه که صنعت فعلی انسان رو از انسانیت دور کرده و الا اگر با همین تکنولوژی بتونیم به پیشرفتهایی برسیم واگه بتونیم با تکنولوژی یک جامعه ای رو درست کنیم که خدا و ارزشهای دینی حاکم بشه بنده صددرصد موافقم اما نه تنها نرسیدیم بلکه بدتر هم شدیم وبه نوعی جاهلیت مدرن رو رقم زدیم
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    جو گیر نشو خودت برای مملکتت چه کار کردی ؟ اصلا درس خوندی ؟ از خواب غفلت بیدار شو آستین بالا بزن از خودت شروع کن
  • هادی ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    م-ب عزیزنوشتهایت ادمی رابیادمارکسیستها میاندازدفقط یک کمی روپوش اسلامی وهپروت داره اتفاقامثل اینکه زیادتوباغ نیستی اکثرمواردی که برشمردی درکشورماصدق میکندکیست که نداندوضعیت خودکشی خیانت طلاق درکشورچگونه است بقول معروف دیگ به دیگ میگه روت سیاه
  • ناشناس ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    خيلي قشنگه نه؟ علم نبايد انحصاري باشد!
  • م-ب ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    هادی خان! بنده منکر این نیستم که بعضی از این مواردی که شمردم تو کشور ماهم اتفاق میفته اما حرفم اینه که اگه شما تو این موردها آمار بگیری دولتهای اروپایی یکه تازن با این که صنعت و تکنولوژی تو مشتشونه دولتمردان غرب تا حالا نتونستن فاکتورهای انسان وار بودن رو تعریف بکنن و مردم اروپا تا یه زمانی فزیب اینارو خوردن اما یواش یواش دارن بیدار میشن جنبش وال استریت رو که حرف حق بود رو خوب تحقیق کن ببین چه جور باهاش برخورد کردن
  • eagle ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    دلیل پیشرفت نکردن ایران وجود افرادی مثل م-ب و محمد هست ما از لحاظ فرهنگی علمی صنعتی و نظامی 70 سال از اون ها عقبیم بهتره حداقل اگه برای ایران نمیتونیم کاری بکنیم پیشرفت دیگران رو بی ارزش نکنیم
  • ali ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    آقا من کاری به سیاست ندارم و اتفاقا با این موافقم که امریکا یک دولت امپریالیستی هست و نیز غربزده هم نیستم فقط میخوام یکدقیقه وجدانا فکر کنیم الان اینها و یا مشخصا امثال ژاپن و چین به زعم ما کافر و اصلا بیخدا هستند و چه بخواهیم چه نخواهیم (چون این یک واقعیته) کشورهایی مثل عربستان و قطر و وهابیها و امثال داعش حالا یا اسمی یا تبلیغاتی یا هرجور مسلمان هستند (حداقل توی آمار یک و نیم میلیارد مسلمان دنیا) وجدانا خدمتی که اینان با ساخت هواپیما و کشتی و هزاران صنعت دیگر یا اصلا پیش پا افتاده ترین و در عین حال بارزترین و مهمترین آن که همین نیروی برق بدست ادیسون مرحوم باشد به بشر و اخلاق و انسانیت فارغ از ملیت (فقط بر اساس معیار پرداخت وجه خدمات که این یعنی سرمایه و داد و ستد نیز اساس یک اقتصاد درست از نظر اسلام میباشد) میکنند بهتر و نزد خدای یگانه مقبول تر است یا اعمال امثال داعش و غیره که الله اکبرگویان سر مسلمان همنژاد همنوع هموطن همزبان همکیش خود را بریده و یا قلب وی را میخورند
  • ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    احسنت شهاب جان
  • ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    آقا محمد علی. 35 سال به روش پیشنهادی شما عمل شده. اجازه بده 35 سال هم با روشی که نتیجش تصاویر بالا شده مملکت اداره بشه.
  • ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    هواپیما فقط بوئینگ و بس
  • ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    ok ok ok ok ok ok ok
  • ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    ثروت از علم
  • ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    مساله اینه که همون بمباردین هم جیره خور بویینگه جایی که ایرباس محتاج بویینگه شما میخای چیکار کنی؟
  • ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
    0 0
    درود به شرفت مهندس
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
    0 0
    به بچه های خودشون چی نشون میدن بعد تو پیک نوروزی بچه های ما برجام میذارن......!!!
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    اگر کمی افق فکر خود را گسترده کنیم، به این حقیقت بر می خوریم که اینها (مصنوعات دست بشر) همه وسیله است. اما هدف چیست؟ هواپیما میسازند تا خیلی سریع از یک نقطه جهان به نقطه دیگر جهان بروند. اما خوب، وقتی به مقصد رسیدند کارشان چیست؟ هدفشان چیست؟ آیا انسانی که در 1000 سال قیل در این کره خاکی زندگی می‌کرد، احساس رضایت از زندگی و احساس خوشیختی نمی‌کرد؟ اصلاً یک سؤال مهم: آیا با گذشت زمان انسان‌ها کاملتر می‌شوند؟ و آبا انسانهای قبل از ما (مثلاً 100 یا 200 سال پیش) انسانهای ناقصی بودند؟
  • حسین ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    بوئینگ مال اسراییلی هاست باید توسط سربازان اسلام نابود بشه. ما هواپیما نیاز نداریم نه ایرباس نه بوئینگ. خودمون میتونیم با اقتصاد مقاومتی انشالله هواپیما هم بسازیم.
  • ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    قربون غیرتت کاپیتان.
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    تو کامنتها خیلی چیزا دستگیرم شد. اکثر آدما سریع به این فکر میوفتن چرا اونا پیشرفتن ما نیستیم چرا اونا کافرا این همه تکنولوژی و دستاورد و ما مسلمونا این قدر ...(مهم نیست ، هر کی خودش میدونه) بعد یه سریا جواب میدن انسانیت مهمه تکنولوژی مهم نیست یه سریا هم میگن بوئینگ ما رو چپاول کرده خودش رشد کرده و ازین حرقا خیلی ها هم به خودشونو دیگران امید میدن ما میتوانیم میشود حمایت کنید ... یه سریا هم سرخورده شدن و از مدیریت ، تنبلی ، بی برنامگی و ازین دست اوصاف خودمون انتقاد میکنن و اونا رو خدای عالم میدونن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس