کد خبر 1095750
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۱
شهید علی بلورچی

این جوانِ کاشانی الاصل، در سال ۱۳۶۳، با رتبه پنجم کنکور سراسری، در رشته «مهندسی برق» دانشگاهِ «صنعتی شریف» پذیرفته شد

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «مهران بلورچی»، به تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۴۵ شمسی، در تهران متولد شد و در مورخه ی ۱۲ اسفتد ۱۳۶۵ در منطقه‌ی عملیاتی «شلمچه» با اصابت آتش متجاوزان بعثی، بال در بال ملائک گشود. ممکن است بیان این نکته برای بعضی اهمیت داشته باشد که، این جوانِ کاشانی الاصل، در سال ۱۳۶۳، با رتبه ی پنجم کنکور سراسری، در رشته ی «مهندسی برق» دانشگاهِ «صنعتی شریف» پذیرفته شده بود. با شماره ی دانشجویی ایشان: ۶۳۱۳۱۰۰۸.

آنچه در ادامه می خوانید، دل نوشته شهید علی بلورچی در حسرت شهادت است. او یک ماه بعد از این متن به شهادت رسید:

بسمه تعالی

«الغریب من لم یکن له حبیب»

سخت تنها شده‌ام، و خیلی خوب تنهایی و بی‌کسی را حس می‌کنم و از آن رنج می‌برم. دائم تصورم این است که شاید اگر پدر می‌داشتم از این بهتر بودم. البته آن پدری که من داشتم، مسلّماً چنین نمی‌شد، بلکه پدری مانند پدرهای شهیدان. جداً حسرت می‌خورم به شهیدان، هم از لحاظ خودشان و هم از لحاظ خانواده‌شان. این خانواده‌هایشان اینگونه بوده‌اند که خودشان به مقام شهادت رسیده‌اند. هر وقت احمد و علی را می‌بینم و اینرا می‌بینم که اینها چقدر خوب هستند و صاف و پاک و خالص همه از پدرشان می‌بینم، واقعاً عجب پدر خوبی بوده است. هر وقت علی امین را می‌بینم که چقدر پسر خوب و پاکدل و مخلص و باصفایی است، از پدر و مادرش می‌بینم که توانستند فرزندان گُلی اینگونه تحویل جامعه بدهند، زهی سعادت. خلاصه، این چند وقته عجیب خود را بدبخت دیده‌ام، که از هر جهت عقب افتاده‌ام. نه قلبی پاک داریم و نه عقلی کامل و نه علمی نافع و تازه از همه هم به خود مغرورتریم.

روحمان با یادش شاد

هدیه به روح بلندپروازش صلوات

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    25 1
    سرباز خوب
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    6 0
    مهران یا علی؟
  • مریم IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    7 0
    عجیب یادم دادی با داشتن پدر و مادر خوب، ضرورتا نمی شود به جایی رسید. خودم باید بخواهم.. خودم باید بکوشم ... به خاطر این دلتنگی های مشترک می شود نگاهم کنی ... کمکم کنی ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس