کد خبر 507536
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹

پارلمان اوکراین روز جمعه شاهد زد و خورد شمار زیادی از نمایندگان دو فراکسیون خود بود که در جریان آن به آرسنی یاتسنیوک نخست وزیر اوکراین نیز توهین شد.

به گزارش مشرق- نخست وزیر اوکراین روز جمعه برای ارائه گزارش عملکرد سالانه دولت این کشور در پارلمان حضور یافته بود و هنوز چند دقیقه از سخنرانی وی در پارلمان نگذشته بود که یکی از نمایندگان از جناح «پترو پوروشنکو» به نام «اولگ بارنی» به پشت تریبون آمده و یاتسنیوک را بغل کرده و از جایگاه سخنرانی دور کرد.

به دنبال این حادثه شمار زیادی از نمایندگان فراکسیون «جبهه مردمی» که یاتسنیوک رهبری ان را برعهده دارد به سوی جایگاه شتافته و با نماینده ای توهین کننده درگیر شدند و این اقدام به زد و خورد شماری از دو طرف منجر شد.

پس از این حادثه نظم پارلمان به هم خورد و با مداخله و میانجی گری «ولادیمیر گرویسمن» رییس پارلمان درگیری نمایندگان پایان یافت و یاتسنیوک قرائت گزارش خود را نیمه کاره رها و مجلس را ترک کرد.

گفته می شود 70 نفر از نمایندگان پارلمان اوکراین از فراکسیون «باتکیفشینا» (خانه پدری) به رهبری خانم «یولیا تیموشنکو» هم با امضای طوماری خواستار استعفای دولت یاتسنیوک شده بودند. یاتسنیوک از سیاستمداران غرب گرا و به شدت مخالف روسیه است و بسیاری در اوکراین دولت وی را آلوده به فساد مالی می دانند. 
{$sepehr_album_34321}
منبع: فرارو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس