یکی از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی در اصفهان

آتشگاه اصفهان یا آتشکده از یادگارهای تاریخی دوره ساسانی و اماکن دیدنی اصفهان است. این بنا یکی از هفت آتشکده بزرگ و مهم دوران ساسانیان محسوب می‌شده که بر روی کوهی در غرب اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بهار 24 کرج سه راه درختی IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    1 2
    آلبوم آرامش سعید رضایی با تنظیم محسن چاوشی کولاک کرده خیلی جذابه
  • SE ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    1 2
    هاریاک، یا همان آتشگاه اصفهان، در عصر ساسانی هر چند اسما مکان مذهبی دین زرتشتی بود اما در عمل از بزرگترین میکده ها و فروشگاه شراب ناب در ایران بود. در زمینهای اطراف آن به طور گسترده زیر کشت تاکستان انگور بود و با این راه حلی برای جذب مردم به امور دینی بود!
    • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      1 2
      ایرانیان باستان(قبل از اسلام) از تمام مردم هم عصر خودشون (از جمله بربرها و چینیها و رومیان ) بافرهنگتر و به ارزش های اخلاقی مانند شرافت و پاکدامنی و صداقت پایبندتر بودند زنان آنها نیز دارای حجاب بودند
    • SE ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      3 0
      با ناسیونالیسم نمی توانید تاریخ را عوض کنید. حجاب را در آن زمان یهود و نصارا هم داشتند. اما ایرانیها تنها کشوری در میان همسایگانشان بودند که سواد آموزی در آن ویژه اشراف بود در حالی که در همان زمان در روم شرقی از همه طبقات می توانستند آزادانه در کلیسا ها و صومعه ها تحصیل کنند. ایران تنها کشوری بود که برای احترام به خاک، از دفن یا سوزاندن مرده هایش خودداری می کرد و با گذاشتن اجساد روی سکوهای موسوم به دخمه یا دادگاه سبب گسترش بی سابقه بیماری طاعون می شد. ایران تنها کشوری بود که به دلیل آنکه اشراف آن هرکدام صدها و حتی هزارها زن داشتند، دچار کمبود جنس مونث شد تا جایی که شعار مزدکیان شد که « زن و خانه و چیز بخشیدنی است، تهیدست کس با توانگر یکی است» و خواستار اشتراکی کردن زنان شدند و طبقات محروم هم به سرعت به این جریان پیوستند. تاریخ ایران باستان بقدری ننگین است که جای هیچ دفاعی ندارد.
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    1 2
    تشکر از مشرق بابت توجه بیشتر به اماکن تاریخی مخصوصا اتشگاه اصفهان که چندین سال مورد بی مهری قرار گرفته بود
  • هوش ایرانی IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 2
    در زمان ساسانیان از آتشکده ها برای ارسال پیام های مخابراتی بوسیله علائم مدرس استفاده میکردند و کل مملکت پادشاهی ساسانی و هخامنشی از این سیستم استفاده نموده و در فتح یونان بوسیله داریوش در ظرف چند ساعت پیام پیروزی به پایتخت مخابره گردید
    • SE ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      2 0
      جهت اطلاع شما اگر چنین سیستمی وجود داشت نیازی به ایجاد راه شاهی و چاپارخانه نداشتند. ضمنا هنوز دین زردتشتی در خود ایران هم فراگیر نبود چه رسد به بابل و لیدی که بخواهند در آنها آتشگاه بسازند. بقیه آتشگاههای ایران هم روی کوه نبود. شما هم خیلی فیلم ارباب حلقه ها را باور نکنید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس