مجلس نمایه

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به امام خامنه‌ای، آمادگی خود را برای اجرای سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری اعلام کردند.

به گزارش مشرق،  احمد امیرآبادی‌فراهانی‌ عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه، 8 مهر) پارلمان، نامه بیش از 240 تن از نمایندگان مجلس به مقام معظم رهبری با موضوع آمادگی برای اجرای سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری را قرائت کرد.

بیشتر بخوانید:

لاریجانی: اجرای قانون ناقص، بهتر از بی‌قانونی است

در این نامه آمده است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)

رهبر معظم و گرانقدر انقلاب اسلامی

سلام علیکم

از عنایت ویژه رهبر عظیم‌الشأن در ابلاغ سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری بی‌نهایت سپاسگزاریم. نظام قانونگذاری از نارسایی‌هایی رنج می‌برد که اعمال سیاست‌های یادشده می‌تواند در میان‌مدت و بلندمدت آنها را به‌طور اساسی رفع کند. نگاه یکپارچه به نظام قانونگذاری، اصلاح و منطقی ساختن روابط کاری مجلس، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، هیئت وزیران و شوراهای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیرنده، تعیین و شفاف‌سازی محدوده خط‌مشی‌گذاری‌های قانون، آیین‌نامه اجرایی، دستورالعمل و بخشنامه و تعیین ضوابط برای هر کدام، تعیین سازوکارهای ارتقاء کیفی قوانین و مقررات، رفع ابهامات در خصوص محدوده زمانی اضطرار و تعیین مصلحت نظام، تعیین چارچوب برای رویه‌های رایجی که گاهی مشکل‌ساز می‌شود، مانند تشکیل شوراهای متعدد بدون کیفیت لازم، اهتمام به عملیاتی کردن اصول اجرانشده قانون اساسی، انسجام قوانین و مقررات، تعریف و تعیین محدوده اختیار هر کدام از مراجع خط‌مشی‌گذاری و شفاف کردن حدود کاری آنها و حراست از چارچوب‌های شرعی قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام و همچنین مصوبات قانونی در مقابل قوانین و مقررات مغایر از اقداماتی است که سیاست‌های کلی ابلاغی به‌دنبال تأمین آنها است.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی آمادگی خود را برای تحقق سیاست‌های ابلاغی در قوه مقننه و نیز همکاری با سایر قوا و نهادهای ذی‌ربط اعلام می‌داریم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس