کد خبر 9961
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۵

محمد ميرکياني با بيان اينکه کتاب‌ها هم مثل نويسندگانشان پير مي‌شوند، گفت: «قصه ما همين بود» که دو دهه از انتشار چاپ اولش مي‌گذرد، در چاپ جديد چهره عوض مي‌کند.

به گزارش مشرق، محمد ميرکياني، نويسنده کودکان و نوجوانان در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: «قصه ما همين بود» براي اولين بار در سال 1369 در پنج جلد از سوي انتشارات پيام آزادي منتشر شد که اين ناشر با تغيير طرح جلد آن در چاپ‌هاي بعدي، اين اثر را به چاپ يازدهم رساند.
نويسنده «روزي بود و روزي نبود» افزود: پس از آنکه کارهاي مرحوم مهدي آذريزدي را بازنويسي کردم، به اين فکر افتادم که چرا کارهاي خودم را دوباره ننويسم و براي مخاطب امروز منتشر نکنم.
وي ادامه داد: کتاب‌ها و نوشته‌ها هم مثل نويسندگانشان پير و قديمي مي‌شوند و ضرورت دارد تا نويسنده يک بار ديگر به بعضي کارهاي گذشته خود نظري بيندازد. بنابراين، وقتي ديدم 20 سال از انتشار «قصه ما همين بود» گذشته، يک بار ديگر کار را بازنويسي کردم.
ميرکياني با بيان اينکه ناشر اين کار در چاپ دوازدهم «پيام کتاب» است، گفت: اين کتاب در 11 چاپ قبلي در پنج جلد منتشر شده بود که در بازنويسي نويسنده، «قصه ما همين بود» به 6 جلد رسيد.
اين نويسنده کودکان و نوجوانان اضافه کرد: اصرار داشتم کتاب با طرح جلد و گرافيک جديد متن منتشر شود. بنابراين، نه تنها کتاب از نو نوشته، ويرايش و حروفچيني شده است، بلکه تصويرگران و طراح جلد ديگري روي اين اثر کار کرده‌اند تا «قصه ما همين بود» با شمايل جديد به بازار کتاب عرضه شود.
نويسنده رمان نوجوانانه «تن تن و سندباد» اضافه کرد: چون نسل‌هاي مخاطب کتاب عوض شده‌اند، ناگزير شدم از پانويس‌هايي براي توضيح اصطلاحات و عبارات داستان‌هاي گذشته استفاده کنم.
يادآور مي‌شود، ترجمه مجموعه پنج جلدي «قصه ما همين بود» در سال 73 به زبان اردو و در پاکستان منتشر شد.
محمد ميرکياني، تاکنون بيش از 60 عنوان کتاب نوشته يا از متون کهن استخراج و بازنويسي کرده است که مجموع قصه‌هاي چاپ شده‌اش براي همه گروه‌هاي سني در قالب‌هاي داستان کوتاه بلند و رمان، به 500 عنوان مي‌رسد.
ميرکياني برنده کتاب سال نوجوان در 1365 و جشنواره‌هاي ديگر داخلي مانند کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان و از نويسندگان برگزيده 20 سال ادبيات کودکان توسط انجمن نويسندگان کودک و نوجوان است.
در سال 1990 و 2000 ميلادي مرکز بين‌المللي مونيخ آلمان کتاب‌هاي «پاپر» و «روزي بود و روزي نبود» ميرکياني را در فهرست کتاب‌هاي مناسب خود قرار داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس