کد خبر 109918
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۳

جمعی از شیعیان پاکستان در اعتراض به وقایع اخیر گلگیت و بلتستان و شهادت بیش از 60 تن از پیروان شیعه در این منطقه، در مقابل پارلمان پاکستان دست به تحصن اعتراض آمیز زده اند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، مجلس وحدت مسلمین به دعوت "راجا ناصر عباس جعفری" رهبر این گروه در اعتراض به کشتار شیعیان در منطقه "کوهستان"، "چلاس" و "گلیگت"، مقابل پارلمان این کشور در اسلام‌آباد تحصن کردند.



اعضای مجلس وحدت مسلمین روز جمعه پس از شرکت در نمازجمعه و برپایی تظاهرات، ساختمان مجلس را محاصره و در همین مکان، تحصن کردند که این تحصن همچنان ادامه دارد.



تحصن شیعیان سبب همراهی برخی از گروه های اهل سنت با آنان شده است.



«حافظ حسین احمد» یکی از رهبران «جمعیت علمای اسلام» (شاخه فضل الرحمان) برای اظهار همدردی با مردم منطقه چلاس پاکستان در تحصن «مجلس وحدت مسلمین» در اسلام‌آباد شرکت کرد.



ناآرامی‌های اخیر در ایالت گلگیت و بلتستان پاکستان باعث شده تا کنون بیش از ۶۰ تن از شیعیان در منطقه چلاس به شهادت رسیده‌اند و در حال حاضر ارتباط این منطقه با سایر نقاط کشور قطع شده است.



راجا ناصر عباس رهبر مجلس وحدت مسلمین در مصاحبه با خبرنگاران مقابل مجلس گفت: تحصن مقابل مجلس تا زمانی که همه اجساد شیعیان تحویل داده نشده و دولت اقدام عملی برای برقراری امنیت در گیلگت و بلتستان انجام نداده ادامه خواهد یافت.







ماه گذشته تروریست‌ها در منطقه "کوهستان" اتوبوس‌های مسافربری را با زور نگه داشتند و پس از پیاده کردن مسافران، پیروان شیعه را شناسایی کرده و با رگبار گلوله آنان را به شهادت رساندند.
به دنبال ناآرامی‌های اخیر در ایالت گلگیت و بلتستان پاکستان، تا کنون بیش از 60 تن از شیعیان در این منطقه به شهادت رسیده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس