شعر گیلکی لاهوتی

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: ضعف دستگاه دیپلماسی دربخش اقتصادی کاملا مشهود است و باید سفرا نقشی ویژه در این قضیه ایفا کنند.

به گزارش مشرق، مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه دولت تمام هم و غم خود را برای مذاکرات با آمریکا و اروپا قرار داده است.

وی افزود: باید بخش‌های مختلف اقتصادی، تجاری و بازرگانی دولت و همچنین وزارت امور خارجه توسعه مبادلات تجاری با همسایگان را در اولویت اول قرار داده و بدانند توسعه اقتصادی با کشورهای مسلمان با توجه به داشتن مواضع مشترک و دیدگاه‌های یکسان مذهبی و فرهنگی می‌توانیم ثمرات مفیدی را برای کشور به دست آوریم.

بیشتر بخوانید:

لاهوتی: باید همه چیز شفاف باشد

نماینده مردم لنگرود در مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران کشورهای همسایه و کشورهای جهان سوم می‌توانند ضمن رفع مشکلات یکدیگر توسعه تبادلات بازرگانی و اقتصادی درون خود را توسعه دهند. 

لاهوتی افزود: توسعه مباحث علمی، گردشگری بین این کشورها می‌تواند دیگر راه حل برون رفت از وضعیت فعلی باشد. 

وی گفت: اگر به سمت توسعه گردشگری در کشورمان برویم و بکوشیم توریسم مسلمان را به جمهوری اسلامی بیاوریم نه تنها به مشکل فرهنگی نخواهیم خورد بلکه ارزآوری قابل توجهی نصیب‌مان خواهد شد. ضمن اینکه باید بدانیم که گردشگری می‌تواند تحولات گسترده‌ای را در وضعیت اقتصادی کشورمان به وجود آورد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس افزود: باید بکوشیم مراودات بازرگانی اقتصادی و تجاری را دوجانبه کرده و با ارزهای ملی این کار را انجام دهیم و به هیچ وجه نگاهی به دلار و یورو نداشته باشیم و بکوشیم ترددهای بین دو کشور را گسترش دهیم. 

لاهوتی گفت:‌اگر مبادلات اقتصادی بین دو کشور با توسعه تجارت شکل گیرد در آن صورت دو طرف تمایل پیدا می‌کنند تا با ارزهای ملی مبادله و همکاری مشترک داشته باشند. 

وی افزود: متاسفانه با آنکه معاونت دیپلماسی اقتصادی در وزارت خارجه تشکیل شده اما این وزارتخانه تمام هم و غم خود را به مباحث سیاسی گذاشته است ضمن اینکه سفرای ما در کشورهای خارجی می‌توانند در مبادلات بازرگانی و تجاری نقش چشمگیری بازی کنند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: سفرای ایران در کشورهای خارجی باید مسائل اقتصادی کشورمان را دنبال کرده و برای برون رفت از مشکلات با توسعه مبادلات تجاری با خارجی‌ها اقدامات لازم را انجام دهند. 

لاهوتی گفت: وزارت خارجه در موضوعات اقتصادی ضعف کاملا مشهودی دارد. 

وی خاطرنشان کرد:  متاسفانه دولت به چند کشور اروپایی چسبیده است و تمام هم و غم خود را به مباحث سیاست خارجی گذاشته است هر چند ما معتقد به تعامل سیاسی با دنیا هستیم اما توسعه مبادلات اقتصادی هم باید در اولویت ویژه قرار گیرد. 

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: مبادلات اقتصادی می‌تواند جهت‌گیری های سیاسی کشورهای دنیا از جمله جمهوری اسلامی را با دیگران تعیین کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس