سردار تنگسیری

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نباید بیگانگان حرف اول را در خلیج فارس بزنند.

به گزارش مشرق، سردار علیرضا تنگسیری بعد از ظهر سه شنبه در همایش «طراحی دستگاه حفاظت خوردگی جریان تزریقی در شناورها» که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرری برگزار شد، طی سخنانی گفت: کشور ما ۲۲۰۰ کیلومتر آب در جنوب و حدود ۱۲۰۰ کیلومتر ساحل در شمال کشور دارد و می‌توان ایران را کشوری دریایی دانست، که این امر نیازمند اقتدار کشور در آب است.

بیشتر بخوانید:

از عوامل سرنگونی پهپاد آمریکایی تجلیل شد

وی با بیان اینکه حضور بیگانگان در خلیج فارس به گذشته باز می‌گردد، گفت: خلیج فارس همواره برای جهان ارزشمند بوده است، حضور مقتدر ما در دریا نیازمند به کار علمی از ساخت شناورها، موج شکن‌ها و… است و اعتقاد ما بر این است، که از دانشگاه‌ها و نخبگان علمی در نیروی دریایی سپاه استفاده شود و امروز افتخار ما ارتباط با ۳۲ دانشگاه کشور است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: نباید بیگانگان در خلیج فارس حرف اول را بزنند، امروز ایران اسلامی در خلیج فارس و تمام مرزهای حاکمیتی خود با اقتدار حضور دارد و این اقتدار برگرفته از خون شهدا است.

تنگسیری با بیان این که اگر امروز کوتاهی کنیم، پاسخ نسل آینده را نمی‌توانیم بدهیم، گفت: تاریخ به شهدایی که ۸ سال در برابر بیگانگان ایستادند و حتی یک وجب از خاک خود را به دشمنان ندادند، افتخار خواهد کرد.

وی گفت: ما ۲ بار آمریکایی‌ها را در خلیج فارس گرفتیم، که یک بار در سال ۸۲ و در ورودی اروند بود، که ۴ آمریکایی و ۲ کویتی بود، که رسانه‌ای نشد، ۸ انگلیسی را گرفتیم، که به ذلت افتادند، مستندات آن موجود است، استعمارگران در گذشته در کشور ما حکومت می‌کردند، اما امروز دوران زورگویی استعمارگران به پایان رسیده است.

وی افزود: دانشجویان آینده سازان کشور هستند و به کارگیری دانشجویان در امور سبب اقتدار کشور می‌شود، باید بستر برای ورود دانشجویان به عرصه‌های گوناگون کشور فراهم شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    2 0
    تا نرید مدیترانه همینه .
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    2 0
    سوخو 57 بخریم
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    3 0
    وقتی از سال 88 تا الان فقط دو عدد ناوچه سبک جماران و سهند از کلاس موج برای آب های جنوب ساخته شده، در حالی که انواع و اقسام ناوگان سبک و سنگین بیگانگان در خلیج فارس جولان میدهند، انتظار بیشتر از این نباید داشت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس