پرویز مظلومی

سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه کمیته فنی این باشگاه به خاطر منافع برخی افراد تعطیل شد گفت: هواداران باید از این تیم حمایت کنند چرا که استقلال آینده خوبی خواهد داشت.

به گزارش مشرق، پرویز مظلومی در خصوص نتایج استقلال در هفته های ابتدایی لیگ برتر گفت: متاسفانه استقلال نتایج خوبی نگرفته، انتظارات مردم از استقلال بالاست اما باید بپذیریم که پرسپولیس و استقلال دو مربی خارجی آوردند که از فوتبال فهم خوبی دارند اما متاسفانه شناخت شان از فوتبال ایران خوب نیست. در دربی حق استقلال باخت نبود و درست مثل بازی گذشته شان یک پنالتی را خراب کرده و با یک گل نتیجه را واگذار کردند.

مظلومی تاکید کرد: مساوی عادلانه ترین نوع امتیاز دهی به این دیدار بود البته پرسپولیس هم بازی باکیفیتی از خود ارائه نمی کند و آنها هم دو بار شکست را پذیرا شده و شرایط بهتری از استقلال ندارند ولی باز هم تاکید می کنم چون این دو مربی شناخت خوبی از فوتبال ایران پیدا نکرده اند نتوانسته اند در دو تیم بزرگ پایتخت عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از موفقیت هایی که مربیان ایرانی مثل قلعه نویی و گل محمدی به دست می آورند یارگیری اول فصل خود این مربیان است آنها بازیکنان را به خوبی می شناسند به نقاط ضعف و قوت تیم شان آگاهند و بر این اساس دست به یارگیری می زنند ولی این دو مربی خارجی شناخت خوبی که از فوتبال ایران نداشتند هیچ، بعد از نقل و انتقالات به عنوان سرمربی به تیم ملحق شدند و در مجموع بازیکنان را هم به خوبی نمی شناختند این اتفاق در دوران شفر هم افتاد و شفر در اواخر فصل نتایج قابل قبولی کسب کرد.

سرمربی پیشین استقلال تهران ادامه داد: یکی دیگر از دلایل ضعیف شدن استقلال تغییرات زیادی بود که در این تیم به وجود آمده است رفتن ۱۴ بازیکن، تاثیر منفی در تفکرات تاکتیکی سرمربی خواهد گذاشت. استراماچونی تیمی را تحویل گرفته که ۱۴ بازیکن آن جدا شده و در مجموع می توان گفت استخوان بندی تیم از بین رفته و همین مساله باعث شد استقلال نتواند در این چند هفته نتایج قابل قبولی کسب کند.

بیشتر بخوانید:

حذف نام یک بازیکن از لیست استقلال

سیاست استقلال برای جریمه تبریزی

وی تاکید کرد: چرا باید بازیکنانی مانند پاتوسی، نورافکن، رحمتی و دیگران از استقلال جدا شوند. نورافکن در باشگاه استقلال پرورش یافته در جوانان  و امیدهای استقلال بازی می کرده اگر قرار بود به تیم دیگری در لیگ برتر بپیوندد چرا اجازه ندادند در استقلال بماند. تفکرات غلط در استقلال زیاد شده و چاره ای هم برای رفع این تفکرات غلط وجود ندارد.

مظلومی با انتقاد از منحل شدن کمیته فنی گفت: زمانی که کمیته فنی تشکیل شد ما به دنبال مقصر نمی گشتیم شکل کار این بود که به سرمربی تیم کمک کنیم چه در زمینه مسائل فنی و چه در زمان نقل و انتقالات در آخرین جلسه ای که در کمیته فنی داشتیم و صورت جلسه آن موجود است قرار شد تنها چهار بازیکن جابجا شوند اما متاسفانه اتفاقاتی رخ داد که کمیته فنی منحل شد و به یک باره تغییرات زیادی در استقلال به وجود آمد. حتی ما در مورد مربی داخلی که دستیار استراماچونی بشود جلسه داشتیم که صورت جلسه آن موجود است و قرار بود دو مربی داخلی کنار سرمربی ایتالیایی باشند. اما این اتفاق هرگز رخ نداد.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات بزرگ فوتبال ما این است که باشگاه بله قربان گوی مربی خارجی می شود با اینکه مربی در  استخدام باشگاه است و حق و حقوق را از باشگاه می گیرد اما متاسفانه باشگاه تنها می شود بله قربان گو و هر چه سرمربی خارجی بخواهد باید صورت بگیرد. این اتفاق بد در زمان شفر هم وجود داشت و متاسفانه تیم از این موضوع متضرر شد. استقلال در ابتدای فصل قرار شد پیروز قربانی را که یکی از اعضای خانواده استقلال،  یک بازیکن باتعصب در زمان خودش و یک مربی خوب بود در کنار استراماچونی قرار دهد اما به یک باره پیروز را کنار گذاشتند این اتفاق  نشان می دهد که دخالت های زیادی در باشگاه استقلال صورت می گیرد و برخی ها به خاطر منافع شان دست به هر کاری می زنند. این افراد دلشان برای استقلال نمی سوزد و اصلا برایشان مهم نیست این تیم چه نتیجه ای می گیرد تنها هدف شان پر کردن جیب خودشان است و به هیچ چیز دیگری فکر نمی کنند. وقتی دیدند کمیته فنی رو به روی آنها قرار گرفته و می خواهد بر همه چیز نظارت داشته باشد عرصه را تنگ دیده و جوی را به وجود آوردند که کمیته فنی منحل شد زیرا کمیته فنی تنها هدفش نظارت بود نه دخالت و این به مذاق دوستان خوش نیامد.

مظلومی در خصوص گل های عجیبی که استقلال در دقایق پایانی دریافت می کند، گفت: یک مشکل بزرگ در استقلال وجود دارد و آن این است که در این تیم بزرگتری وجود ندارد بازیکنانی که بزرگ باشند و در زمین بزرگی کنند و از تجربه خود به جوانان نکات مهمی را بیاموزند. البته سیستمی که استراماچونی در چند بازی گذشته به کار گرفته هنوز در استقلال جا نیفتاده ولی امیدوارم این تیم بتواند از دیدار برابر گل گهر سیرجان پیروزی هایش را آغاز کند و این روند را تا پایان ادامه دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا استقلال می تواند در این فصل موفق باشد، گفت: من به این استقلال امیدوارم، هواداران باید این تیم را حمایت کنند، استقلال متعلق به این مردم است و آنها در سرما و گرما کنار تیم شان هستند. بنابراین اعتقاد دارم با یک وحدت و همدلی که بین کادر فنی، مدیریت، بازیکنان و تماشاگران به وجود خواهد آمد استقلال می تواند روزهای خوبی را در آینده برای خود ببیند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
    0 0
    معلومه که پرویز خان بعد گند دربی امسال با مصاحبه های متعدد خیز کرده واسه استقلال.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس