کد خبر 996642
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
رمان زمان لرزه - کتابستان - کراپ‌شده

رمان «زمان لرزه» اثر کورت ونه گات توسط انتشارات کتابستان معرفت که از ناشران موفق شهر قم است، منتشر شد.

 به گزارش مشرق، رمان «زمان لرزه»  اثر کورت ونه گات توسط انتشارات کتابستان معرفت منتشر شد.

زمان‌لرزه آخرین اثر کورت ونه‌گات، نویسندۀ بزرگ دوران ماست. این رمان برای تمامی آثار ونه‌گات نقش وصیت‌نامه را دارد.

ونه‌گات پس از این کتاب، رسماً اعلام کرد که زین‌پس دیگر رمانی نخواهد نوشت و این رمان نقطۀ‌ پایان فعالیت‌های داستانی‌اش خواهد بود.

این رمان روایتگر لرزش زمان است. همه‌کس و همه‌چیز از 13 فوریۀ 2001 به 17 فوریه 1991 بازمی‌گردد. افراد آینده‌شان را-که همان گذشته‌شان بوده-می‌دانند؛ اما قادر به تغییر آن نیستند. در این ده سال مجبوراند کارهایی که قبلاً انجام داده‌اند را دوباره تکرار کنند تا دوباره به سال 2001 بازگردند و اختیارشان را بازگردانند.
زبان ونه‌گات طنز است. تصاویر بدیع و زیبایی از خانواده‌اش، مردم آمریکا، سیاست‌مداران، دانشمندان و...خلق کرده است. بیانی بسیار روان دارد. زیبا و دل‌پذیر می‌نویسد. ناگهان از موضوعی به موضوعی دیگر می‌پرد یا جامپ‌کات می‌کند. نگاهش موشکافانه است و با ریزبینی مسائل را نقد می‌کند.

کورت ونه‌گات از معدود نویسندگانی است که در عصر حاضر، رمان‌هایش شهرت جهانی دارد و نه‌تنها در آمریکه، بلکه در سرتاسر جهان از رمان‌هایش استقبال می‌شود. این دورگۀ آمریکایی‌آلمانی علاوه‌بر نقد جامعۀ خویش، تلاش می‌کند تا غیرانسانی بودن پدیده‌هایی همچون جنگ، بمب اتم و فروپاشی نهاد خانواده را با زبانی طنز بیان کند. ازاین‌رو ونه‌گوت هیچ حدومرزی ندارد و استقبال گسترده از آثارش در ایران و دیگر نقاط جهان، بر این نکته صحه می‌گذارد.

این کتاب با قیمت ۳۵هزار تومان در هزار نسخه ۳۱۲صفحه ای منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس