کد خبر 1023980
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴
اردوغان از خودرو ملی ترکیه رونمایی کرد

برند TOGG (برگرفته از حروف اول عبارت Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu به معنای گروه خودروسازی مشترک ترکیه) نتیجه همکاری 5 خودروسازی داخلی ترکیه است.

به گزارش مشرق، این محصول توسط وزارت صنعت و تکنولوژی این کشور پشتیبانی می شود. اولین محصول این برند کراس اووری تمام الکتریکی در کلاس C است که با همکاری استودیوی طراحی پینین فارینا خلق شده و پیکره ای جذاب و مدرن دارد. این کراس اوور سبز با دو پیشرانه 200 و 400 اسب بخاری عرضه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 69
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 13
  • جواد IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    73 24
    عین خودروی ملی ما سمند !!!!!! کپی کرده اند!!!!!!
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
      42 74
      با همكاري پينين فارينا ايتاليا !! الكي گندشون نكنيد ، اينا بدون كمك خارجي قادر به ساخت فرغون هم نيستند ، درسته ما گرفتار مديران بي تدبير و غربزده و مافياي خودرو هستيم ولي اگه تصميم به كاري بگيريم خيلي از اينها جلوتريم
    • سهیل IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
      67 7
      همیشه بلدیم بگیم اینا بلد نیستن بدون کمک خارجی بسازن مگه با کمک خارجی میتونیم بسازیم؟فعلا ایننجوری بگو وقتی بازار ایران و 500میلیون قیمت خورد میفهمی
    • سرابی IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
      26 1
      10:24 وقتی از چیزی اطلاع نداریم نباید اظهار نظر بکنیم کمپانی پینین فارینا ایتالیا طراحی اکثر کارخانجات بزرگ جهان رو به عهده داره و این دال بر عدم توانایی طراحی اون خودروها در کشورهای مبدا رو نیست بلکه چون اساس کار این کمپانی و تمرکزش فقط بروی طراحی هست طراحی در این شرکت هم موجب کاهش هزینه های تولید میشه و هم موجب ارتقا کیفی و زیبایی بصری مثالی میارم انگار یکی بیماره بره پیش پزشک عمومی یا پزشک متخصص باید بدونی کمپانی پژو و برخی از مدلهای مرسدس بنز و خودروهای کره ای و... هم کار طراحی خودروهای خودشونو به این شرکت میدن مدل معروف 405 و 504 کار طراحان این شرکت هست
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
      38 57
      اره بابا اگه ما تصمیم بگیریم تو دنیا اولیم!!!! با پراید
    • بهزاد AZ ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
      14 5
      طراح این خودروها آقای Murat Günak هستش که قبلا طراح مرسدس بنز فولکس واگن بوده!
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
      18 1
      پنین فارینا طراحی خودرو در آلمان و آمریکا هم میکنه اصلا ربط نداره که بگین اینا نمیتونن بسازند ساختند خوبشم ساختند
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
      20 1
      فرغون ایران خودرو لگن هست چرا توهین میکنید به مهندسان ترکیه
    • IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
      1 0
      بعضی به اصطلاح روشنفکرا زر میزدن که از ترکیه یاد بگیرین که خودرو مونتاژ میکنه، چه اصراری که خودرو داخلی بسازیم، اهای روشنفکر تصویر داری؟ ترکیه خودرو داخلی میزنه.
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    40 5
    ای که 50 رفت در خوابی(صنعت خودروسازی ایران) مگر این چند روزه دریابی!
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    38 0
    علی برکت ا...
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
      7 2
      یاد محمود افتادم که از مینیاتور به عنوان خودروی ملی رونمایی کرد.
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    43 2
    این سوسول بازیا چیه مگه ماشین این همه ابشن میخوادحتما میخواین بگین برف پاکن هم داره ماشین فقط باید یه دونه زه بغل داشته باشه وچهارتاچرخ واین هنر رو داشته باشی که ده برابرقیمت بفروشیش ومردم تا ده سال اونورتر پیش خریدش کنن
  • علی IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    66 0
    حیف نون به سایپا و ایران خودرو
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    8 28
    درود بر سایپا، ایران خودرو و دولت تدبیر
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
      1 0
      تدبیر و ما ادراک مالتدبیر..
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    24 0
    یه کم غیرت ملی
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    23 0
    یاد بگیرید
  • بهزاد IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    17 0
    حاضریم خودروهای ملی مون رو باهاشون معاوضه کنیم . سر هم نمیگیریم.
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    20 0
    به این میگین خودرو ملی
  • شهرام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    41 0
    تف تو خودروسازی ما
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    26 0
    تاسف تاسف تاسف....
  • صادق IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    22 0
    برای مدیران صنعت کشورم متاسفم که درب صندوق باز شدن از داخل و زه دور درب و آپشن میدونن حالا باز دست رو دست بزاریم که شاید بشه
  • من IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    82 0
    یعنی حسرت می خورم انشاله حق بیاد وسط شر سایپا ایران خودرو پارس خودرو چری خودرو کوفت و زهر مار راحت بشیم بلند بگید انشاله
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    34 0
    بايد جونتو فداي همچين مسولان مملكتي بكني.درست نكرد درست نكرد به وقتش يه ماشين فوق العاده رو ساخت.تركيه چي شد و ما چي شديم خدا!!!!!!كاش به جاي اشغالهاي چيني اينارو وارد كنن تا مردم ايرانم استفاده كنن.
  • یحیی IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    21 0
    چه زمانی قراره مدیران نالایق کنار برن؟ چه زمانی قراره نیرو انسانی در این کشور ارزش پیدا کنه؟ تا کی میخوایم عاشقانه خودمونو گول بزنیم و به خودمون دروغ بگیم؟
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    18 1
    یک نگاه به این خودرو ، تفاوت مدیریت درست و منافع محور را با مدیریت بی لیاقت و شعار محور ما مشخص می کند . پنجاه سال خودرو سازی و رسیدن به مونتاژ خودروهای غیراستاندارد چینی
  • م.ر. IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    24 25
    موضوع خودروسازی ایران مثال شناگری است که دست و پاش را بسته اند و می گویند شنا کن و چرا از بقیه عقب افتاده ای!؟ این خودرو با شرایط زیر در ترکیه ساخته شده است: - طراحی در بهترین شرکت طراحی دنیا یعنی پینین فارینای ایتالیا. - بهترین زنجیره تأمین اروپا و آمریکا از جمله شبکه بزرگ قطعه سازی ترکیه از آن حمایت می کند. - این خودرو توسط سرمایه گذاری دولت ترکیه ساخته شده. هیچ محدودیتی برای منابع مالی نداشته اند. - سیاست دولت ترکیه برای همکاریهای بین المللی کاملاً باز است و همه دنیا با آنها کار می کنند. حالا منصفانه به صنعت خودروی ایران نگاه کنید: - از ابتدای انقلاب به انواع مختلف تحریم بوده ایم. حداقل در دو تحریم سال 90 و 96 از اصلی ترین حوزه های تحریم، صنعت خودرو بوده است. اگر این صنعت به درد نخور بود، چرا آمریکا در کنار صنعت نفت، بلافاصله خودرو را تحریم کرده است. - هیچکدام از شرکتهای معتبر بین المللی با ایران در حوزه خودرو کار نکرده اند. فقط خودروسازان فرانسوی و چینی در این دوره ها توانسته اند با ایران کار کنند که آن هم ریشه های سیاسی دارد. - خودروسازی ایران همیشه سیاست زده بوده، چرا ارزش و توان مهندسان خودمان را به تمسخر می گیریم؟ قابلیتهای مهندسان ایرانی از مهندسان ترکیه ای مطمئناً کمتر نیست. اگر امروز ترکیه را مثل ایران تحریم کنند، ظرف یک ماه همه صنعتشان تعطیل می شود، نه فقط قطعه سازی و خودروسازی. - مهم این است که ترکیه بتواند این خودرو را در عرصه بین المللی بفروشد. در عرف بین المللی حداقل قیمت تمام شده خودرو برای عرضه به بازار در مدلهای سوختی حدود 10 تا 15 هزار دلار است و برای خودروهای برقی حداقل 25 تا 30 هزار دلار. ارزش ریال طوری شده که اگر خودروساز با این قیمت تولید کند، 90% مردم ایران توان خرید نخواهند داشت. آیا در ترکیه هم با این مشکل روبرو هستند!؟
    • کارشناس ارشد مدیریت IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
      12 8
      دو کلمه حرف حساب و فنی ، عالی بود
    • آریو سوئد IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
      7 25
      یک شرکت ایتالیایی بنام Pininfarina این خودرو را طراحی کرده. ترکها در طراحی دستی نداشته اند.
    • آذربایجانی IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
      9 1
      جناب م ر حرفهای شما رو تا حدی قبول دارم ولی چرا همون مهندسان توانمند داخلی کوچکترین تلاشی برای بومی سازی قطعات خودرو نگرفتند تا با تحریمها دچار مشکلات نشویم؟چه کسی دست و پای اونها رو بسته بود تا قطعه سازی نکنند؟زمانیکه ایران با بزرگترین خودروسازها یعنی پژو سیتروئن و رنو و هیوندای و... همکاری داشت چرا تلاشی برای رهایی از مونتاژ کاری نکرد؟چرا طراحی یک خودرو زشتی مثل 206 صندوقدار باید برای ایران اونهمه هزینه داشته باشه مگه طراحی یک صندوق عقب یک خودرویی مثل 206 چقدر کار داره؟ چطور میشه ایران با مهندسی معکوس پهباد امریکایی نمونه های بسیار مدرنی میسازه ولی نمیتونه یک خودرو را مهندسی معکوس بکنه؟دلیلش انحاری بودن صنعت خودرو هست و تولید خودروهایی قدیمی و ارزان براشون مقرون به صرفه هست تا خط تولید رو پلتفرم جدید و قالبها عوض بشوند ایا میدونید تنها خودروسازها نیستند بلکه قطعه سازها و وارد کنندگان قطعات یدکی هم انحصاری شدند و باعث شدند سالها خودروهای از رده خارج با نازلترین شکل تولید شوند کجای دنیا سراغ داری نرخ خودرو چند شبه 3 برابر بشه؟اتفاقا هیچ جای دنیا خودروسازها مثل ایران دست و پاشون باز نیست این صنعت زمانی خوبه که بومی سازی بشه نه با واردات قطعه مونتاژ صورت بشه در ضمن ترکیه در مورد فروش قطعات انواع موتورها انصافا در خاور میانه تقریبا بی رقیبه و پنین فارینا یک شرکت طراحی بزرگیه که کار طراحی اکثر برندهای بزرگ اروپا و کره رو هم انجام میده و همکاری با این شرکت دال بر ناتوانی شرکتهای مذبور نیست مثل مدل معروف 405 که پژو کار طراحیشو به این شرکت داده بود وقتی تسمه تایم خودرو را وارد میکنند یعنی تولید کننده داخلی به فکر خودکفایی نبوده به فکر نفع خودش بوده
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
      3 1
      داداش کدوم تحریم؟تو اصلا تخصصت چیه...در خودرو کدوم قطعه هست که نمیشه در داخل تولید کرد؟یه قطعه نام ببر من دیگه حرف نمیزنم
    • رامین IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
      2 0
      مهندسسسسس جان مدیریت بحران هم خودش هنر و علم میخواد. کشوری بخواد تحریم نشه مدیرانش باید عرضه داشته باشن تحریم نشدن و تعامل کردن با دنیا هنر و علم و توانایی میخواد.... حالا تو قضیه فنی هم ما یه سیستنم آموزشی برشکسته داریم که فقط مدرککککک مهندس تولید میکنه نه خودشو
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
      1 0
      دوست عزیز بحث مهندسی نیست، سیستم های ما ناکارآمد وبیش از حد از خود متشکر و ذلیل خارج و دشمن طراحی داخل شده اند ... این درسته است که ما مشکلات بزرگی داریم و کار برای خودروسازی ماسخت می شود ولی این شرکتها حتی حاضر به تحمل کارشناسها و طراحهای داخلی هم نیستند حتی از قطعه سازان خوب خودشان نیز حمایت نمی کنند در مقابل هر تغییری ایستادگی می کنند.. دوست خوبم در سالهای حضور من در یکی از شرکتهای مهم وابسته که حتی از نام دوکلمه ای آن یک کلمه نام یک از دو خودروساز بود در نهایت در حالی که درحال تعدیل نیرو بدلیلی که آن را ضرر دهی مالی عنوان می کردند به هر یک از مدیران واحدها یک مگان دنده اتوماتیک هدیه شد ... حالا از کی و در کجا به مدیرانی که در حال ضرر رسانی هستند پاداش داده می شود.. خدا می داند... از این مسایل زیاده با عرض شرمندگی از زحمتکشانی که شب روز درتلاش برای تحقق آرزوی ارتقاء شرایط خودروسازی تلاش کرده و می کنند ، اصولا انگار به باور برخی مدیران ارشد خودروسازی محلی برای جمع آوری پول و نقدینگی از جامعه و درآمدهای هنگفت به هیچ هنر و زحمت واقعی برای برخی شده .... این وضع باید تغییر می کرد و باید تغییر بکنه
    • رامین IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
      1 0
      حالا این زبون بسته ها، مدیران ایران خودرو که دست پاشونم بسته هستش.... عقلشون نرسید مدیریت عقلانی انجام بدن استعفا هم بلد نبودن؟ فقط برای نمونه سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری در سنگال که توسط همین مدیران دست پا بسته انجام گرفته و به نتیجه هم نرسیده با فرض تیراژ 200000 خودرو به نرخ امروز به ازای هر خودرو 12 میلیون نا قابل از جیب من شما رو قیمت ماشین سربار میشه...
  • ياسر IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    33 18
    تركيه در مسير سريع پيشرفت و اقتدار و ايران در مسير قهقرا و انزوا !
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
      13 21
      اگر ما در مسیر انزوا و قهقرا هستیم، چرا برای نابودی ما این همه هزینه می کنند؟ خب خود به خود که داریم نابود میشیم. ما هستیم و آمریکا از بودن ما عصبانی است و از این عصبانیت خواهد مُرد انشاالله.
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    9 1
    چقدر شبیه پرایده (ایموجی تعجب)(ایموجی باور خودمون)
  • آریو سوئد IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    11 3
    این خودروها قراره سال ۲۰۲۲ وارد بازار بشه. از اونجایی که قیمت این خودروها خیلی بالاست فقط پولدارها در ترکیه می خرند. البته قراره که سالی ۱۰۰ هزار دستگاه هم صادر بشه. طراح این خودروها یک تیم ایتالیایی و ترکیست.
  • علیرضا IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    10 2
    ما هیچ،ما نگاه !
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    21 1
    ما هم دنا پلاس رو رونمایی کردیم نسل جدید سمنداوج خلاقیت فقط چراغ هاي ماشین رو تغییر میدیم میشه محصول جدید اگه ایربگ میخوایی و abs باید پولشو جدا حساب کنی فقط در جا میزنیم ظلمی که به صنعت کردن دو آشغال ساز داخلی
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    61 0
    اف بر مسئولین خائن و بیوطن کارمند غرب و شرقی ها
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    10 0
    ایران خودرو و سایپا صنعت خودرو سازی ایران را به تمسخر گرفته اند و 50 سال ایران را در این صنعت به عقب بر می‌گردانند و زمانی می‌رسد که امارات و قطر هم خودرو ساز می‌شوند البته در حد متوسط به بالا، و ایران هنوز سمند و تیبا و ساینا تولید می‌کند!! فقط ضعف مدیریتی و رانت سیاسی ما را تضعیف می‌کند.
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    9 0
    ایران هم به تازگی رانا پلاس رونمایی کرد با کلی تغییرات و نوآوری
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    12 0
    خاك بر سر مسئولان ايراني كه خودرو ملي شان لگن و فرغون است
  • تراپ IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    6 0
    خداحافظ شاتون پیستون
  • بهزاد AZ ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    17 2
    آفرین به ترکیه. ایران هم باید هر چه زودتر تحقیقات روی خودروی الکتریکی رو شروع کنه. تا چند سال دیگه دوران خودروهای الکتریکی شروع میشه. اینبار نباید از کشورهای صنعتی عقب افتاد.
  • م IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    27 10
    کامنت ها نشون داد ایرانی جماعت همه حسودند... یکی آرزو میکنه ترکیه نابود بشه یکی میگه نمیتونه در بازار جهانی بفروشه.. وووو متاسفم به تفکرات هموطنانم که چون خودشون هیچی نیستند آرزو دارند همه همسایه ها هم نابود بشند
    • ناشناس IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
      13 3
      مشکل ما ایرانی اینه که عوض تلاش برای پیشرفت به کشورهای دیگه توهین می کنیم آرزو نابودی آنها رو داریم با این طرز فکر پیشرفت نمی کنیم باید با چند کشور همکاری کنیم تا صنعت کشور رو نجات بدیم کاری که ترکیه کرد
    • IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
      44 2
      باید با چند تا کشور همکاری کنیم تا بتوانیم..!! خب با ارتش و سپاه همکاری کنین.. بعد اگه نتونستین برید سراغ یکی دیگه.. زِرت تا یه چیزی می شه بریم فلان... خب اول ببین خودت می تونی، نمی تونی.. بعد دنبال راه های دیگه باش.!!!
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    10 0
    قابل توجه دزدهایی که در لباس خودروساز در سایپا و ایران خودرو مشغول به کار هستند.... با حقوقهای نجومی
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    2 0
    دیگه زمان ساخت خودروهای الکتریکی هست ولی ما کجای کاریم خدا میداند
    • IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
      0 0
      مگه خانم سلحشور گذاشتن؟!!! بی وطن دیدی با هم وطنمون چیکار کرد؟ بعد نتیجه کارش هم می شه ناکارامدی نظام، اینه اصلاح طلبی. می گم اینا دشمن ایران هستن می گی نه.!!!
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    3 1
    به پای پراید 50 میلیونی ما نمیرسه. علی برکت اله.
  • Traap IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    4 4
    مشکل گویش فارسی و عدم توانایی ان هست که نمیتواند فرد دروغگو را در بن بست قرار دهد..و وادار به پاسخگویی کند
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    14 2
    درود بر طرز تفکر ترکیه، ترکیه در ساخت خودرو سریعاً پیشرفت خواهد کرد چون دولتش مافیای خودرو ساز داخلی درست نکرده، پیشرفت می‌کنه چون انحصاری برای شرکتهای خودروساز داخلی ایجاد نکرده بلکه برعکس درهاش به روی واردات خودرو بازه و شرکتهای خودروساز داخلی را مجبور به رقابت با خودروسازان خارجی کرده بهمین دلیل سطح استاندارد خودروهای داخلیش بقدری بالا رفته که برعکس مدیران بی‌کفایت و حراف ایرانی توانسته‌اند بازار خودرو بسیاری از کشورهای اروپایی را از آن خود کرده و خودروهای ساخت ترکیه و قطعات مربوطه را به اروپا صادر کنند و میلیاردها دلار درآمد ارزی داشته باشند.
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
      6 0
      البته نمایندگان و دولت ترکیه هم اگر به ملتشون تأکید کنند از خودروهای ساخت داخل حمایت کنید اول خودشون استفاده میکنند نه مثل مجلسی ها و دولتهای ما از خودروهای خارجی استفاده کنند و ملت ایران را مجبور به خرید تابوت‌های چهارچرخ دار داخلی کنند.
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    2 29
    پانتورچیسم و بیگانه پرستی و شکاف و خودبرتر بینی پانتورکی نسبت به سایر اقوام در مشرق بیداد میکند
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
      10 0
      من خوبم .. تو خوبی .. هوا بده اینا روزی 100 بار بگو درست میشه
    • مینا IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
      6 1
      تو جیگر کی بودی ...
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
      9 1
      تو یک بدبختی
    • IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
      15 1
      این جملات نژادپرستانه و خودبرتربینی و تمسخر و توهینی که در کامنتت موج میزنه نشان از ذهن بیمارت داره خودتو درمان کن قرن 21 کم کم به اواسطش نزدیک میشه قرن 19 تموم شده
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    5 0
    این مستند اختاپوس چرا پخش نشد؟
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    9 1
    کشوری که نفت نداره اما خوب تونسته خودشو بالا بکشه
  • شیرانین IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    3 1
    قیافه اش خیلی زشت و قدیمیه؛ حداقل یه نگاه به پراید می کردند؟!
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    4 0
    ایران خودرو و سایپا یاد بگیرین
  • علی IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    6 0
    چقدر خوشکله این خودرو بیاد بازار میخریم از آشغالهای داخلی خسته شدیم
  • محمد IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    10 3
    سلام به نوبه خودم این پیشرفت رو به مردم ترکیه و تمام کشورهای اسلامی تبریک میگم نباید فراموش کنیم ترکیه کشور همسایه و مسلمان است لذا پیشرفتهای آنها باعث افتخاره خصوصا خودرویی که ساختن واقعا کاربردی و مورد نیاز کلان شهرهای ما خصوصا تهرانه که از الودگی هوا رنج میبرن،
  • ناشناس IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    11 0
    کاش ماهم مثل ترکیه مسئول های دلسوز داشتیم که به فکر پیشرفت ایران باشن نه به فکر منافع شخصی .کاش مردم ایران عوض توهین به کشورهای دیگه و اختلاف های قومیتی به فکر پیشرفت کشور باشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس