پرچم نمایه امریکا

در حالی که محافل رسانه‌ای غرب به کمک تحرکات دولت فرانسه اصرار داشتند نمایش مذاکره میان روحانی و ترامپ را در نیویورک ترتیب دهند، ترامپ اذعان کرد امکان مذاکره وجود ندارد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

دونالد ترامپ در جمع خبرنگاران گفت که حتی با برداشتن «بخشی از تحریم‌ها»، قبل از ملاقات با رئیس جمهور ایران مخالفت کرده است.


او در پاسخ به این پرسش که آیا او تلاش کرده بود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با حسن روحانی ملاقات کند یا نه، گفت: «آنها تلاش کرده بودند ملاقاتی را ترتیب دهند، ولی او (روحانی) می‌خواست تحریم‌ها برداشته شود. من هم گفتم حتما شوخی‌شان گرفته است.»

بیشتر بخوانید:

واگرایی اروپاییان و تَشرهای ترامپ:‌ چشم‌آبی‌ها پیگیر جایگاه خود در معادلات آینده جهان+ سند


ترامپ افزود: «روحانی خواستار ملاقاتی در سازمان ملل بود. ما با آنها حرف زدیم - [البته] من شخصاً با او حرف نزدم، ولی طرف‌های ما با هم حرف زدند. او می‌خواست تحریم‌ها، یا بخشی از تحریم‌ها،‌ برداشته شود که من هم گفتم: نه.»


اظهارات صریح ترامپ در حالی است که برخی محافل سیاسی و رسانه‌ای در دو هفته گذشته مدعی شدند روحانی در نیویورک، به مذاکره و توافق با آمریکا و اروپا بسیار نزدیک شده بود!


این در حالی است که شرط راستی‌آزمایی صداقت دولت آمریکا، عمل به نتیجه مذاکره و توافق قبلی (برجام) است. و وقتی که یک دولت به تعهد خود که سند ضمیمه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است، عمل نمی‌کند، در واقع تاکید دارد که در آینده هم به توافق جدید عمل نخواهد کرد و مذاکره را صرفاً ابزاری برای کلاهبرداری و اخاذی می‌داند. به همین دلیل هم بود که روحانی به درستی تاکید کرد کشورها دیوانه نشده‌اند با دولت آمریکا که تعهداتش را زیر پا می‌گذارد، مذاکره و توافق کنند.


اظهارات اخیر ترامپ ضمناً روشن می‌کند که عمده رفتارهای امانوئل ماکرون و بوریس جانسون در نیویورک مبنی بر مساعد بودن زمینه مذاکره و توافق میان ایران و آمریکا، صرفاً یک فریبکاری برای شکستن خط قرمزهای ایران بوده است. به عبارت دیگر، اروپایی‌ها قصد داشتند روحانی را برای قبول دیکته دولت‌ آمریکا آماده کنند که موفق نشدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    37 45
    در دولت تدبیر و امید التماس و گدائی و نشان دادن ضعف یعنی دیپلماسی
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    12 66
    اروپایی‌ها قصد داشتند روحانی را برای قبول دیکته دولت‌ آمریکا آماده کنند که موفق نشدند.... البته باید گفت به برکت وجود رهبر آگاه ، فرزانه و دلسوز حضرت امام خامنه ای جانم فدای رهبر
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
      69 2
      یا قسمت دوم کامنت موافق نیستم و منفی میدم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس