کد خبر 1077538
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
عکس/ شور و حال نشاءکاران در شالیزارهای گیلان

همزمان با بهار، شالیزارهای گیلان شاهد حضور زنان و مردان است، نشاء یکی از نخستین مراحل کشت برنج است که بعد از خزانه گیری انجام می‌شود. گیلان با ۲۳۸ هزارهکتار اراضی کشت برنج رتبه دوم تولید کشور را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
    1 0
    خدا حفظتون کنه و به پولتون برکت بده !
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
    1 0
    سلام خدا بهشون قوت بده،یه زمانی کشاورزی می کردم باور کنید یکی از سخت ترین کارهاست زمین باتلاقی ونشا کردن از صبح تا غروب
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
    2 0
    خدا اجر بده این شیرزنان زحمتکش رو که پا به پای مردان شون و حتی بیشتر، دارن تلاش میکنن و زحمت میکشن. ..یه مقدار خانم های سوسول شهری یاد بگیرن .!!!
  • ناشناس IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
    1 3
    خسته نباشید خوب همین روش کشت دستی شماها باعث میشود قیمت تمام شده برنج ایرانی 2 برابر قیمت جهانی در بیاید . و برای حمایت از تولید کننده ایرانی . 83 میلیون مصرف کننده را مجبور به گرانتر خریدن میکنید . در حالیکه برنج غذای اصلی مردم ایران است . همه جا هم شایعه کردید برنج خارجی مسموم و فاسد است ( واقعا برنج ایرانی سالم است و با سموم و آب آلوده بعمل نیامده ؟ ) . در حالیکه مردم عراق و ترکیه و مصر و عربستان و امارات و پاکستان و افغانستان و همه آسیای میانه دارند سالها است برنج هندی پاکستانی میخورند و سالم هم هستند . لطفا گران تولید نکنید . با استفاده از ابزار روز آمد و آبیاری صحیح قیمت تما مشده تان را پایین بیاورید . مردم ایران چه گناهی کرده اند ؟؟
    • IR ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      5 0
      اولا کسی تو رو مجبور نکرده که برنجی که اینچنین کشت و بعمل بیاد رو بخری برو همون برنج هندی و پاکستانی و تایلندی رو بخر و بخور، دوما اگه قرار باشه برنج با اون وضعیت هندی و... تولید بشه دیگه برنج شمال مخصوصا برنج گیلان نمیشه اون طم و عطر رو نداره، ثانیا این نوع کشت خیلی خیلی کم شده اکثرا مکانیزه کشت و برداشت میشه من خودم بچه گیلان و کشاورز زاده و تا حدودی هم کاربرنج در قدیم انجام داده ام شهادت میدم که این برنج مکانیزه گیلان هم اون برنج سابق و عطری که واقعا پلوی خالی رو میشد خورد و نیاز به خورشت نداشت نیست که نیست،دلیل دارد که در این مقال نمی گنجد خلاصه اش اینه که نوع درو، خشک کردن پس از درو که یک تا دو روز در زیر آفتاب خشک میشد و... الان با دستگاه برنج تر و تازه رو درو سپس همان لحظه خرمن کرده کیسه میزنه میده بیرن. خواهشا اطلاع ندارین اظهار نظر نکنین. با تشکر بچه شمال(میانسال) گیلان -املش- چلارس
    • IR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      3 0
      دوست ناشناس قیمت الان برنج شمال نهایتش 25 هزار تومانه اونم از نوع هاشمی گیلان، زرشک، زرشک که یه زمانی فحش و بی ادبی بود نخوری هم به کسی بر نمیخوره، خودش تو صحرا بصورت درخت و درختچه رشد میکنه نه کشت میخواد نه زحمت داشت و... داره کیلویی چنده؟ تازه برنج باید باشه تا زرشک ارزش پخت داشته باشه! پسته، پسته که تو کویر رشد میکنه و... کیلویی چنده؟ اصلا سالی چند بار نیاز واقعی برا خوردنش داریم؟ غذای کیه، چه قشریه؟ الان من خودم چن ساله پسته نخوردم به کجای آدم بر میخوره؟ حالا مقایسه اش کن با برنج! آقا پسته رو ولش این آفتابگردانو بچسب خدایی چه خاصیتی داره و...! کیلویی چنده ؟ برنج بدبختو بگو! آقا به پیر به پیغمبر ما هم راضی به گرانی ارزاق نیستیم ولی معتقدم اگه این برنج دست غیر شمالی ها بود مثلا همان پسته کاران یا زرشک کاران و... بخدا سالی یه بشقاب برنج هم به ما نمیرسید همانطور که جناب پسته به ما نمیرسه! مشرق مدیونی اگه منتشرش نکنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس