کتابخانه آیت‌الله شهاب الدین مرعشی نجفی سومین کتابخانه بزرگ ایران پس از کتابخانه آستان قدس رضوی و کتابخانه مجلس شورای اسلامی و سومین کتابخانه جهان اسلام است. این کتابخانه هم اکنون بیش از ۲۵۰٬۰۰۰ جلد کتاب چاپی و ۲۵٬۰۰۰ جلد کتاب خطی دارد. این کتابخانه باهزینه شخصی مرعشی نجفی یکی از مراجع تقلید شیعه در سال ۱۳۴۴ بنیان گذاشته شد و توسعه داده شد. این کتابخانه از لحاظ کیفیت نسخه‌های نفیس و کهن خطی اسلامی به عنوان بزرگترین کتابخانه در ایران و سومین کتابخانه جهان و مرکز بزرگ فرهنگی بین‌المللی در دنیا شناخته شده‌است.

{$sepehr_album_20222}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بی نام ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    سایت محترم شرق : کتابخانه بزرگ حضرت آیت الله العظمی مرعشی مرعشی نجفی (ره) اولین کتابخانه بزرگ ایرن از لحاظ نسخ خطی و سومین کتابخانه بزرگ جهان از لحاظ نسخ خطی اسلامی میباشد .
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    خدا رحمت کنه آقای مرعشی رو، شنیدم خیلی از نسخه های گرانقیمت رو با گرفتن روزه و نمازه استیجاری، خریداری کرده، روحش شاد
  • رضا ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    شادی روح آیت اله مرعشی نجفی صلوات
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    شرایط نگهداری به نظر خیلی مناسب قفسه های معمولی و ...... قرارداشتن تمام کتاب ها در یک ردیف در صورت بروز آتش سوزی خدایی نکرده به سرعت پخش می شود چه خوب ساختمانی مدرن و جدید برای این گنجینه بسازند و کاملا مدرن و استاندارد روز فقط وجود شیرهای آتش نشانی خودکار کافی نیست و .................. مخازن کتاب ها تا حد ممکن جدا کنند
  • بی نام ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    در خصوص ارزش کتابخانه بزرگ حضرت آیت الله العظمی مرعشی نجفی همین نکته بگم و بس : توجه کنید : زمانی که جنگ ایران و عراق به اتمام رسید و صدام از نفت شهر خارج نمی شد و ادعای سرزمینی بر آن داشت و آقای ولایتی وزیر امور خارجه بودند ایشان تعریف می کردند که چه کنیم چه نگنیم یادمان آمد که یک کتاب چاپ سنگی فوق العاده باارزشی مربوط به کاتب چلبی که خود یک جهانگرد ترکیه ای بوده مرزهای ایران را ترسیم کرده بوده که از جمله این نفت شهر هم جزء‌خاک ایران بوده از قدیم الایام لذا کتاب فوق را از کتابخانه بزرگ حضرت آیت الله العظمی مرعشی نجفی ره امانت برده به سازمان ملل و با این سند گرانبها توانستند حقانیت ایران را ثابت کنند. بله از این کتابهای با ارزش هزاران در کتابخانه بزرگ حضرت آیت الله العظمی مرعشی نجفی ره موجود است انشاء الله دولت محترم و دولت های بعدی سعی در رسیدگی کامل بودجه ای در خصوص این کتابخانه گرانقدر باشند. انشاء الله . خداوند رحمت کند حضرت آیت الله العظمی مرعشی نجفی و سلامت بدارد فرزند بزرگوارشان متولی و ریاست کتابخانه ( حجت الاسلام والمسلمین آقا دکتر سید محمود مرعشی نجفی متولی و رئیس این کتابخانه را )))) انشاء الله
  • بی نام ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    عکس اول را ملاحظه فرمائید سیستم حریق با گاز هالون است که به محض حساس شدن حسگرها به دود یا هر چیزی که در حال حریق است سریعا در چند ثانیه کل اکسیژن مخزن تخلیه و آتش مهار می شود و البته نیاز به حمایت دولت دارد که مجهز تر هم بشود . ارادتمند :‌یک از کارکنان این کتابخانه مقدس .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس