جهانگیری نمایه

معاون اول رئیس جمهور گفت: تصور آمریکایی‌ها این بود که اقتصاد ایران با ‌فشارها و تحریم‌ها به سمت فروپاشی خواهد رفت اما امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که طرح آمریکایی‌ها با شکست مواجه شد.

به گزارش مشرق، اسحاق جهانگیری صبح امروز در مراسم بهره‌برداری طرح آبرسانی از محمدشهر به بیرجند با اشاره به تلاش آمریکایی‌ها در فشار حداکثری و اعمال تحریم های ظالمانه گفت: تصور آمریکایی‌ها این بود که اقتصاد کشور و نظام جمهوری اسلامی با این فشارها به سمت فروپاشی خواهد رفت اما امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که طرح آمریکایی‌ها با همت مردم عزیز سراسر کشور و پیگیری مسئولان اجرایی با شکست مواجه شده است.

بیشتر بخوانید:

جهانگیری: زمینه‌ساز حرکت اربعین "دولت" است

‌طرح آمریکایی‌ها در فروپاشی اقتصاد ایران با شکست مواجه شد

وی ادامه داد: در همه بخش‌ها از نفت، نیرو، کشاورزی، فلزات و معادن، ‌راه و شهرسازی طرح‌های خوبی در کشور به بهره‌برداری می‌رسد و امیدواریم بتوانیم در رفع دغدغه زندگی و معیشت مردم نیز گام‌های موثری برداریم تا مردم از آرامش بهتری برخوردار شوند.

معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کارهای بزرگی که در بخش آب و برق کشور انجام شده گفت: کارشناسان در سال‌های گذشته نسبت به خاموشی در تابستان و حتی مشکلات آبرسانی هشدار می‌دادند اما هنر دوستان ما در وزارت نیرو این بود که نه تنها در این سالها دچار خاموشی و یا کم آبی موثری نشدیم بلکه توانستیم صادرات برق نیز به کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان داشته باشیم.

ایران می‌تواند قطب بزرگ تولید برق در منطقه باشد

‌جهانگیری با بیان اینکه ایران می‌تواند قطب بزرگ تولید برق در منطقه باشد اظهار داشت: با صادرات برق نه تنها دغدغه مردم کشورهای همسایه را برطرف کرده‌ایم بلکه توانسته‌ایم ارز حاصل از فروش برق را به کشور بیاوریم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از ظلم‌های بزرگی که در حق کشور، ملت و نظام و در آخر در حق دولت شد تبلیغات منفی در این باره بود که هیچ اقدام و طرح عمرانی در کشور انجام نشده است گفت: متأسفانه با سیاه نمایی و در بوق و کرنا کردن این موضوع که وضع کشور خیلی بد است طوری جا انداختند که حتی مدیران دولتی از بیان اتفاقات و دستاوردها هراسان هستند.

جهانگیری ادامه داد: این در حالی است که در دولت تدبیر و امید تنها در حوزه آب‌های مرزی 8 میلیارد دلار معادل 30 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شد و طرح‌هایی به بهره‌برداری رسید که در سال‌های قبل انجام آن تصوری واهی تلقی می‌شد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به خاطره‌ای از پخش فیلمی از آبرسانی به یکی از روستاها در یکی از جلسات شورای عالی آب و تأثر حاضران از مشکلات مردم در این زمینه گفت: به واقع کار عمیقی انجام شد و تنها در سال 95 نزدیک به سه هزار روستا از آب پایدار برخوردار شده‌اند و با موافقت رهبر معظم انقلاب در برداشت از حساب صندوق توسعه ملی این روند هر سال افزایش یافت و امروز میلیون‌ها نفر از روستائیان کشور از ‌آب سالم آشامیدنی برخوردارند.

تأمین آب بیرجند به عنوان شهری راهبردی در شرق کشور از اولویت‌ها بود

وی به افتتاح طرح آبرسانی بیرجند اشاره کرد و گفت: بیرجند شهری استراتژیک و راهبردی در شرق کشور است و نمی‌توان نسبت به آب آشامیدنی آن بی‌توجه بود خوشبختانه این طرح در شروع این سفر به بهره برداری رسید و امیدوارم بتوانیم در حل مشکلات و توسعه استان خراسان جنوبی گام های بلندتری برداریم.

معاون اول رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد که طرح های آبرسانی سازگار با مناطق کویری و نیمه خشک کشور نظیر خراسان جنوبی با قوت ادامه یابد زیرا آب نیاز اصلی توسعه است و باید برای تأمین و استفاده قطره قطره آن برنامه‌ریزی کرد.

جهانگیری با بیان اینکه باید برای توسعه خراسان جنوبی فکر جدی داشته باشیم بر احیای قنوات و سرمایه گذاری مطلوب در حوزه آب و فاضلاب استان تأکید و اظهار امیدواری کرد با یکی شدن متولی آب و فاضلاب شهر و روستا شاهد حل مشکلات روستاها در این زمینه و کوچکتر و کارآتر شدن دولت در حوزه آب و فاضلاب شهر و روستا باشیم.

وزیر نیرو نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش آب و فاضلاب در 40 سال گذشته گفت: شاخص‌های کشور در این حوزه به استانداردهای جهانی نزدیک شده به طوری که تعداد تصفیه خانه های کشور از عدد 4 در ابتدای انقلاب به 228 رسیده است.

اردکانیان با بیان اینکه هر هفته 30 روستای کشور به شبکه آبرسانی پایدار متصل می‌شود گفت: تا پایان دولت دوازدهم 10 میلیون نفر از روستاییان و عشایر کشور از نعمت آب سالم برخوردار می‌شوند و تنها در استان خراسان جنوبی 1360 پروژه برق، آب و فاضلاب به بهره‌برداری خواهد رسید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    3 0
    کی جناب معاون؟!
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
      2 0
      پس این 6 سال چه غلطی میکردین .....
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    6 0
    اسحاق جون مادرت هیچ کاری نکن مارو بدبخت می کنی
  • ناشناس IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    7 0
    مرد 42.000 ریالی تاریخ ایران خیلی خیلی پررو و وقیح تشریف دارند ایشون
  • مسیحا IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    5 0
    شما جیب مارو نزن باقی پیشکش
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    2 0
    صندوق بازنشستگي اينده ساز تكليفش چي شد كي اموال رو برد
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    1 0
    آقا اسحاق روم به دیوار بعد8سال تازه می خواهی مشکلات را برطرف کنی پس چی شد تو که می گفتی مردم اگر ما رای نیاوریم دلار می شود5000تومان؟؟؟؟!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس