کد خبر 1065383
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
حال خوب سدهای سمنان

افزایش قابل ملاحظه بارندگی ها در فصل زمستان سال گذشته و فروردین امسال، جان دوباره‌ای به سدهای استان سمنان از جمله سد مجن در شهرستان شاهرود و سد شهید شاهچراغی در شهرستان دامغان داد.

به گزارش مشرق، متوسط بارندگی در استان سمنان حدود ۱۲۰ میلی متر در سال است که میانگین بارش استان از شروع سال آبی جاری (اول مهر ماه ۹۸) تا هفته آخر فروردین ماه جاری ۱۵۷ میلیمتر بوده است که این میزان در سال گذشته برابر  ۱۴۰.۹ میلیمتر و در درازمدت نیز ۸۸.۱ میلیمتر بوده است، میزان بارندگی در سال آبی جاری تا امروز نسبت به سال آبی گذشته ۱۱ درصد و نسبت به میانگین دراز مدت ۷۸ درصد افزایش را نشان می دهد.
همین افزایش بارندگی ها باعث سرریز شدن سدهای استان سمنان شده است، سد مخزنی مجن در شهرستان شاهرود به ظرفیت حدود ۴.۷۵ میلیون متر مکعب در روزهای اخیر سر ریز شده است، سد مخزنی شهید شاهچراغی دامغان نیز به ظرفیت بیش از ۲۰ میلیون متر مکعب پس از یک دوره خشکسالی سر ریز شده است، سد دامغان آخرین بار حدود ۹ سال پیش سر ریز شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    10 4
    هر چه دارندگان قدرت و ثروت ایران را تحریم میکنند، خداوند درهای آسمان را به روی مملکتمان گشوده و دارندگان ثروت و قدرت را به ذلت و خواری کشانده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس