عادل الجبیر نمایه

صدای امریکا: به‌رغم انکارهای ریاض، گزارش‌ها حاکی از برقراری تماس میان ایران و عربستان پس از حمله ویرانگر به تأسیسات نفتی سعودی است.

به گزارش مشرق، پس از دو عملیات موفق و کمرشکن رزمندگان یمنی در حمله به تأسیسات نفتی آرامکو و متعاقب آن، تارومار کردن ارتش مجهز عربستان در نجران، شاهد عقب‌نشینی رژیم سعودی از رجزخوانی‌های سابق در قبال ایران بودیم.

صدای امریکا (VOA) در این باره گزارش داد: به‌رغم انکارهای ریاض، گزارش‌ها حاکی از برقراری تماس میان ایران و عربستان پس از حمله ویرانگر به تأسیسات نفتی سعودی است.

پروفسور "پل سالیوان" استاد دانشگاه دفاع ملی امریکا، درباره اظهارات "عادل الجبیر" وزیر مشاور دربار سعودی مبنی بر انکار پیشقدم شدن آن‌ها جهت ترمیم روابط با ایران، به رسانه دولتی امریکا گفت: «قابل درک است که نخواهند چنین مذاکراتی علنی انجام شود.»

"تئودور کاراسیک" تحلیلگر امور منطقه هم در این خصوص با رد ادعای الجبیر، به صدای امریکا می‌گوید: «به‌نظر می‌رسد در پی حمله به تأسیسات نفتی آرامکو، تلاش‌های متعدد پشت‌پرده‌ای برای تماس با ایران از سوی سعودی‌ها از طریق عراق، عمان، فرانسه و دیگر کشورها انجام گرفته است.»

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس