پس از يك هفته پروژه جنجال سازی و ساعتها توليد اخبار دروغ رسانه های ضد انقلاب كه با ليدری شبكه سلطنتی انگليس بی‌بی‌سی صورت گرفت اينك پخش تصاوير مستند بازرسی‌ها و اقلام مكشوفه از داخل بند زندانيان فتنه و منافقين بيش از گذشته و مانند هميشه عمق دروغ پردازي رسانه های معاند نظام اسلامي را آشكار كرد.

به گزارش مشرق، پنج شنبه هفته گذشته، سایت «کلمه» که در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 بعنوان سایت تبلیغاتی «میرحسین موسوی» راه اندازی شده بود و بعد از آن، بعنوان یک ارگان رسانه ای فتنه عمل کرد؛ از درگیری شدید بین مأمورین و زندانیان در «بند 350 زندان اوین» خبر داد.

بلافاصله، بنگاه خبرپراکن سلطنتی بریتانیا، «BBC فارسی» اقدام به پوشش این خبر، بعنوان تیتر یک خود نمود. «BBC» تحت عنوان: "حمله به زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین"، نوشت: «سایت کلمه»، سایت نزدیکان به «موسوی» و اصلاح طلبان ایران، گزارش داده که شماری از زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین، با مأموران امنیتی درگیر شده‌اند و عده‌ای از آنها؛ مجروح شده‌اند. گزارش شده که تهاجم نیروهای امنیتی صبح امروز، پنج شنبه ۲۸ فروردین، در پی اعتراض زندانیان به نحوه بازرسی شروع شد».

سپس رسانه‌های فارسی زبان خارجی و سایت‌های اپوزیسیون و ضدانقلاب خارج نشین، بطور هماهنگ، به بزرگنمایی و حاشیه پردازی برای این ماجرای مبهم و مشکوک؛ مبادرت ورزیدند. برای مثال، فقط «سایت کلمه» به بارگذاری چیزی حدود 51 خبر، تحلیل و گزارش از این واقعه مبهم، پرداخت.

در همین حال، بخش فارسی شبکه سلطنتی «BBC» به پوشش کم نظیر این واقعه پرداخت، طوری که بارها اخبار این ماجرا را بعنوان تیتر یک بخش ایران سایت خود برگزید و گزارش‌های صوتی، ویدئویی و تحلیل‌های مکتوبی در اینباره تهیه و تولید کرد.

مورخه 1/2/1393، یک منبع آگاه، بدون در اختیار گذاشتن هویت سازمانی خویش، با «باشگاه خبرنگاران» مصاحبه کوتاهی درباره جزئیات این واقعه مبهم ترتیب داد و فرضیه فوق را تأیید کرد. وی گفت: «طبق آیین نامه زندان ها، بازرسی از زندان اوین بصورت مستمر و قانونی انجام می شود ... بازدید اخیر نیز به همین منوال انجام شده است ... در جریان بازرسی اخیر زندان اوین نیز صرفاً، افراد دو اتاق ممانعت کرده و قصد داشتند، بصورت حرفه ای، در روند بازرسی اختلال ایجاد کنند؛ بطوری که هدف آنها، ایجاد درگیری بود که خوشبختانه با سعه صدر مأمورین، این اقدام پیش بینی شده آنها، ناکام ماند ... این افراد، از طریق تیزی ساخته شده از اجزای تختخواب ها، بنا داشتند که به مأمورین حمله کنند تا آنها را وادار به واکنش کرده و اهداف خود را پیاده کنند اما این مسئله نیز ناکام ماند ... این اتفاقات، صرفاً در دو اتاق بوده و زندانیان این اتاق نیز از عناصر فتنه، نفاق و جواسیس محکوم شده؛ بودند ... در بازرسی انجام شده از این دو اتاق، تعداد زیادی سیم کارت، تلفن همراه، USB، MP3، باتری، مموری، شارژر موبایل و ... کشف شد ... به هنگام بازرسی، از همه اتاق ها یک نماینده از هر اتاق (نماینده زندانی ها) در جریان بازرسی حضور دارد که نمایندگان اتاق های مذکور نیز؛ پای همه کشفیات را امضاء کرده اند، یعنی سند اشیاء کشف شده موجود است ... فیلم مستند لحظه به لحظه بازرسی ها و همه شرح این اتفاق ها، در حال تدوین است ... خبرسازی صورت گرفته بویژه توسط «BBC فارسی»، بدلیل ضربه وسیعی بوده که به باند و شبکه خبرسازی جعلی داخل زندان وارد شده ... با کشف و ضبط سیم کارت های تلفن همراه و پرینتی که از مکالمات آنها گرفته شده، مشخص شد که این سیم کارت ها، اصولاً برای ارتباط گیری خانواده های زندانیان نبوده و عمدتاً؛ بمنظور ارتباط‌ با عوامل ضد انقلاب خارج از کشور، شبکه های نفاق و از جمله «BBC فارسی» بوده و به دلایل گفته شده؛ بازرسی ها از این پس با قوت و قدرت بیشتری، تداوم پیدا خواهد کرد».

همچنین روز گذشته، یک فرد آگاه در ارتباط با منابع ما در «مشرق»، جزئیات بیشتری از این ماجرا را در اختیار گذاشت. وی گفت: «بازرسی های ماهانه یا هفتگی از زندان ها، یک رویه معمول در تمامی زندان های دنیا و یک رویه منطقی؛ برای جلوگیری از تخلفات احتمالی و در راستای سیاست های پیشگیرانه است. در ایران و بخصوص زندان اوین، علیرغم بسیاری از کشورها که آیین نامه مشخصی برای این بازرسی ها ندارد، از سال ها پیش؛ یک آیین نامه مناسب تدوین شده است. بازرسی های ماهانه توسط مأمورین مشخص شده زندان و با معیت ناظر زندانیان (که توسط خود زندانیان انتخاب می شود)، صورت می گیرد. در مورد اخیر نیز، مأمورین به همراه ناظر منتخب زندانیان و بعد از چک مبنی بر روشن و سالم بودن تمامی دوربین های زندان؛ شروع به انجام بازرسی کردند که فقط در یک نقطه بند با مقاومت حدود 30 نفر از زندانیان روبرو شدند. بعد از اتمام بازرسی ها، وسایل ارتباطی با خارج زندان از جمله، 30 عدد موبایل، سیم کارت های رایتل و ایرانسل، تبلت، فلش مموری، کارت های شارژ اعتباری ایرانسل و حتی وسایل لهو و لعب مانند آلات قمار و متأسفانه مشروبات الکی کشف گردید.


غلامحسین اسماعیلی، رئیس سازمان زندان‌های کشور نیز به تشریح چرایی و نحوه بازرسی از بند 350 اوین، ماهیت این بند، اشیا کشف‌شده، نقش رابطی بنام میترا، رابطه محکومان امنیتی با رسانه‌های بیگانه همچون بی‌بی‌سی فارسی و صدای آمریکا، تیم ویژه بازرسی، جرائم امنیتی و ... پرداخت.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که آیا شما تصاویری هم از داخل زندان دارید که بتواند دروغگویی موضوع را به اثبات برساند گفت: بله موجود است. ما بازرسی‌هایی که انجام داده‌ایم طبق همیشه که وقایع داخل زندان را از طریق دوربین مداربسته ضبط می‌کنیم، اطلاعات دوربین‌های مداربسته‌مان وجود دارد، ضبط و بایگانی شده، اقتضاء داشته باشد برای اینکه نشان بدهیم دروغ این افراد دروغ شاخداری است، تصاویر را هم ارائه می‌کنیم.

پس از يك هفته پروژه جنجال سازی و ساعتها توليد اخبار دروغ رسانه های ضد انقلاب كه با ليدری شبكه سلطنتی انگليس بی‌بی‌سی صورت گرفت اينك پخش تصاوير مستند بازرسی‌ها و اقلام مكشوفه از داخل بند زندانيان فتنه و منافقين بيش از گذشته و مانند هميشه عمق دروغ پردازي رسانه های معاند نظام اسلامي را آشكار كرد.

دانلود


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 28
  • ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    دقت کنید که چرا زندانبانان چنین هتل بی در و پیکری بازجویی نمی شوند! و و دقت کنید که چرا بازدید احمدی نژاد از اوین مصلحت نبود!!!!
  • ناشناس ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    بی بی سی [ضد]فارسی !
  • رضا ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    واویلا... چطور زندانی که سی تا موبایل بیارن توش تازه مسئولینش بگن ماهر هفته بازرسی می کنیم
  • محمد ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    آشغالای عوضی زیاد بهشون رو دادن وحشی شدن بزنین لهشون کنید بدبختای مزدور هنوز تو رویا بسر میبرن طلبکارم هستن.
  • دوستدار مشرق ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    زندان بان ها چرا با فتنه گران در ورود این همه موبایل و ساعتِ موبایلی همکاری کرده بودند؟ قوه قضائیه ممنون بابت خاموش کردن توطئه افسادطلبان فتنه گران بی بی سی VOA و...
  • ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    سوال: این فیلم محرمانه چطوری به شما رسیده؟
  • جلال ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    امروز مورخ 93/2/2 روز تاسس سپاه پاسداران سردار علی فدوی فرمانده نیرو دریایی سپاه در جواب پرسش مجری برنامه دو نیم ساعت شبکه خبر مبنی بر خبر ساخت ناوهواپیمابر در رسانه های بیگانه.اعلام کرد ما برای افزایش قدرت دریایمان رزمایش هاو تمرین هایی را انجام میدهیم که در این تمرین ها از هدف هایی استفاده میشود .این ناو هم توسط قرارگاه خاتم درحال ساخت میباشد این ناو که در اندازه واقعی ناو هوایمابر ساخته میشود برای تمرین هایی که نیرو های دریایی سپاه و ارتش و نیرو هوافضا و همچنین نیرو هوایی ارتش دارند استفاده خواهد شد
  • انصاف ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    بايدعليه صادق زيبا كلام و علي مطهري به خاطر دامن زدن به دروغ پردازيهاي فتنه گران در رابطه با بازرسي از بند 350اوين توسط مدعي العموم اعلام جرم شود.
  • ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    در رذالت شبکه های بیگانه شکی نیست ولی کاش زمانی بشه که هیچ کدوم از کارکنان نظام تخلفی نکنن و اگه این رسانه ها خودشون رو بترکونن باز کسی حرفشون رو باور نکنه، یه نفر تخلف میکنه ولی دودش میره تو چشم کل سیستم و نظام، این حالت ایده آل هست ولی باید به سمتش حرکت کرد، عموم مسئولین رده بالا متوجه این موضوع هستن ولی باز کسانی پیدا میشن که...
  • ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    مشرق:بعد از اتمام بازرسی ها، وسایل ارتباطی با خارج زندان از جمله، 30 عدد موبایل، سیم کارت های رایتل و ایرانسل، تبلت، فلش مموری، کارت های شارژ اعتباری ایرانسل و حتی وسایل لهو و لعب مانند آلات قمار و متأسفانه مشروبات الکی کشف گردید. صحبت از زندان است اون هم از مدل اوینی و بند 350 یکی به ما توضیح بده ببینیم این موارد کشف شده چطوری و با همکاری چه کسانی وارد زندان و بند 350 شده.
  • ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    نتیجه مماشات با خائنین همینه!
  • حسين ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    BBC انگليسى و ضد ايران را نبايد رها كرد بچه هاى ما بايد از سلاح خودشون استفاده كنند و بت بررسى و ابتكار مستند عليه شون درست كنند از زمان صفويه تا الان اينا دشمن بودند و مختص به الان نيست انگليسى ها دشمن ژنتيك و سنتى ايران و ايرانى هستند اگه رهاشون كنى و كار رسانه اى براى دفاع در مقابل اين اراذل انجام نديم اونها هرگز ما را رها نخواهند كرد
  • ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    تو اوین این چیزا رو کشف کردن؟؟؟محشره والا
  • سيد ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    خيلي جالبه ...اونوقت چجوري اين وسايل رفته تو زندان اونم بند امنيتي؟!!!!
  • شیعه ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    جاسوس ها و فتنه گرها قصد دارند با شلوغ كاری وطن فروشی هاشون رو مخفی كنن
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    خبردهی به موقع،صحیح،وتاثیرگذارمیتواند هرطرح وتوطیه ای راخنثی کند.فقط مانده ام انجازندان بوده یا خانه تیمی؟!هویه،برد،سیمهای را بط،و...مهندس الکترونیک اتاق چه کسی بوده است؟رابط بیرونی این ادمها چه کسی بوده است؟بااینکه دوربینهای بنددایم کارمیکرده اند،چطورمتوجه فعالیتهای فنی انان نشده اند؟به نظرمیرسدمامورینی که بااین بندها همکاری میکرده اند،خودازعوامل فتنه باشند!دلیلی ندارداین مقدارخلاف غیرقانونی ادامه داشته باشد.
  • پنجعلي ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    الكي ميگه
  • مصطفی ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    تف به شرف شون ،
  • هم وطن ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    یک سوپر مارکت سخت افزار........ واقعا چشم مسئولین زندان اوین روشن!!!!!
  • نیکو ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    اینجور ادمارو باید تا سرحد مرگ کتکشون بزنی ...وقتی قراره بیخودی حرف در بیارن چرا اون کارو نکنیم که بعدشم دلمون بسوزه ...والا ب قران کاشکی اونجا بودم نشونشون میدادم ...جاسوسای خود فروخته
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    خفه شو . احمق عقب افتاده . تو اصلا فکر داری که دهنتو باز میکنی ؟؟؟؟
  • ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    سایت مشرق خودت هستی
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    باید توی دهن تو زد که از شعور چیزی در چنته نداری . احمق .
  • راحیل ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    واقعا شرم اوره! تو ایران اینقدر به زندانیای سیاسی رو بدن! هر غلطی دلشون خواست تو زندان میکنن. مقصر خودمون هستیم پر روشون کردیم اگه واقعا ماموران امنیتی این عوضیا رو کتک زده باشن من دستشونو میبوسم
  • نیکو ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    بدترین فحش برا سوسک مزاحم بی تفاوت رد شدن از کنارشه ...از کنارت رد میشم بی تفاوت !
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    من منتظر پیدا شدن هواپیمای مالزی هم بودم. یکبار دیگه بگردید من مطمعنم اونجاست
  • مصطفی ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    باریکلا اقا محمد دمت گرم خوب گفتی . ببین ناشناس عقب افتاده تویی که داری از اونا طرف داری میکنی
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    دوست و رفيقات تو سوريه با اسيرها دارن همين کاررو ميکنن . تکفيريها هم همينطوري با مردم و ارتش کشورشون رفتار ميکنن . زنداني و اسير که زدن نداره احمق
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    اگه مردي که گفتارت نشون ميده مرد نيستي برو سوريه و با تکفيريها بجنگ زنداني زدن نداره وحشي . اگه جرمي هم مرتکب شدن دارن مجازات ميشن طبق حکم دادگاه . همين شماها چهره اين کشور و نظام رو تخريب کردين .
  • نیکو ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    نظر من هم همینه منتها تا نظرم رو گفتم یه عده خود فروخته شاکی شدن و شروع کردن ب توهین .. متاسفم براشون البت! خودفروخته ی غرب زده (ناسناش ) با اون پرچم مسخرش منظورمه !
  • ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    باز این احمق پرچم حقوق بشرشو برد بالا ...ناشناس احمق اخه تو چی میفهمی ما اگه قرار بود با اسیرا و زندانیامون بجنگیمو کتکشون بزنیم همون بلاهایی که عراقیا در زمان جنگ ب سرشون میاوردن رو روشون امتحان میکردیم ...اره .. همون امثال توی خود فروخته توی اون زندانا هستن که کمترین مجازاتشون اعدامه .. مرگ بر خودفروخته ها ...با اون پرچم علم کردنت ...تو و جد و ابادت هم معلومه از اون دست ادما هستید که داری براشون دلسوزی میکنی
  • محمد ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    در جواب ناشناس امریکایی و همپیالش ۱۰:۰۲شماها همون عوضیهایی هستین که شش ماه این مملکتو تو 88به گند کشوندین کسی در خور ترحموه که واقعا ادم باشه احمقا برین پی کارتون میگن اب سر بالا بره قورباغه صفتایی مثل شما ابوعطا میخونن.
  • مریم ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    چه زندان بی صاحابی!!!!
  • کاوه ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    اینکه وسیله ای که نباید بره تو زندان میره مقصر امنیت زندانه کسایی هم جرمی مرتکب شدن (که نشدن) دارن مجازات میشن شماها این وسط چی میگین؟؟ والا قوم وحشی ها هم وقتی یه ذره فهمید تمدن چیه اینجوری رفتار نمیکرد شماها از کجا فرار کردین؟؟ کجا زدن تو سرتون اینقدر عقده ای شدین؟؟
  • ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    اخبار تلویزیون پخش کرد
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    خیلی باحال گفتی:)
  • ناشناس ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    نیازی نیست به تو توضیح داده شه
  • ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    از ادبیات تو معلومه که کی کجا عقده ای شده
  • افشین تهران ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    اینکه از این وسیله برای خیانت استفاده میشه تقصیر کیه؟اما کسی تو سر اینا نزده وشما هم خیلی متمدن نیستید و این رو در سال 88ثابت کردید و این دوستان هم از همون سال دلخورند .در هر صورت کسی کاری با این خائنین نداره شما ناراحت نباش.
  • ناشناس ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    اینهاکه تو زندان اینکارها را انجام میدن وای بحال اینکه آزادبشن پس حقشونه بمنن توزندان بمیرند.اینها همان فتنه گران 88هستند که میخواستند مملکت را به بدست بیگانه بدهند مردم ایران براشون مهم نبودن. نمیدونم چرا اینقد به این بی دینها ترحم میکنن.
  • ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    من به نیکو مثبت ندادم ، چون ممکنه نفوذی باشه ، اما در جواب دو ناشناس بی شخصیت باید بگم هر وقت یاد گرفتید حداقل مثل انسان سخن بگویید ، بعدا نظر بدید ...
  • ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    سایت مشرق با شخصیت ، فتنه گران مزدور مشتی آشوبگر وطن فروش .
  • ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    ما وحشی گری های شما را در سال 88 دیدیم . نیار نیست ادای انسانهای متمدن را در بیارید.
  • حسین ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    اخه با عقل جور در نمیاد چطور میشه مشروب اورد توو زندان-چطور لب تاب داشتن-چطور تلفن ماهواره ای داشتن -چطورتلفن همراه داشتن - تلفن ماهواره ای فضای بسته کار نمیکنه تلفن ماهواره ای نیاز به بی سیم مخصوص داره خب میگن یکساله اینارو داشتن در حالیکه یک گرم مواد رو میتونن بیدا کنن pندارم
  • اذری ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    متاسفانه مسولین خیلی زودتر ترورهاوحمله مسلحانه منافقین برعلیه این ملت رافراموش کردن امروز درداخل ایران ازبچه های ابتدایی هم درخصوص خیانت این گروهک بپرسی بیش از10مورد می شمارد بس بی مفهوم هست بااعضا یاطرفدارچنین فرقه ای بامهربانی برخوردکرد با چنین افرادی عین زندانیان گوانپاناماباید رفتارکرد اذری کرج
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    میخام برم تبلت بخرم شنیدم تو اوین ارزونتره دارم میرم الان.. .
  • Jalal shahbaz ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    به طواف کعبه رفتم به حرم رهم ندادند.که برون در چه کردي،که درون خانه آيي.به اميد آزادي تمام زندانيان سياسي،به اميد روزي که هر کس بتونه آزادانه اظهار نظرکنه،فارغ از هر زنده باد و مرده باد.و اما عناصر خبري سوخته بي بي سي و ...يه کم فکر قبل از ارايه خبرشون بکنن.در داخل هم خسته نباشيد ميگم به دوستان زندانبان.
  • الناز ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    چطوریه که سر جلسه ی امتحانا آنتن ها میپره ولی توو زندون ......... زندون آنتن واسه چشه آخـــــــــــــه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! قطعش کنین و خلاصــــــــــــــــــــــــ ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس