سردار تنگسیری

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در یک و سال نیم اخیر موفق شدیم در دریا ۶ سیلی محکم به آمریکایی‌ها بزنیم.

به گزارش مشرق، سردار علیرضا تنگسیری صبح امروز در ششمین همایش ملی شناورهای تندرو در زیباکنار اظهار داشت: نیروی دریایی سپاه افتخار دارد پدیده شناورهای تندرو را رقم بزند و اینکه امروز توانستیم ششمین همایش شناورهای تندرو را در استان ولایت‌مدار گیلان داشته باشیم خداوند را شاکریم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از ابتدای شروع همایش شناورهای تندرو تا امسال توانستیم پیشرفت 10 برابری داشته باشیم و از سال گذشته تا امسال نیز 20 درصد پیشرفت داشتیم که نشان‌دهنده فعالیت فرهیختگان و دانشگاهیان در بحث شناورهای تندرو است.

وی تصریح کرد: این همایش در محور راهبردی 38 مقاله، محور تاکتیکی 75 مقاله و محور تکنیکی 260 مقاله دارد و دانشگاه امام خامنه‌ای، سازمان صنایع دریایی دانشگاه تهران، سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی سپاه با آن مشارکت دارند و 389 مقاله نیز به ششمین همایش شناورهای تندرو ارسال شده است.

بیشتر بخوانید:

رونمایی از شناورهای تندروی جدید توسط سپاه

سردار تنگسیری با اشاره به دستاوردهای این همایش گفت: افزایش چشمگیر تعاملات بین دانشگاه، صنعت و کاربر، شناساندن شناورهای تندرو به جامعه، تجاری کردن شناورهای تندرو و حتی صادرات به سایر کشورها و پیگیری مطالبات و رفع نیازهای حوزه دریایی با همکاری دانشگاه‌ها و سازمان صنایع دریایی است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران افزود: باید با تکیه بر جوانان مومن و انقلابی و نگاه خوشبینانه به آینده انقلاب و جوشاندن چشمه‌های علم و دانش در تمام حوزه‌های دفاعی کشور همت کنیم تا رستاخیز علمی در کشور اتفاق افتد و در تمام حوزه‌های دفاعی بتوانیم کاری کنیم تا جهانیان متحیر شوند.

وی با اشاره به اینکه شناورها نه تنها در عرصه نظامی بلکه عامل موثر در گسترش اقتصاد مقاومتی در سواحل شمال و جنوب هستند خاطرنشان کرد: با لطف خدا و تربیت نیروهای انسانی شجاع و انقلابی گام بعدی را برمی‌داریم.

سردار تنگسیری گام بعدی در حوزه ساخت شناور را اختفای آنان دانست و بیان داشت: اگرچه سال‌هاست در زمینه شناخت بدنه شناورها کار می‌کنیم اما باید فراتر برویم و در گام دوم، اختفای شناور و هوشمندسازی آن ایده ماست که باید به آن توجه کنیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه از اعلام خبری خوش در رابطه با موتور شناورها در آینده نزدیک خبر داد و افزود: باید در دانشگاه‌ها در رابطه با کوچکی جثه شناورها کار کنیم و نیروی دریایی سپاه روی بدنه شناورها و شکل‌های مختلف آن کار کرده و قدم‌های بزرگی برداشته است.

وی با تاکید بر اینکه روی واترجت کردن شناورها در عمق کم کار شده است تصریح کرد: نیروهای ما موفق شدند واترجت را در درون کشور تولید کنند و از آن جایی که امروزه احساس خطر می‌کنیم لذا لازمه نبرد ما تولید شناورها و خودکفا شدن در این رابطه است.

سردار تنگسیری با بیان اینکه ما با شناورهای تندرو می‌توانیم مشت محکمی به استکبار جهانی بزنیم گفت: در یک و نیم سال اخیر در درگیری با استکبار جهانی در خلیج‌ فارس موفق شدیم 6 سیلی محکم به آمریکایی‌ها بزنیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه بالاترین سلاح ما در گذشته آرپی‌جی و سرعت آن حداکثر 5 گره بود اما هم‌اکنون روی 40 گره کار می‌کنیم ابراز داشت: قرار است گام بعدی روی سرعت 100 گره کار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با تغییراتی که روی بدنه شناوری با 40 گره سرعت انجام دادیم توانستیم سرعت آن را به 57 گره برسانیم و در یک و نیم سال درگیری با آمریکایی‌ها موفق شدیم 4 فروند شناور آمریکایی و بیش از 25 نظامی آنان را بزنیم.

سردار تنگسیری قایق‌های تندرو را پدیده‌ای عنوان کرد که دشمن از آن هراس دارد و تصریح کرد: کار، طراحی و زحمات نخبگان این عرصه سیلی محکمی به دشمنان است؛ در حال حاضر بالاترین سرعت شناورهای آمریکایی 45 گره است که ما 2 برابر این سرعت را داریم.

وی افزود: کوچکی جثه و پنهان کردن شناور، آبخور بسیار کم و حضور در دریای مواج از ایده‌های ما در این رابطه است که در آینده به کمک دانشگاه‌ها آن را محقق می‌کنیم و در حال حاضر با 33 دانشگاه کشور ارتباط داریم و هر نخبه و دانشگاهی که بخواهد به ما کمک کند از آن استقبال می‌کنیم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
    51 48
    هر رفتار غیر قانونی داشته باشند بازهم سیلی میخورند.!!!
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
    40 95
    سلام خدا برسپاه پاسداران.
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
    29 48
    خبر خوبی بود
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
    36 9
    یعنی چه «بزنیم»؟
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
      26 68
      پاشون رو از گلیمشان درازتر کنند .میزنیم.!!!
  • عقیل عابدی IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
    17 56
    من یک خواهش از دلاور مردان ایران که کرنشی می کنن دشمن مانند موش در سوراخ هایشایشان میزنن یک توصیه دارم اول اینکه ما با توجه به اینکه جز ابر قدرت ها هستیم و پوزه دشمنان را به خاک مالیدیم که مانند زدن پهپاد آمریکایی و گرفتن کشتی انگلیس خوبیث که هیچ غلطی به معنای واقعی کلمه نتونستن انجام بدن از سرداران و امیران بزرگ میخواهم که این کشور ها را در مصاحبه ها به اسم ابر قدرت نگن که این لفظ آنها را جری تر میکنه. ما وقتی میتونیم دندون هاشونا تو دهنشون خورد کنیم ما ابر قدرتی نه اونها. مچکر
    • مهدی IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
      5 2
      عقیل جان از نحوه نوشتارت معلوم است نگارنده خوبی هستی هر میدانی نوعی گفتگو دارد میدان نبرد با میدان نگارش متفاوت است و هر کدام مردخود و گویش خود را میطلبد در بعضی از میادین با نگارش خودکار و ایمیل و توئیت کاری از پیش نمیرود.
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
      9 18
      اون کشورها ابر نکبت هستند.!!!
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
    11 31
    متشکرم از مقام معظم رهبری و همه نیروهای مسلح و عزیزان نیروی دریایی سپاه و یگان موشکی سپاه و قرارگاه خاتم الانبیاء و رزمندگان سلحشور سپاه قدس و حاج قاسم و سردار سلامی و سردار تنگسیری و بقیه عزیزان
  • س ر IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
    10 35
    باید میلیونها موشک درست کنیم موشک های کرزو و بالستیک و.............. باید میلیونها جنگنده بسازیم و تولید و انبار کنیم باید دشمن را به خاک سیاه بنشانیم زنده باد ایران
    • کارن IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
      4 2
      چرا!!!
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
      8 19
      چرا نداره برای دفاع.ولی به اندازه بسازیم.!!!
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
      2 3
      چرا چی به دفاع!!!
  • خسرو IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
    7 25
    خدا قوت پشت و پناه تان انشاا..
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
    7 4
    سلام خداوند طول عمربدهد به کسانی که به این کشور خدمت میکند وخدا قوت
  • IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
    1 5
    فعلا حواست باشه غول خفته عثمانی هوس دو باره خلیج فارس را نکنه امریکا صدامی دیگر پیدا کرده قوی تر و اقتصاد جهان هم در گیر شوک نفتی نمی شه
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
    5 22
    با سلام خدمت تمام سرداران حافظ اسلام و میهن . ضمن توجه به دشمن بیرونی و ناتوانی آنان در رویارویی با سربازان شجاع ما . دشمن دنبال فروشی از درون است . مراقب خائنین وطنی که بعنوان سرباز دشمن در داخل عمل می کنند باشید .. خدا نگهدارتان ...........
  • US ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
    55 0
    ای کفتار پست روز خوار شدن شما نزدیک است
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
      4 48
      ای کفتار پست(آمریکا)روز خوارشدن شماهم نزدیک است.
    • ناشناس IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
      0 0
      منظورش همون امریکاست دیگه . با پرچم شیطان پیام داده که نشون بده ما تا کجاها نفر داریم :)
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
    5 0
    هر گره دریایی 1.85 کیلومتر بر ساعت است
  • سینا IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
    1 0
    با این همه سیلی که ما زدیم آمریکا باید تا حالا مرده بود!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس