کد خبر 998585
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
عکس/ اولین تمرین تیم ملی فوتبال ایران

لیست تیم ملی فوتبال ایران برای بازی با کامبوج و بحرین اسامی جدید را در خود گنجانده است که می تواند نشانه هایی از تغییر نسل با مارک ویلموتس دانست.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران در ادامه رقابت های مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت های ۲۰۲۳ آسیا به مصاف کامبوج و بحرین می رود.

مارک ویلموتس که در نخستین حضور رسمی خود روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران موفق شد هنگ کنگ را با دو گل شکست دهد برای دو دیدار آینده تیم ملی، تغییراتی در لیست بازیکنان ایجاد کرد تا نشان دهد قصد دارد بازیکنان جدیدی را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهد.

لیست جدید تیم ملی نشان می دهد سرمربی بلژیکی تیم ملی اعتماد قابل توجهی به بازیکنان شاغل در لیگ برتر فوتبال ایران دارد. او تصمیم گرفت محمد محبی و مرتضی منصوری را برای اولین بار به اردو دعوت کند تا این دو بازیکن سپاهان بتوانند خودنمایی کنند.

تصمیم ویلموتس برای استمرار حضور سیاوش یزدانی و محمد نادری در اردوهای تیم ملی فوتبال ایران در حالی گرفته شد که این دو بازیکن در دیدار مقابل هنگ کنگ حضور نداشتند اما با این حال به وریا غفوری ترجیح داده شدند.

بیشتر بخوانید:

اقدام جدید ویلموتس نقطه عطف تیم ملی است

مهم ترین نکته در لیست بازیکنان ملی پوش، خط خوردن علیرضا جهانبخش است که در  هفت سال اخیر پای ثابت اردوهای تیم ملی بوده است و به تازگی نیز از بند مصدومیت رهایی پیدا کرده تا بتواند برای برایتون در لیگ برتر انگلیس بازی کند.

ویلموتس در چارچوب دروازه تیم ملی نیز رقیبان جدی برای علیرضا بیرانوند انتخاب کرده است. پیام نیازمند و رشید مظاهری که با وجود گذشت شش هفته از رقابت های لیگ برتر توانسته اند دروازه خود را بسته نگه دارند در اردو خواهند بود تا آمادگی خود را به رخ کادر فنی تیم ملی بکشانند.

تیم فوتبال پرسپولیس با پنج بازیکن، تراکتور تبریز با چهار سهمیه و سپاهان اصفهان با سه بازیکن بیشترین سهمیه را در لیست جدید تیم ملی فوتبال ایران دارند. همچنین استقلال تهران نیز با خط خوردن وریا غفوری و سید حسین حسینی تنها دو بازیکن در لیست ۲۳ نفره تیم ملی دارد. 

تیم ملی فوتبال ایران پنجشنبه هجدهم مهرماه در تهران به مصاف کامبوج می رود و سپس به بحرین رفته تا با تیم ملی این کشور در تاریخ بیست و سوم مهرماه بازی کند.

اسامی بازیکنان دعوت شده به شرح زیر است:

۱. علیرضا بیرانوند
۲. محمد رشید مظاهری
۳. پیام نیازمند

۴. سید مجید حسینی
۵. حسین کنعانی زادگان
۶. مرتضی منصوری
۷. میلاد محمدی
۸. محمد نادری
۹. رامین رضاییان
۱۰. مرتضی پورعلی گنجی
۱۱. سیاوش یزدانی

۱۲. امید ابراهیمی
۱۳. احسان حاج صفی
۱۴. علی کریمی
۱۵. احمد نوراللهی
۱۶. مسعود شجاعی

۱۷. وحید امیری
۱۸. کریم انصاری فرد
۱۹. اشکان دژاگه
۲۰. مهرداد محمدی
۲۱. محمد محبی
۲۲. سردار آزمون
۲۳. مهدی طارمی

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس