کد خبر 530518
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶

«مجتبی» سومین مستند بلند محمد حسن دامن زن است که خودش و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان سینمایی تهیه کنندگی آنرا برعهده دارند.

گروه فیلم و صوت مشرق،مجتبی هنرپیشه تئاتر با اجرای نمایش عروسکی در مهدکودک‌ها ‌و جشن‌ها و مهمانی‌ها زندگی خود را اداره می‌کند. همسر و فرزند او طالب رفتن به خارج از کشور هستند و شاگردش خواستار مدرنتر شدن وسایل صوتی و نوری... . امروز در ساعت 14:30 در جشنواره فیلم فجر به نمایش درخواهد آمد.

{$sepehr_media_1368291_400_300}
دانلود

خلاصه داستان:
مجتبي بازيگر و عروسك گردان نمايش هاي كودكان و نوجوانان است او با اجراي نمايش عروسكي در مهدكودك هاي تهران امرار معاش ميكند.در جشنهاي تولد براي كودكان برنامه اجرا ميكند و در سالنهاي نمايش مخصوص كارهاي كودك نمايش به روي صحنه ميبرد همسر او خواهان مهاجرت به خارج از كشور است و دستيار او خواهان مدرن كردن لوازم صوتي و زرق و برق صحنه است اما مجتبي معتقد است با اضافه كردن لوازم جانبي نمايش عروسكي به حاشيه رانده ميشود و نمايش تبديل به آتراكسيون ميگردد.او معتقد است هنرمند براي رشد و شكوفايي بايد در سرزمين خودش بماند زيرا با فرهنگ و زندگي اجتماعي آن محيط آشناست و راحت با مردمش ارتباط برقرار ميكند.

سخن کارگردان:
از مهمترين ويژگي های فيلم ساده و روان بودن آن است به نحوي كه تمام اقشار جامعه با آن ارتباط برقرار مي كنند و حرف فيلم را مي فهمند. فيلم با تماشاگرش نفس مي كشد تماشاچي با شادي وغم نهفته در فيلم همراه مي شود و با شخصيت اصلي فيلم همذات پنداري مي كند. فيلم به راحتي موقعيت امروز هنرمند را در جامعه به تصوير مي كشد و درماندگي يك انسان را از خلال روابط خانوادگي، اختلاف نسل ها و روابط اجتماعي آشكار مي سازد.

بیوگرافی کارگردان:
محمدحسن دامن زن متولد 42 از آذربایجان شرقی است. وی دارای فارغ التحصیل سینما است. اولين فیلم مستند دامن زن به نام «گلن» فیلم داستانی است که برنده تنديس بهترين فيلم و بهترين كارگرداني از جشنواره فيلم كوتاه شده و «طرقه» دومین فیلم مستند وی برنده تنديس بهترين كارگرداني و بهترين صدابرداري فيلم هاي ميان مدت دومين جشنواره سينما حقيقت شده بود. این فیلم همچنین كانديد بهترين كارگرداني و بهترين فيلم از جشن خانه سينما بود و پیش از این در چندین جشنواره خارجی مانند تسالونيكي، ايدفا، بوستون، گدانسك و... به نمایش در آمده و از هفده شبكه تلويزيوني معتبر جهان پخش شده است. مستند«دختر فرمانفرما» نیز كانديد بهترين فيلم بلند از جشن خانه سينما بوده و تاکنون از هفت كانال تلويزيوني اروپايي پخش شده است. دیگر فيلم این مستند ساز «زنجموره» در هفتمين جشنواره سينما حقيقت و جشن خانه سينما حضور داشت.

نکات فیلم:
مهمترين ويژگي فيلم جذاب بودن كاراكتر اصلي فيلم است و بروز دادن خصوصيت مهم آدم هاي اين زمان يعني دروغگو شدن آدم ها و نقش بازي كردن آنها براي يكديگر بخاطر حفظ موقعيت و به تبع آن تنهايي آدم ها. انگار تصاویر را از جلوي خيمه، خيمه شب بازها تماشا مي كني. نزديكي كارگردان به كاراكترهاي فيلمش و صمیمت و دردمندی موجود در فیلم از ویژگی های آن است. فيلم با وجودي كه مي توانست در دام لودگي اسير شود آگاهانه از آن دوري كرده است.

عوامل فیلم:
تهيه كننده و كارگردان:محمدحسن دامن زن، فيلمبردار:ارسطو مداحي گيوي، دستيار فيلمبردار: خسرو احدزاده، صدابردار: مرتضي مظفري، تدوين: آرش زاهدي اصل و صداگذاري و ميكس: آرش اسحاقي.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس