کد خبر 999039
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
اقتصاد عربستان

پایگاه لندنی-قطری العربی الجدید با انتشار گزارشی اعلام کرد که عربستان ظرف ۵ سال گذشته بیش از "۲۲۵ میلیارد دلار" از ذخایر ارزی خود را از دست داده است.

به گزارش مشرق، عربستان سعودی در حالی پا به جنگ با یمن گذاشت که تصور داشت می تواند در مدت زمان کوتاهی بر ارتش ابن کشور غلبه کند اما اکنون و پس از گذشت ۴ سال نه تنها نتوانسته حتی پیروزی حداقلی به دست آورد بلکه روز به روز از لحاظ اقتصادی در حال افول می باشد و می توان آخرین نمونه از ضررهای اقتصادی سعودی ها را حمله به تاسیسات نفتی و آسیب دیدن ظرفیت صادرات نفت عربستان ذکر کنیم.

بیشتر بخوانید:

«نصر من الله» روی اقتصاد سعودی تاثیر خواهد گذاشت

عربستان: حمله به آرامکو هیچ تاثیر مالی نداشت

ورشکستگی اقتصادی دامان عربستان را گرفت

حال پایگاه لندنی-قطری العربی الجدید با انتشار گزارشی اعلام کرد که عربستان ظرف ۵ سال گذشته بیش از "۲۲۵ میلیارد دلار" از ذخایر ارزی خود را از دست داده است.

سیاوش فلاح پور، فعال رسانه ای نیز در توئیتی نوشت: « ۴ سال قبل صندوق بین المللی پول نسبت به بحران اقتصادی در عربستان به دلیل کاهش قیمت نفت هشدار داده بود.»

عربستان در حالی در حال از دست دادن درآمدهای نفتی و ذخایر ارزی خود است که به گزارش اندیشکده آمریکایی سینکر، سعودی ها روزانه برای استخدام مزدوران و تسلیحات نظامی ۲۰۰ میلیون دلار هزینه می کنند.

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    2 15
    با همه اینها بازهم در اقتصاد و درآمد ملی چند قافله از ما جلوترند و مردمش مرفه تر ..!
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    0 1
    نتیجه جوانگرایی هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس