کد خبر 999195
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
image-20191007114120-2.jpeg

استفاده از دوربین مدار بسته برای تامین امنیت اماکن تجاری و مسکونی و حتی نظامی در سال های اخیر بسیار رواج پیدا کرده است.

استفاده از دوربین مدار بسته برای تامین امنیت اماکن تجاری و مسکونی و حتی نظامی در سال های اخیر بسیار رواج پیدا کرده است. انواع مختلفی از دوربین ها در بازار موجود می باشند که هر کدام دارای خصوصیات و ویژگی هایی هستند و بنا به محیط و مکان نصب، باید انتخاب شوند.

انواع دوربین مدار بسته موجود در بازار کدامند؟

اکنون در هر کسب و کار و سازمان، و حتی ساختمان های مسکونی، برای حفظ امنیت آن مکان اقدام به نصب دوربین مدار بسته می شود. همین امر باعث ایجاد مراکز فروش دوربین مدار بسته زیادی شده است. اما در بازار انواع دوربین مدار بسته وجود دارد که بسته به نوع کاربری و محل نصب آن، باید یکی از آنها انتخاب شود. هر یک از این دوربین ها ویژگی های خاص خود را دارند که برای کاربری های مختلف مناسب می باشد.

انواع دوربین مدار بسته از نظر کلی و نوع سیگنال

· دوربین های آنالوگ

دوربین های مدار بسته آنالوگ، اولین نوع از دوربین هایی است که در سیستم های حفاظتی و امنیتی به کار گرفته شد. در این نوع دوربین تصاویر و صدا به صورت آنالوگ ضبط و ارسال می شود که این امر توسط دو کابل دو رشته ای مجزا برای صدا و تصویر انجام می شود. دلیل دو رشته بودن سیم این است که یکی از رشته ها به عنوان نویز گیر عمل می کند.

فروش دوربین مداربسته آنالوگ به علت قیمت پایین، سهولت در نصب و تنوع زیاد در بازار، هنوز هم در ایران با حجم زیاد ادامه دارد. دوربین های آنالوگ دارای معایبی مانند ضبط تصاویر با کیفیت پایین، تاثیر زیاد نویز روی آنها، هزینه ی بالای سیم کشی و ارسال تصاویر با کیفیت کم و ناامن از طریق بی سیم را نیز هستند.

· دوربین های دیجیتال یا دوربین های آی پی تحت شبکه

این نوع دوربین نسل جدیدتری از دوربین ها هستند که در نصب دوربین مداربسته از آنها استفاده می شود و از امواج دیجیتال به جای امواج آنالوگ برای دریافت و ارسال داده ها استفاده می کنند. این دوربین ها دارای آی پی می باشند و از طریق آن و بر اساس قوانین شبکه به مرکز کنترل ارتباط پیدا می کنند.

از نقاط قوت این نوع دوربین مدار بسته می توان به کیفیت بالای تصاویر به صورت دیجیتال، بهینه سازی در کابل های ارتباطی، برقراری ارتباط امن و باکیفیت به صورت بی سیم و قابلیت ارسال تصویر و صدا و برق به صورت همزمان در شبکه اشاره کرد. گران بودن و محدودیت پهنای باند این دوربین ها از نقاط ضعف آنها می باشد.

انواع دوربین مدار بسته
انواع دوربین مدار بسته

· دوربین های دو منظوره

دوربین دو منظوره به عبارتی دیگر، دوربین مدار بسته آنالوگ است که از پورت خروجی شبکه نیز بهره می برد. کیفیت این دوربین ها نیز آنالوگ است و می توان از آنها هم به صورت دوربین آنالوگ و هم دوربین تحت شبکه استفاده کرد. زمانی که اتصال یک یا چند دوربین از سیستم مدار بسته آنالوگ به شبکه مورد نیاز باشد از این نوع دوربین مداربسته استفاده می شود.

انواع دوربین مدار بسته از نظر شکل ظاهری و نوع کاربری

دوربین های مداربسته از لحاظ نوع کاربرد و شکل ظاهری موجود در بازار انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

· دوربین های Dome یا گنبدی

این دوربین ها ظاهری به شکل گنبد دارند و عموما جهت نصب روی سقف به کار برده می شوند، به همین دلیل به آنها دوربین های سقفی نیز گفته می شود. فروش دوربین مداربسته سقفی در بازار به میزان زیادی انجام می شود.

· دوربین مدار بسته صنعتی یا C-Mount

این دوربین ها با نام دوربین های صنعتی در بازار ایران موجود می باشد، اما فقط مختص مصارف صنعتی نیست. روی این دوربین مداربسته امکان اضافه کردن لنز نیز وجود دارد، از این رو بیشتر در اماکنی استفاده می شود که نیاز به زوم کردن یا فوکوس باشد.

انواع دوربین مدار بسته
انواع دوربین مدار بسته

· دوربین مدار بسته روز و شب

کارکرد این دوربین بیشتر در فضاهای معمولی و همچنین فضاهایی با نور کم می باشد. در این دوربین از اشعه مادون قرمز استفاده نمی شود اما در شرایطی با میزان نور متفاوت، تصاویری با کیفیت خوب ارائه می کند. در مواردی که دوربین های دارای اشعه مادون قرمز عملکرد مناسبی ندارند می توان از این دوربین استفاده کرد.

· دوربین آی آر (IR)

در این دوربین از اشعه مادون قرمز برای تشخیص و ضبط تصاویر در تاریکی استفاده می شود. در اطراف لنز این نوع دوربین تعدادی LED وجود دارد که به کمک سنسور نور در تاریکی روشن می شوند.

· دوربین مداربسته چرخشی یا PTZ

دوربین های چرخشی این قابلیت را دارند که به طور اتوماتیک و یا دستی در جای خود چرخش داشته باشند. در این دوربین از موتور برای چرخاندن آن استفاده شده که همین امر سبب بالا بودن قیمت آن نسبت به سایر دوربین ها می باشد.

· دوربین مدار بسته شبکه و IP

دوربین های IP در دو نوع بی سیم و با سیم موجود می باشد. در این دوربین ها از پهنای باند و شبکه برای ارسال تصاویر استفاده می شود. نصب آنها نیز نسبت به دوربین های آنالوگ راحت تر است، به این خاطر که به کابل کشی مجزا و همچنین تقویت منبع تغذیه احتیاجی نیست.

دوربین های بی سیم دیگری نیز وجود دارند که از تکنولوژی IP استفاده نمی کنند. نقطه قوت دوربین های بی سیم انعطاف پذیری بالا هنگام نصب می باشد.

هر کدام از این دوربین های مداربسته با توجه به خصوصیاتی که دارند برای مصارف گوناگون متناسب هستند. برای اینکه بدانید کدام نوع دوربین مدار بسته برای چه محیط و پروژه ای مناسب است باید با کارشناسان این حوزه مشورت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

مجموعه پارت ویژن با در اختیار داشتن تکنسین های حرفه ای و با استفاده از به روزترین دانش تخصصی در زمینه نصب و راه اندازی سیستم های امنیتی، انواع دوربین مداربسته را برای نصب در مکان های مختلف فراهم نموده است. جهت تماس رایگان با کارشناسان شرکت با تلفن ۰۲۱۸۸۱۰۵۴۰۵ تماس حاصل فرمائید و یا به وبسایت شرکت به آدرس www.PartVisionCCTV.com مراجعه نمایید.

نصب انواع دوربین مدار بسته

**این محتوا صرفا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس