کد خبر 1071552
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
روستای تاریخی کَنگ در معرض نابودی

روستای تاریخی کنگ با قدمتی بیش از هزار سال به عنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری در خراسان رضوی شناخته می‌شود.این‌روزها تخریب بخشی از بافت تاریخی کنگ باعث نگرانی اهالی و دوستداران میراث فرهنگی شده است.

به گزارش مشرق، بارندگی‌های اخیر، انجام طرح توسعه و عمران روستایی (طرح هادی) و بی‌توجهی مسئولان و اهالی در زمینه مرمت بناهای فرسوده از جمله عواملی هستند که باعث از بین رفتن بخش‌هایی از بافت تاریخی این روستا شده است. ادامه بی‌توجهی‌ها به کنگ باعث از بین رفتن دائمی هویت تاریخی این روستا خواهد شد و در آینده چیزی جز نام از این روستا باقی نخواهد ماند. روستای کنگ در دامنه کوه‌های بینالود، در ۱۹ کیلومتری غرب شهر مشهد واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    16 5
    حوادث طبیعی یه بخش از ماجراست. خداوکیلی اینا کی هستن که شماها به عنوان مسئول تو این حوزه به کار می گیرین؟ چه دشمنی ایی با ایران و تاریخش دارین؟ مدتی یه بار فلان اثر خراب شد، فلان اثر در معرض تخریب. فلان اثر... بابا یه بار هم بگید فلان اثر رو مرمت کردیم اونم اصولی.. این مسئله جدی هست. شک نکنین افرادی هستن که با فرهنگ و تاریخ ایران مشکل دارن. یه بازنگری اساسی تو حوزه ی بناها و آثار تاریخی باید انجام بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس