کد خبر 474120
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸

پاسخ به خط خبری غیرواقعی برخی رسانه‌های عربی مبنی بر عدم حضور سفیر سابق ایران در لبنان در مراسم حج امسال، فیلم حضور «رکن‌آبادی» در مراسم برائت از مشرکان سال جاری را منتشر شد.

سرویس چندرسانه ای مشرق- بعد از ربط دادن حادثه سقوط چرثقیل در مسجدالحرام به وزش باد و ناشی از قضا و قدر یا بی‌نظمی خواندن حادثه منا، در جدیدترین مورد داستان‌سرایی رسانه‌های سعودی، امروز شبکه خبری «العربیه» در خبری مدعی شد «غضنفر رکن‌آبادی» سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در لبنان که نام وی از سوی سازمان حج و زیارت کشورمان جزء مفقودان حادثه منا اعلام شده، اساساً به عربستان وارد نشده و فردی با این نام، در حج امسال حضور نداشته است!

ادعایی که به نظر می‌رسد برای فرار از پاسخگویی درباره سرنوشت اتباع و مسئولان ایرانی حاضر در حادثه منا، طراحی و عنوان شده است.این ادعا، با واکنش مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان مواجه شد که اعلام کرد؛ «سفیر سابق ایران در لبنان با گذرنامه عادی خود عازم سفر حج شده و اطلاعات دقیق پاسپورت مربوط به همه حجاج و از جمله ایشان در اختیار مراجع رسمی دولت سعودی است».

اما نکته قابل تأمل درباره این ادعای سیاسی تبلیغاتی شک‌برانگیز، حضور رکن‌آبادی در مراسم برائت از مشرکان حج امسال است که بیانیه پایانی مراسم برائت توسط وی قرائت شده و تصاویر آن نیز در بخش‌های خبری مختلف رسانه ملی پخش شده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس