ژنرال آمریکایی

فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین مدعی شد تمام فعالیت‌های موشکی بالستیک و کروز ایران را تحت نظر دارد.

به گزارش مشرق، «جیم مالوی» فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در  بحرین مدعی شد تحرکات نظامی ایران را تحت نظر دارد و می‌داند که تهران از مواضع نظامی خود کوتاه نخواهد آمد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»،‌ مالوی روز جمعه در مصاحبه‌ای گفت: «باور ندارم که آن‌ها (ایرانی‌ها) به هیچ وجه [از موضع خود] عقب‌نشینی کنند».

بیشتر بخوانید:

راز توان بالای ایران در چانه‌زنی با قدرت‌ها+فیلم

هنگامی که از او درباره نگرانی در خصوص تحرکات موشکی ایران طی هفته های گذشته سوال شد، اشاره‌ای به دریافت مشاوره از مأموران اطلاعاتی آمریکایی نکرد اما مدعی شد فعالیت‌های ایران را به‌طور دقیق زیر نظر دارد.

مالوی مدعی شد «به‌طور منظم تحرکات موشک‌های بالستیک و کروز ایران را «چه در حال برده شدن به داخل انبار ذخیره باشند چه در حال خروج» تحت نظر دارد. همچنین گفت توانایی‌های مین‌گذاری ایران را پایش می‌کند.»

این فرمانده آمریکایی در ادامه ادعاهایش گفت: «به‌صورت روزانه جزئیات تحرکات و ارزیابی‌های مربوطه در خصوص معنی این حرکت‌ها را دریافت می‌کنم».

مالوی درباره حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی (آرامکو) مدعی شد: «از دید من، این نسخه‌ای زمین‌محور از کاری است که آن‌ها با مین (در دریا) انجام دادند، سریع، مخفیانه. اگر می‌توانید آن را انکار کنید». او در ادامه گفت: «یک سیگنال بفرستید و آزار و تحریک انجام دهید».

مالوی از توضیح درباره استقرار ناوهای هواپیمابر در آینده امتناع کرد اما خاطرنشان کرد که ناوهای هواپیمابر و کشتی‌های گروه حمله که آن‌ها را همراهی می‌کنند، بسیار گران‌قیمت هستند.

اشاره او به ناوشکن‌ها همراه ناو هواپیمابر «آبراهام لینکلن» است که به‌منظور اجرای «عملیات سنتینل» جهت مقابله با ایران به کار گرفته شده است.

او در این خصوص توضیح داد: «آنچه سنتینل قرار است انجام دهد روشن کردن چراغی در سرتاسر منطقه و اطمینان یافتن از این است که اگر هر اتفاقی در دریا رخ داد، آن‌ها (عاملان اتفاق) را در معرض دید قرار دهد». وی افزود: «ما اساساً یک پهنه دفاعی ایجاد کرده‌ایم».

کشورهایی نظیر آمریکا، عربستان سعودی، انگلیس، فرانسه و آلمان، ایران را مقصر حمله به تأسیسات نفتی آرامکو می‌دانند. اما ایران بارها این اتهامات را رد کرده. همچنین گروه «انصارالله» یمن به طور رسمی مسئولیت انجام این حمله را برعهده گرفته است.

روابط ایران و آمریکا در پی خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام و بازگرداندن تحریم‌ها علیه تهران، تیره‌تر شده است. ایران متعاقباً تهدید کرد اگر جلوی فروش نفت ایران گرفته شود هیچ کشور دیگری در حوزه خلیج فارس نیز قادر به فروش نفت نخواهد بود.

اکنون در پی وقوع حمله علیه تأسیسات نفتی سعودی‌ها، «پنتاگون» اعلام کرده است چهار سیستم راداری «پاتریوت» را به همراه ۲۰۰ پرسنل پشتیبانی برای آن‌ها به عربستان سعودی خواهد فرستاد. این در حالی است که سیستم‌های پاتریوتی که پیش‌تر در خاک این کشور مستقر شده بودند نتوانستند موشک‌ها و پهپادهایی که تأسیسات آرامکو را هدف قرار دهند ردیابی و شناسایی کنند.

آمریکا اولین بار در ماه ژوئن با مقصر دانستن ایران در خصوص حمله به نفتکش‌ها، پیشنهاد ناوگانی دریایی برای گشت‌زنی در آب‌های اطراف تنگه هرمز را داد. اما این پیشنهاد با عدم استقبال کشورهای اروپایی و بسیاری از کشورهای منطقه مواجه شد.

مالوی روز یکشنبه به عربستان سعودی رفت تا به او اطمینان دهد آمریکا پس از حمله به آرامکو از این کشور حمایت می‌کند. او گفت حمایت‌های آمریکا شامل اشتراک‌گذاری اطلاعات خواهد بود. وی افزود: «ما دائماً در حال تقویت جریان اطلاعات با آن‌ها (سعودی‌ها) هستیم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
    0 0
    دهن آمریکا سرویس...
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
    1 0
    خب ما هم تموم تحرکات شما رو دقیق تحت نظر داریم لذا اشکال نداره تحرکات ما رو پایش کن اگر این کار رو نکرده باشی معلومه خیلی احمقی.ولی بدون که اگه بخواید تکون و غلط اضافه کنید بدجوری میتکونیمتون طوریکه تو داستانها و ناریخ تا الی الابد ذکر محافل بشه.....آره جیگر اینجا بیشه شیران و کنام پلنگان پارسی هست اینو خوب یادت بمونه...
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
    7 0
    کم بلوف بزنید اگه عرضه داشتید جلو پهباد های یمن را میگفتید حتی نفهمیدید از کجا خوردید
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
    0 0
    باید برای عصبانیت بیشتر این احمق ها هم شده با تمام توان و قوا جنگنده و انواع و اقسام موشک بسازیم و انبار کنیم تا اینها ببینن و خودشونو خیس کنن
  • ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
    0 0
    زر زیادی زدن اصلا نتوانستید مارا بشناسید تا چه برسد به رصد کردن احمق های مزدور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس