کد خبر 999198
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴

آشپزخانه مدرن ویژگی های مختلفی مانند چیدمان زیبا، سرعت انجام کار و سهولت نظافت دارد. به همین دلیل باید لوازمی که در آن نصب می شوند حداقل یکی از موارد عنوان شده را داشته باشند. این لوازم می توانند شامل وسایل برقی، یراق آلات کابینت و نظم دهنده های داخل کابینتی آشپزخانه شوند. تجربۀ سالها فروش تجهیزات آشپزخانه در فامیلا کالا ما را به نتایج جالبی رسانده است. در ادامه برخی از آنها را با شما درمیان می گذاریم، پس با ما همراه باشید.

برای ست کردن لوازم برقی از اجاق صفحه ای استفاده کنید

برای داشتن یک آشپزخانه مدرن بهتر است اجاق های صفحه ای را جایگزین مدل های مبله کنید. اجاق گازهای صفحه ای فضای کمی اشغال می کنند و برای چیدمان آشپزخانه محدودیت ایجاد نخواهند کرد. به عنوان مثال برای آشپزخانه های جزیره ای می توان اجاق صفحه ای را بر روی کانتر قرار داد. همچنین این مدل اجاق ها از تنوع جنسی بالایی شامل صفحۀ استیل، شیشه ای و شیشه-استیل برخوردارند. با وجود این تنوع می توان اجاق را با هود نیز ست کرد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید مدل هایی ازاجاق های صفحه ای وجود دارد که  ترکیبی هستند. در اجاق ترکیبی هود و اجاق در کنار هم قرار گرفته و استفاده می شوند. به عنوان مثال اجاق گاز صفحه ای ایتالیایی نیکولا تسلا (Nikola Tesla) یکی از مدل های زیبا و متفاوت این گروه است. 

هود مخفی را در لیست خود قرار دهید

در بازار مدل های بسیار متنوعی از هود آشپزخانه وجود دارد. این مدل ها شامل زیر کابینتی، مورب (توربولاین)، شومینه ای، جزیره ای، هود توکار (مخفی و کشویی) می شوند. انتخاب هر یک از مدل ها به سلیقه، بودجه و ابعاد آشپزخانۀ شما بستگی دارد. اما پیشنهاد ما به شما هود های مخفی و کشویی است.

هودهای توکار هیچ نمای خارجی نداشته و کاملا داخل کابینت قرار می گیرند. این ویژگی باعث می شود که کابینت ها به صورت یکپارچه به نظر برسند. یکپارچگی کابینت ها باعث می شود که فضای آشپزخانه نیز بزرگ تر دیده می شود. دو زیر مجموعه این گروه شامل مخفی و کشویی است. نحوه ی نصب و مکان قرار گیری هر دو هود مشابه یکدیگر است. تنها تفاوت آنها در فیلتر اضافی موجود در هود کشویی بوده که هنگام کار کردن به صورت افقی خارج می شود.

برای آشپزخانۀ جزیره ای هود مختص به آن را بخرید

این نکته را در نظر داشته باشید که در مورد آشپزخانه های جزیره ای مسئله کاملا متفاوت است. به طوری که اگر اجاق شما بر روی کانتر قرار گرفته، حتما از مدل هود جزیره ای استفاده کنید. توجه به این نکته اهمیت دارد که برای این مدل از آشپزخانه ها حتما باید در هنگام ساخت، خروجی در سقف آشپزخانه برای هود جزیره ای در نظر گرفته شده باشد. اما اگر این مورد در آشپزخانه شما وجود ندارد نگران نباشید زیرا در برخی از مدل ها نیازی به خروجی نخواهید داشت. البته این مدل از هود ها برای آشپزخانه ای با پخت و پز زیاد مناسب نیستند.

فر را از نوع توکار انتخاب کنید

در آشپزخانه ای مدرن که اجاق صفحه ای نصب شده، خرید فر نیز ضروری خواهد بود. فر برای شما امکان پخت غذاهای متنوع را فراهم می سازد. انواع فر را بر اساس نحوه ی قرار گیری به توکار و روکار تقسیم شده و سوخت مصرفی به سه گروه برقی، گازی و گازی – برقی تقسیم می کنند. هر کدام از این گروه ها دارای معایب و مزایایی هستند که خریدار با توجه به سلیقه و دکوراسیون آشپزخانه انتخاب خواهد کرد. اما پیشنهاد می کنیم که برای یک آشپزخانۀ مدرن اولویت را به مدل های توکار اختصاص دهید.

همچنین در هنگام خرید فر توجه داشته باشید که فرهای گازی و ترکیبی (گاز و برقی) باید لوله کشی مناسب را پیش از نصب کابینت انجام دهید. اما فرهای برقی نیازی به لوله کشی ندارند.

از تجهیزات داخل کابینت برای نظم استفاده کنید!

هر کدبانویی برای مرتب کردن فضای داخل و خارج آشپزخانه ترفندهای مخصوص به خود را دارد. اما در این میان یک قانون نانوشته وجود دارد و آن این است که اگر داخل کابینت ها مرتب باشد، بدون شک فضای کل آشپزخانه زیباتر نشان داده می شود. از طرفی یافتن لوازم مورد نیاز از داخل کابینت نیز با سرعت بیشتری خواهیم یافت.

برای این امر تجهیزات مختلفی وجود دارد که مهمترین آن ها سبدهای ریلی یا سوپر مارکتی هستند. سبدهای سوپری داخل کابینت را بر اساس مکان قرارگیری ریل ها به پنج گروه شامل 1- سوپر ریل وسط 2- سوپر ریل پهلو 3- سوپر یخچالی 4- کنج ها 5- سوپر ریل کف تقسیم بندی می شوند.

از سبدهای سوپری یخچالی و ریل وسط برای فضاهایی با عرض کم و ارتفاع زیاد (مانند کابینت کنار یخچال) استفاده می کنند. سبدهای ریل کف و ریل پهلو برای کابینت های زمینی مناسب هستند. انواع کنج ها نیز داخل کابینت کنج یا گوشه را به محیطی قابل دسترس تبدیل می کنند. برای آشنایی بیشتر و خرید انواع تجهیزات آشپزخانه با بهترین قیمت ها به سایت فامیلا کالا مراجعه کنید. 

سخن پایانی

برای داشتن یک آشپزخانه موارد بسیاری وجود دارد که به ما در این زمینه کمک می کنند. نورپردازی، جنس و مدل کابینت ها، لوازم برقی مورد استفاده و کف پوش زیبا از جمله این موارد هستند. پیشنهاد ما به شما استفاده از لوازم توکار مانند فر، اجاق صفحه ای و هود مخفی همچنین و نظم دهنده (ارگنایزرها) برای کابینت آشپزخانه است. زیرا این لوازم به نمایش مدرن فضا کمک قابل توجهی می کند.

**این محتوا صرفا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس