کد خبر 991993
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
شعر گیلکی لاهوتی

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم یک روزی همه چیز در کشور درست شود باید تمامی امور شفاف شود.

به گزارش مشرق، مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اعلام حمایت از بحث شفافیت آرای نمایندگان مجلس، اظهار داشت: کار بسیار خوبی است منتها من نمی‌دانم بعضی‌از آدم‌ها نمی‌دانند یا اینکه می‌خواهند یک موضوع را وارونه جلوه دهند. در واقع باید بگویم کسی مخالف شفافیت آراء نمایندگان نیست.

بیشتر بخوانید:

سرنوشت طرح شفافیت آراء نمایندگان از زبان سخنگوی مجلس

وی افزود: موضوعی که مطرح شده بود دو شاخه داشت که یکی شفافیت آراء و دیگری بحث غیبت نمایندگان بود. ما گفتیم که در مورد غیبت مشکلی نداریم و اگر نماینده‌ای غایب باشد همه می‌توانند در سیستم رادیو و سایت ببینند که مثلاً امروز فلان نماینده ۵ دقیقه دیر کرد و بر همین اساس ماده ۸۶ آئین‌نامه نیز می‌گوید که اگر نماینده‌ای ۲۰۰ ساعت غیبت داشته باشد مستعفی است و کارکرد ندارد.

لاهوتی بیان کرد: موضوع شفافیت آراء و غیبت نمایندگان را با همدیگر مخلوط کرده بودند و ۲ فوریت داده بودند. منظور از ۲ فوریت یعنی اینکه در عرض ۴۸ ساعت باید تصمیم‌گیری کنیم، ۲ فوریت این موضوع رأی نیاورد نه اصل موضوع؛ یعنی نمایندگان به فوریت این مسأله رأی ندادند نه به شفافیت‌.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون تدوین آئین‌نامه مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: من اگر مخالف یا موافق ماده‌ای باشم قبل از رأی گیری اسم من را در لیست مخالفان یا موافقان می‌نویسند. همین که من شهامت این را دارم که درباره این موضوع صحبت می‌کنم شفافیت است.

وی با بیان اینکه در مورد اصل شفافیت هیچ‌کس مشکلی ندارد، گفت: اگر بخواهیم یک روزی همه چیز این مملکت درست شود باید تمامی امور شفاف شود. ما نماینده مردم در مجلس هستیم و مردم باید بدانند نماینده‌شان در مجلس موافق یا مخالف کدام موضوعات است.

وی در پایان گفت: نماینده‌ای که در مجلس حضور دارد نباید خلاف نظر مردم به طرحی رأی مثبت یا منفی بدهد؛ من به عنوان نماینده مردم در مجلس هستم و باید بنا بر نظر مردم تصمیم‌گیری کنم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس