اولین نماینده جمهوری‌خواه از استیضاح ترامپ حمایت کرد

اولین نماینده حزب‌ جمهوری‌خواه کنگره نیز آشکارا از استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا حمایت کرد.

به گزارش مشرق، «مارک آمودی» بعنوان اولین نماینده حزب جمهوری‌خواه کنگره، روز گذشته (جمعه)، آشکارا از استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا حمایت کرد.

بیشتر بخوانید

برکناری رئیس جمهور آمریکا نیازمند چند رای است؟

بنا به گزارش «یاهونیوز»، این نماینده حوزه انتخابیه دوم «نوادا» از حزب جمهوری‌خواه ایالات متحده آمریکا در مجلس نماینده آمریکا در گفت‌وگو با «نوادا ایندیپندنت» گفت: «استفاده از سازمان‌های دولتی، اگر اثبات شود، برای انگشت گذاشتن بر مقیاس انتخابات، فکر نمی‌کنم کار درستی باشد».

ترامپ در تماس تلفنی 25 ژوئیه (3 مردادماه) با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، از زلنسکی درخواست می‌کند تا احتمال فساد اقتصادی پسر بایدن را که برای یک شرکت انرژی در اوکراین کار می‌کرده است، پیگیری کند.

بنا به گزارش شبکه «بی بی سی»، در متن شکایت افشاگر این اطلاعات آمده است که ترامپ در ازای دریافت این اطلاعات علیه رقیب سیاسی خود، وعده افزایش کمک نظامی را به اوکراین داده بود.

به دنبال افشای این مکالمه تلفنی، دموکرات‌ها فرایند استیضاح از اقدامات ترامپ و همچنین تلاش وی برای مخفی کردن محتوای این تماس تلفنی را آغاز کردند و و درخواست ترامپ از زلنسکی برای کمک سیاسی به وی به عنوان موضوع اصلی استیضاح ترامپ بررسی می‌شود.

درست ساعاتی بعد از انتشار گفت‌وگوی آمودی با نوادا ایندیپندنت، این نماینده جمهورخواه بیانیه‌ای را منتشر کرد و گفت: «مجلس نمایندگان و سنا آمریکا به اتفاق آراء از قطعنامه‌ای حمایت کرده‌اند که بیانگر حس کنگره است و نشان می‌دهد که شکایت افشاگر که در تاریخ 12 آگوست 2019 در اختیار بازرس کل جامعه اطلاعاتی قرار گرفت باید خیلی فوری به کمیته منتخب اطلاعات سنا و کمیته منتخب اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا منتقل شود».

وی ادامه داد: «همچنان دقیق و روشن است که کاخ سفید نیز از این قطعنامه حمایت می‌کند، در غیر این صورت...من از استیضاح حمایت می‌کنم».

بنا به گزارش روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز»، 225 نماینده دموکرات از استیضاح حمایت کرده‌اند.«جاستین آماش» نماینده جمهوری‌خواهی که بعد از جدال با ترامپ بعنوان نماینده مستقل ادامه فعالیت می‌دهد نیز از استیضاح حمایت کرده است و آمودی تاکنون اولین نماینده جمهوری‌خواهی است که آشکارا از استیضاح ترامپ حمایت کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس