دیدار شهر خودرو - پرسپولیس

یک کارشناس فوتبال ایران معتقد است پرسپولیس با هدایت کالدرون در دوره گذار است.

به گزارش مشرق، جلال چراغپور درباره عملکرد پرسپولیس در شش هفته اخیر، لیگ اظهار کرد: پرسپولیس را باید زیر ذره‌بین برد. البته قضاوت درباره عملکرد کالدرون و مقایسه او با برانکو الان زود است اما می‌شود پرسپولیس را در شش هفته گذشته تحلیل کرد. کالدرون در حال ایجاد تغییرات در پرسپولیس است به طوری که ما در نحوه بازی و چیدمان نفرات شاهد ایجاد تغییرات زیادی هستیم.

وی افزود: در ترکیب پرسپولیس سید جلال حسینی به طول کامل حذف شده است. او فصل قبل یک مهره تاثیرگذار بود. حسینی با ارسال پاس‌های بلند که به سمت خط کناری سمت چپ زمین ارسال می‌شد، تاثیر زیادی روی ایجاد موقعیت پرسپولیس داشت اما الان ارسال این پاس‌ها حذف شده است. اگر خاطرتان باشد وحید امیری زمانی که در پرسپولیس بازی می‌کرد پاس‌های بلند سید جلال حسینی را دریافت می‌کرد و روی دروازه حریفان ایجاد موقعیت می‌کرد. این پاس‌ها بسیار خاص بود چون جلال حسینی با دقت و مهارت بالایی این پاس‌ها را ارسال می‌کرد. الان در فوتبال ما کسی نیست چنین پاس‌هایی ارسال کند. حالا شما تصور کنید سید جلال با آن پاس‌هایی که ارسال می‌کرد از پرسپولیس حذف شده است. وحید امیری هم تغییر پست داده است. بازیکنی هم که به جای سید جلال بازی می‌کند قادر به ارسال آن پاس‌ها نیست . برانکو روی این شیوه بازی کار می‌کرد اما کالدرون به بازیکنانش می‌گوید توپ را در دفاع نگه دارند و با ارسال پاس‌های کوتاه برای یکدیگر، بازی‌سازی کنند.

بیشتر بخوانید:

ماجرای کتک خوردن بازیکن پرسپولیس و اخراج سرمربی

او در ادامه به بازی پرسپولیس مقابل شهر خودرو اشاره کرد و ادامه داد: پرسپولیس در این دیدار سعی می‌کرد توپ را در دفاع نگه دارد و با ارسال پاس‌های کوتاه بازی‌سازی کند اما شهر خودرو به خوبی پرسپولیس را آنالیز کرده بود و با فشار و پرسینگ اجازه بازی‌سازی را به مدافعان پرسپولیس نمی‌داد؛ همین امر هم باعث شده بود مدافعان پرسپولیس روی به ارسال پاس‌های بلند بیاورند اما این‌بار به خاطر فشار پرسینگ پاس‌ها دقت کافی را نداشت. قبلا پاس‌های بلندی که ارسال می‌شد به خاطر تمرینات زیاد با دقت بالا ارسال می‌شد و بازیکنی مثل علیپور هم با استفاده از این پاس‌ها، موفقیت گلزنی ایجاد می‌کرد اما در دیدار برابر شهر خودرو پاس‌های بلند بی‌دقت بود.

چراغپور در ادامه با بیان این که پرسپولیس در دوره گذار است، گفت: در خط هافبک، پرسپولیس دارای بازیکنی به نام کامیابی نیا بود که عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. اما حالا نوراللهی و ربیع‌خواه نمی‌توانند وظایف او را به خوبی اجرا کنند. البته در دوره برانکو پرسپولیس طارمی و منشا را داشت که زوج خوبی را با علیپور شکل داده بودند و در کنار آن‌ها فرشاد احمدزاده در دوران اوج خود بود. به همین خاطر می‌گویم مقایسه تیم حال حاضر کالدرون و تیم برانکو، قیاس  صحیحی نیست است. باید اجازه بدهیم زمان بگذرد و بعد مقایسه درستی داشت باشیم. البته برخی مسائل را نمی‌شود در بررسی‌های خودمان اعمال کنیم. گاهی تیمی در دقیقه ٩٣ روی یک ضربه کرنر گل می‌خورد و بعد ما این باخت را به پای ترکیب اشتباه و یا شیوه بازی اشتباه می‌گذاریم.  بعد همین باخت را در آمار محاسبه می‌کنیم درحالی که تیم آنتونیو کنته هم یک‌شنبه شب به یوونتوس باخت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در مقطع کنونی پرسپولیس نیاز به جذب مهاجم دارد یا خیر؟ گفت: باید مهاجم جذب شود که در کنار علیپور به تیم کمک کند. این بازیکن برزیلی به نام براندائو بازیکن شاخصی نیست. او نه شوت زنی می‌کند و نه توانایی دارد. اگر پرسپولیسی‌ها بیش‌تر دقت می‌کردند از براندائو بهتر در فوتبال خودمان داریم. علیپور الان تنهاست و باید بازیکنی کنارش بازی کند تا بتواند بیش‌تر از توانایی خود استفاده کند. پرسپولیس درحال حاضر در خط دروازه‌ عالی است و در ادامه خط دفاع خوبی هم دارد اما در خط هافبک متوسط است و خط حمله این تیم هم ضعیف است. یعنی پرسپولیس مثل یک هرم برعکس است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس