کد خبر 541226
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۲

بدون تردید فراری بزرگ‌ترین سوپر اسپرت‌ساز کل تاریخ صنعت اتومبیل است. شرکتی که به آن اسب سرکش می‌گویند. رنگ قرمزش شهرت جهانی دارد و خودروهایی به مانند یک اثر هنری تلقی می‌شوند.

به گزارش مشرق، تقریباً 70 سالی از عمرش می‌گذرد. برندی به جای مانده از «انزو فراری» مهندس خبره‌ای که دستی هم در دنیای رانندگی مسابقات سرعت داشت. او که سال‌ها در کنار برند آلفا‌رومئو تجربیات خوبی کسب کرده بود در سال 1947 توانست برند مستقل Ferrari را به نام خودش ثبت کند.طی این سال‌ها گویی رقابت، جدال و رویایی با رقبا بخش جدایی ناپذیر بدنه فراری بوده است. به طوری که حتی در سال 2008 وقتی فیات ایتالیا 85 درصد سهام فراری را خرید، تضمین داده شد که خللی در بخش ریسینگ ایجاد نشود.

سال 1923 و در جریان مسابقات محلی Ravenna پس از پیروزی با مادر فرانچسکو باراکا معروف‌ترین خلبان جنگی ایتالیا که در جنگ جهانی اول فوت کرد، آشنا شد. همان روز مجسمه کوچکی که تزئین‌کننده هواپیمای جنگی باراکا بود و پس از سقوط از لاشه هواپیمای جنگی وی بدست آمده بود را به عنوان یادگاری دریافت کرد.

فراری در سال 1932 تصمیم گرفت که با قالب‌گیری از این مجسمه و نشان کوچک از آن به عنوان آرم و نشانه خودروهای خود در مسابقات استفاده کند که علامت اسب لوگوی فراری در واقع همان نشان است.

{$sepehr_album_37115}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    0 0
    مثل سايپا بود
  • مهدی ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    0 0
    راه تورا میخواند.... هههه آدم نمیدونه ماشیناشونو نگاه کنه/تشکیلاتو نگا کنه/ فراری که به درد کلا نمیخوره/الکی بگید آره رنو پی کی خودت خوبه :)
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    0 0
    اینا رو نشون میدی داغ دلمون تازه بشه ؛ والا با این پرایدشون
  • sadi ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    0 0
    موزه معروف فراری در حیات کارخانه............! این که سرپوشیده.
  • شریف ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    0 0
    چقدر زیبا من توی ایران خودرو هم رفتم واقعا هیچگونه شباهتی بین این دو کارخانه نیست!!!
  • فرهاد ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    0 0
    یعنی حالشو بردم مثل کلینیک میمونه از تمیزی و نظم
  • احسان صالحی ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    0 0
    از صنعت خوراک و مواد غذایی ما تمیز تره اونجا
  • ابی ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    0 0
    به آرم ایتالیا روی آستینشون توجه کنید همه چیز درامد و پول نیست اونا آرمانی فکر میکنند و ایتالیا براشون از هر چیزی مهمتره چیزی که در ایران خودرو و سایپا نیست و هر آشغال ببخشید ماشینی رو غالب میکنن به ملت ...
  • شهریار ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    0 0
    آدم یاد خط تولید ایران خودرو و سایپا می افته
  • امین ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    0 0
    عین کمپانیه سایپا می مونه...
  • ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    0 0
    واي ..خدا...
  • علی ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    0 0
    دقیقاً عینه ایران خودرو و سایپا....
  • ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    0 0
    عیدیم به حسابم واریز شد ، یه سری خرج دارم انجام بدم اگه چیزی موند در مورد خرید یکی از از این ماشین ها فکر کنم.
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    0 0
    جالب بود. شرط می بندم یه عده ای خوشمزه پیدا می شن می آن می نویسن آدم یاد خط تولید پراید می افته!
  • ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    0 0
    عجب خوفناکه!
  • رسول ایران ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    0 0
    همیشه دوست داشتم که تو خودروسازیمون یه برند ایرانی خیلی خفن داشتیم که وقتی آدم میرفت یه چهار تا کشور درست و حسابی و میدید که ساخته ی وطنش در حد تیم ملی اسیر داره ، کلی فخر و مباهات و از این جور چیزا به آدم دست میداد ...... آقا اصلا اینی که گفتم رویا ، لااقل خودروسازی هایه جوری ( کیفیت ، طراحی ، جوون پسندی و....) خودشونو تکون بدن که همینجوریشم میشه بازار کشورای درب و داغون دورو برون رو هم دست گرفت و لا اقل ( در کمترین حد ممکن ) دو برابر بازار داخل رو صادر کرد ، اما این که من فهمیدم ، تا جایی که خودرو سازای اصلی ما دولتی هستن حتی تو بازار بی رقیب ( به لطف دولت ) داخلی هم شکست میخورن و برشکسته میشن......
  • علی ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    0 0
    وای خدا چقدر دلم خواست,نه اینکه دلم فراری بخواد دلم کار کردن توی کارخانه و فضای اونجا را خواست.
  • امير ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    0 0
    واي چقدر حال كردم عالي بود دمتون گرم ولي اين تصاوير خيلي برام آشنا بود نكنه انها كپي خط توليد پرايد زدند
  • mehdi ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    0 0
    الان اینو باور کنیم یا نه چون هی میگن گول این رسانه ها و هالیوود رو نخورین چیزی که نشون میدن با واقعیت زمین تا آسمون فرق میکنه من فکر میکردم کارخانه هاشون مثل مال ماهاست فقط هفتاد سال!
  • علی ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    0 0
    چه خبر انتخابات عزیزم، خصوصا تهران گلم؟؟!! )!!!!!!!!!
  • خشایار ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    0 0
    مواد اولیهٔ بکار رفته در ساخت اتومبیل ها یکسان است... ( آهن ، فولاد ، قلع و .....) اما چه اتفافی میفته که این مواد در جایی تبدیل به فراری ، بنز ، کادیلاک یا تویوتا میشه و در جای دیگر به پراید و سمند و پژوی قدیمی ..‌.ً کجای کار میلنگه ؟؟؟
  • ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    0 0
    ذره خاک تو عکسا نمیشه پیدا کرد
  • مهدی ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    0 0
    به نظرم لامبورگینی حرف اول و آخر میزنه تو اسپورت و لوکس
  • حسین ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    0 0
    یه موقع تو روز 50 تا ماشین بزنه ولی همین 50 تا تا ده سال آینه نیاز به تعمیر نداره ولی ایران خودرو و سایپا روزی 2000 ماشین میزنند که هنوز از کارخونه نیومده بیرون باید برن تعمیرگاه وقت میزارن میفهی وقت
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    0 0
    خدا رحمت کنه شهید مهدی آنیلی رو که وارث فراری و لامبورگینی و فیات و مازراتی و دهها شرکت غول دیگه بود ولی پشت پا زد به دنیای حقیر و راه سعادت ابدی رو انتخاب کرد. روحش شاد
  • پسر ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    0 0
    فرق خودروساز با حلبی ساز مونتاژی
  • جمال ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    0 0
    حیات ؟؟؟ کارخانه.....حیاط ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    0 0
    تازه حیات را هم که غلط نوشتی مشرق!!
  • ali ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    0 0
    1 خودمون خودمونو قبول نداریم و کسی سر جای واقعیش نیست و مصرف کننده بارمون اوردند وووووو
  • اسی خطر ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    یه دونه میخوام برای خط ونک آزادی البته گوجه ای فنر خوابیده با سپر شمشیری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس