کشور سیاست واحدی را در موضوع مذاکره دارد/ به هیچ وجه وارد میدان دشمن نشده‌ایم

یک کارشناس سیاسی گفت: خوشبختانه در موضوع مذاکره سیاست واحدی وجود دارد و اگر همین سیاست واحد را در همه موضوعات سیاسی کلان کشور داشته باشیم، می‌توانیم شاهد عملکرد موفقیت‌آمیزی باشیم.

به گزارش مشرق، عباس سلیمی نمین کارشناس مسائل سیاسی،‌ با اشاره به این موضوع که در شرایط کنونی هیچ‌کس موافق مذاکره نیست،‌ اظهار داشت:‌ امروز با وجود آنکه همه کارت های برنده مان را روی میز گذاشته ایم و طرف مقابل مان به هیچ کدام از تعهداتش عمل نکرده است،‌ اگر بخواهیم مذاکره کنیم، این به نفع دشمن است، مگر اینکه ما از همه آنچه که امتیاز داده ایم به نقطه اول برگردیم، در این صورت ما می توانیم مذاکره کنیم. این یعنی همان چیزی که نظام تبیین کرده است.

وی ادامه داد:‌ آمریکایی‌ها دوباره باید به تعهدات شان برگردند و در این صورت ما می توانیم مذاکره را ادامه دهیم. زمانی که آنها پس از نفی تعهدات، نسبت به آن عمل نکردند درحالی که ما متعهد بودیم، در این نقطه مذاکره کردن یعنی شما دوباره امتیاز جدید دهید و اگر آنها هم امتیاز دهند، معلوم نیست که روی این امتیازات بایستند و پایبند به تعهدات شان باشد. این به معنای در حلقه باطل افتادن است.

بیشتر بخوانید:

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد:‌ اگر روزی بخواهیم مذاکره کنیم، زمانی این امر محقق خواهد شد که از امتیازات داده شده برگردیم و همه آن امتیازارت را بدست بیاوریم و زمانی که به این امتیازات دست یافتیم، در یک نقطه برابر قرار می گیریم و می توانیم مذاکره کنیم. 

وی ادامه داد: امروز دیگر در این شرایط کسی از مذاکره دفاع نمی کند؛ نه دولت، نه جریان منتقد و نه حتی برخی از نیروهای خارج کشور. یعنی حتی برخی از گروه های خارج کشور که پایبند به منافع ملی هستند هم از مذاکره دفاع نمی کنند. امروز ما در مورد این موضوع که در این شرایط با آمریکا مذاکره نکنیم، اجماع داریم.

سلیمی نمین با اشاره به این موضوع که سیاست های کشور حتی دولت در خصوص مذاکره با آمریکا، روشن است، گفت:‌گاهی اوقات در مذاکرات تاکتیک هایی به خرج می دهند که این تاکتیک ها شاید مبهم باشد، اما سیاست های کلان کشور کاملا روشن بوده و سیاست های کلان کشور یعنی استراتژی ما در ارتباط با دفاع از منافع ملی کاملا روشن و تبیین شده است.

وی ادامه داد:‌خوشبختانه دولت در شرایط کنونی بیشترین همراهی را با این سیاست ها دارد و ما نمی توانیم مصادیقی ارائه کنیم که دولت با این سیاست ها همراه نیست. باید در مورد تاکتیک ها بحث کنیم.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد:‌خوشبختانه ما به هیچ وجه وارد میدان دشمن نشده ایم، به همین دلیل است که دشمن دچار یک سردرگمی در مورد سیاست هایش است؛ آنها در هر زمانی حرفی می زنند که مغایر با حرف های گذشته شان است. این سردرگمی را در کشور شاهد نیستیم و امیدواریم این سرمشق خوبی در همه موضوعات سیاسی کلان باشد که اگر ما دارای یک سیاست واحد باشیم، می توانیم عملکرد موفقیت آمیزی  داشته باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس