کد خبر 998635
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
سردار جلالی نمایه

رئیس سازمان پدافند غیرعامل از تصویب سند راهبردی پدافند غیر عامل شهری خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور، دومین همایش ملی شهرداران و شوراهای اسلامی شهرها در حوزه پدافند غیرعامل با عنوان «مصون‌سازی زیرساخت‌ها و صیانت از مردم» با حضور سردار دکتر غلامرضا جلالی؛ رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، مهدی جمالی نژاد؛ معاون عمرانی وزیر کشور و پیروز حناچی؛ شهردار تهران در سالن الغدیر وزارت کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

سردار جلالی: آمریکا اصرار بر جنگ سایبری با ایران ‌دارد

این همایش با همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و با حضور شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای با جمعیت بیش از 50 هزار نفر و مدیران عامل سازمان‌های آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری‌ها برپا شده است.

در این همایش سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در سخنانی اظهار داشت: در شرایط کنونی کشور، در لایه‌ها و حوزه‌های مختلفی با دشمن درگیر هستیم و ضرورت دارد در این جنگ سینه به سینه، لایه‌ها را بشناسیم چرا که جنگ، جنگ است.

وی ادامه داد: با تدبیر رهبر معظم انقلاب اکنون دست برتر را داریم و این سبب شده که دشمن برای مذاکره التماس کند چون اکنون به قدرت ایران واقف است.

رئیس سازمان پدافندغیرعامل کشور یا بیان اینکه آمادگی در لایه‌های دفاعی سبب شکل‌گیری قدرت بازدارندگی دفاعی کشور شده است تصریح کرد: واحد آتش به اختیار ما پهپاد آمریکایی را با شجاعت ساقط می‌‎کند و این کار معادلات سیاسی جهان را تغییر می‌دهد و به همگان می‌فهماند که اراده نظامی ایران دست برتر و غالب را دارد. همین سبب می‌شود گزینه‌های آمریکا که تا دیروز روی میز بود امروز به زیر میز برود.

وی با بیان اینکه کشورهایی که پیش از این مشوق آمریکا به جنگ با ایران بودند امروز پی برده‌اند که هیزم این آتش خواهند بود از همین رو رفتار خود را تغییر داده‌اند خاطرنشان کرد: ثبات اقتصادی کشور نیز مانند یک لایه دفاعی، فرصت‌های دوران تحریم  را نمایان می‌کند.

سردار جلالی با بیان اینکه شاهد ظهور مدل جدیدی از جنگ مردم محور هستیم که در سال 96 و 97 ، دشمن تلاش داشت این مدل جنگ را در ایران اجرایی کند متذکر شد: جنگ‌ها و تهدیدات اکنون مردم محور شده است و دشمن تمام پتانسیل خود را به کاربرده تا زندگی و معیشت را برای مردم سخت و دشوار کند و از این طریق آنان را برای اعتراض و اغتشاش تحریک کند.

وی با بیان اینکه امروز اربعین به نماد اقتدار دنیای اسلام تبدیل شده است متذکر شد: همین امر سبب شده تا دشمن با جنگ مردم محور تلاش کند این حادثه بزرگ را تحت تاثیر قرار دهد.

رئیس سازمان پدافندغیرعامل کشور با تاکید بر اینکه رسانه‌های اجتماعی با منشا خارجی اساس جنگ‌های مردم محور است ادامه داد: در عراق شاهد سوء‌استفاده دشمن از اعتراضات مردم و تلاش برای انحراف اعتراض به اغتشاش بودیم که البته با پاسخگویی دولت و هوشیاری مردم عراق تیر دشمنان به سنگ خورده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پدافند غیرعامل کشور ضمن تاکید بر زیرساخت‌ها بر صیانت از مردم نیز تاکید دارد گفت: نیازمند قانونی مدرن برای پدافند غیر عامل با رویکرد مردم محور هستیم.

سردار جلالی با بیان اینکه حدود 72 درصد مردم در شهرها سکونت دارند و همین اهمیت پدافند غیر عامل مردم محور در شهر را نشان می‌دهد، از تهیه و تدوین سند راهبردی پدافند غیرعامل شهری با همکاری و هم اندیشی نحبگان خبر داد.

وی از اهداف مهم این سند راهبردی را ارتقای تاب‌آوری شهری در شرایط بحران، تشکیل مرکز فرماندهی و کنترل واحد در شرایط بحران، ساماندهی مراکز پرخطر در شهرها و ساماندهی مراکز ذخیره حیاتی دانست و گفت: این سند پس از بحث و بررسی در جلسه کمیته دائمی پدافند غیرعامل به تصویب رسیده و هفته آینده ابلاغ می‌شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه سند راهبردی پدافند غیرعامل شهری دارایی‌های شهری را احصا و راهبرد صیانت از آنها را ارائه می کند توضیح داد: این سند حفاظت و صیانت از مردم و زیرساخت‌ها را در دستور کار دارد و نشان می‌دهد که چگونه باید از مردم و نیازهای اساسی آنان در مقابل تهدیدات تهدیدات نوین cbrn حفاظت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس