کد خبر 998637
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
عیسی کلانتری

رئیس سازمان محیط زیست گفت:‌ اگر علم و دانش کاری را نداریم نباید کشور را از واردات آن محروم کنیم.

به گزارش مشرق، عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست کشور در مراسم روز ملی دامپزشکی با بیان اینکه اگر علم و دانش در حوزه دام را نداریم نباید کشور را از واردات گاوهای پربازده محروم کنیم، گفت: برای توسعه کشور نیاز به علم و دانش و تحقیقات است.

صحبت‌های این مسئول در باره واردات در حالی مطرح می‌شود که کلانتری پیش از این حتی در مورد گندم نیز اعتقاد به واردات داشت. با این توجیه که آب کشور به اندازه کم است که باید محصولات کشاورزی بسیار محدود و کم تولید کنیم.

بیشتر بخوانید:

وی خطاب به رئیس سازمان دامپزشکی کشور که در این جلسه مطرح کرد در گام دوم انقلاب خودکفایی را در همه محصولات مرتبط با دام اعلام خواهیم کرد، گفت:‌ شما با چه استدلالی این حرف را می‌زنید در حالی که کشور دچار کمبود آب است و تولید این محصولات  نیاز به آب دارد.

رئیس سازمان محیط زیست کشور تاکید کرد:‌ برای افزایش تولید نیاز به تحقیقات دامپزشکی در کشور است و باید به طور گسترده انجام شود.

کلانتری همچنین به افزایش توان علمی اشاره کرد و گفت: در گذشته هم نبود توان علمی کافی مشکلات زیادی در محیط زیست ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه تا پایان قرن دمای کره زمین 3 تا 4 درجه افزایش می‌یابد و اثرات تغییر اقلیم در ایران گسترده‌تر از متوسط جهانی خواهد شد، گفت: باید در این زمینه اقدامات صورت گیرد و تحقیقات انجام شود که کشور در آینده کمتر دچار آسیب شود.

رئیس سازمان محیط زیست کشور  گفت:‌اکثر مرجان‌های خلیج فارس از بین رفته‌اند و 80 درصد آنها به رنگ سفید در آمده‌اند که باید برای آنها راهکاری پیدا کرد.

مراسم روز دامپزشکی امروز با حضور مقامات و مسئولان در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد. در این مراسم از برترین های دامپزشکی کشور هم تقدیر و  قدردانی شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
    6 2
    هلند یک میلیون گاو داده اتیوپی ده میلیون الان کدومش داره صنعت لبنیات دنیارو کنترل میکنه. بله باید نژادهای پر بازده رو وارد کرد وقتی نمیتونیم باید وارد کنیم این بحث دهکده جهانیه هنر بستن نیست بلکه مدیریت اقتصادیه
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
    14 4
    خوب چرا مدیران محیط زیست کشور همه از جاسوس در میایند شما به این جواب بدید و ما هم بهش سوال شما
  • CN ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
    3 2
    یه سری به خیابان‌ها بزنید، متوجه خواهید شد که قابلیت صدور گاو و خر بصورت انبوه را داریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس