image-20190924130217-3.jpeg

رسانه‌ها و فعالین اصلاح طلب که پیش از این مدعی بودند که «نابودی داعش دستاورد برجام بود»! حالا در جدیدترین شاهکار خود، در پی مصادره سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی هستند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** پس از سرنگونی پهپاد، روحانی سایه جنگ را از ایران دور کرد!

«محمد قوچانی» عضو حزب کارگزاران و سردبیر روزنامه سازندگی در یادداشتی در این روزنامه نوشت: «تاریخ به یاد خواهد داشت که پیام روحانی به ترامپ که پس از سرنگون ساختن پهپاد آمریکایی از طریق سفارت سوئیس به کاخ سفید مخابره شد، چگونه ترامپ را از حاشیه‌های یک پاسخ نظامی منصرف ساخت و روحانی چه اندازه در جلوگیری از جنگ ظرافت به خرج داد تا جایی که یکی از سرداران سپاه هم سرنگونی پهپاد را در زمره سیاست آتش به اختیار دانست تا پیام رئیس جمهور را تقویت و اعلام کند، گرچه ایران آماده دفاع است اما سر حمله ندارد».

رسانه‌ها و فعالین اصلاح طلب که پیش از این مدعی بودند که «نابودی داعش دستاورد برجام بود»! حالا در جدیدترین شاهکار خود، در پی مصادره سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی هستند.

پهپاد متجاوز آمریکایی که یکی از پیشرفته‌ترین پهپادهای حال حاضر در جهان است توسط غیورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرنگون شد. با این اقدام مقتدرانه، یکبار دیگر هیمنه پوشالی آمریکا در هم شکست.

پیش از این سردار «غلامرضا جلالی» رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفته بود: «پس از سرنگونی پهپاد متجاوز، آمریکا از طریق واسطه‌های دیپلماتیک اعلام کرد که من برای حفظ آبروی خود می‌خواهم عملیاتی محدود و در منطقه‌ای کم ارزش انجام دهم و شما به آن پاسخ ندهید؛ پاسخ نظام جمهوری اسلامی این بود که ما هر عملیاتی را شروع جنگ تلقی می‌کنیم و به آن پاسخ خواهیم داد و زمین جنگ را ما طراحی می‌کنیم و اگر شما آن را شروع کردید، پایانش را ما اعلام می‌کنیم».

سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی و رفتارهای واشنگتن-تشکر ترامپ از ایران بابت هدف قرارندادن هواپیمای سرنشین دار متجاوز- بار دیگر ثابت کرد که این این اقتدار است که احترام می‌آورد، نه انفعال.

** روزنامه اصلاح طلب: خودکفایی در گندم، خودزنی است!

روزنامه همدلی در گزارشی با عنوان «خودکفایی یا خودزنی؟» نوشت: «در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد منابع آبی کشور در زمینه کشاورزی مصرف می‌شود، اما به دلیل اینکه همچنان از روش‌های سنتی در کشاورزی بهره می‌بریم و مصرف آب را از حالت قدیمی به شیوه مدرن تغییر نداده‌ایم می‌توان گفت تولید گندم در کشور برای ما مطلوب نیست و به نظر می‌رسد که در شرایط فعلی بحث خودکفایی گندم منطقی نیست... به نظر می‌رسد در شرایط فعلی دستیابی به خودکفایی گندم خودزنی است».

«محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی چندی پیش در پاسخ به مخالفان خودکفایی در تولید گندم گفته بود: «مشاهده می‌شود که وقتی تولید یک محصول (گندم) در کشور بالا می‌رود برخی سریع می‌آیند و می‌گویند تولید این محصول باعث افزایش مصرف آب در کشور شده است اما باید به آنها گفت که با افزایش تولید گندم مصرف آب بیشتر نشده است بلکه کمتر شده است زیرا توانسته‌ایم با افزایش تولید گندم سطح زیر کشت را کاهش دهیم تا مصرف آب کمتر از گذشته به خودکفایی تولید گندم دست یابیم. اکنون مصرف آب در بخش کشاورزی کمتر شده است به طوریکه تولید گندم را برای اولین بار به صورت آبیاری تیپ (آبیاری تحت فشار نواری) در کشور انجام دادیم اما باز هم برخی می‌آیند و سر و صدا می‌کنند».

لازم به ذکر است که «عیسی کلانتری» رئیس سازمان محیط زیست، پیش از این در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود که «خودکفایی در کشاورزی مزخرف است».

طیف اصلاح طلب با اظهاراتی همچون «ما به جز آبگوشت بزباش و قورمه سبزی در هیچ تکنولوژی قدرت رقابت نداریم»! و «خودکفایی کشاورزی مزخرف است»!، «من به برخی از شرکت‌ها پیشنهاد واردات مدیران خارجی را دادم»!، «دلیل سفرم به آلمان، جراحی پیچیده گوش است، تکنولوژی این عمل ۸۰ سال دیگر به ایران می‌رسد»!، «آمریکا می‌تواند با یک بمب، تمام سیستم دفاعی ایران را از کار بیندازد»! و... بارها توان و استعدادهای عظیم داخلی را تحقیر کرده است.

این دیدگاه غلط، عقیم و بی‌فایده می‌گوید «ما نمی‌توانیم؛ رونق و پیشرفت اقتصادی تنها و تنها با نگاه به بیرون از مرزها امکان‌پذیر است». این در حالی است که تمام کشورهایی که امروزه حرفی برای گفتن در هر عرصه‌ای دارند، جز با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی خود به این جایگاه نرسیده‌اند. این همان رازی است که در فرهنگ ملی ما و با تعبیر رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی» نامیده شد.

** افزایش ۱۳۰ درصدی قیمت مسکن در دولت تدبیر و امید

روزنامه آرمان در گزارشی با عنوان «نبض بازار مسکن نمی‌زند» نوشت: «در اردیبهشت‌ماه سال ۹۷، آمریکا از برجام خارج شد و به دنبال ایجاد یک فضای روانی در جامعه، تمام محاسبات بر هم ریخت. این اقدام آمریکا در ابتدا منجر به ایجاد شوک در بازار ارز شد و در نتیجه برهم خوردن تعادل ارز، معادلات بازار مسکن نیز تحت تأثیر قرار گرفت. افزایش نرخ ارز که بازارهای مختلف را بر هم ریخته بود در حوزه مسکن نیز سبب افزایش چندبرابری نرخ ملک شد که برخی از صاحب‌نظران این حوزه آن را تا حدی غیرطبیعی و خارج از منطق دوره رونق بازار مسکن برآورد کردند. در اغلب مناطق تهران به‌عنوان شهر معیار برای تحولات بازار مسکن، این رشد بالای ۱۰۰ تا ۱۲۰ درصد نیز برآورد شد. در همین حال، افزایش قیمت در همه بازارها- که در تناسب با درآمد خانوارها رشد نکرده بود- به‌ویژه در حوزه مسکن با کاهش قدرت خرید مردم نیز همراه شد تا سبب ایجاد تورم رکودی در بازار املاک شود».

دولت روحانی تاکید کرده بود که برنامه ویژه‌ای برای مسکن دارد، اما بی عملی دولت در حوزه مسکن، افزایش سرسام آور قیمت خرید و اجاره بها را در پی داشت.

«عباس آخوندی» وزیر سابق راه و شهرسازی چندی پیش در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته بود: «اساساً سرمایه‌گذاری، تولید و ساخت مسکن کار بخش خصوصی است، پس چرا باید دولت دخالت کند؟»!

این در حالی است که آخوندی- مرداد ۹۲- در جلسه رأی اعتماد در مجلس گفته بود: «شخص من هرگز با مسکن مهر مخالف نبوده و نیستم و من جزو اولین کسانی بودم که این موضوع را وارد نظام برنامه‌ریزی ایران کردم که بعد از آن، این مسئله ردیف پیدا کرد و مباحث دیگری چون بهسازی مسکن روستایی و مسکن اجتماعی تا قبل از دوره مسئولیت من در تاریخ ایران سابقه ندارد».

لازم به ذکر است که آخوندی، مقصر اصلی افزایش سرسام آور قیمت مسکن و اجاره بهای مسکن در سالهای اخیر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    57 1
    اصلاح طلبان منحوس
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    2 12
    مشرق یکی از پیشرفته‌ترین پهپادهای حال حاضر در جهان است
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
      10 0
      چشم حسود کور .ولی پهپاد نیست یکی از بهترین سایت ها در جهان.
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    19 1
    آخوندی، مقصر اصلی افزایش سرسام آور قیمت مسکن
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
      15 0
      خدا لعنت کند نئولیبرالها را
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    1 2
    مرحوم هم همین را میگفت که پگوش نکردید
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    16 14
    اگر واقعا حکومت ایران کارهای تروریستی،نفتکشهاوپالایشگاهها را درمنطقه نزده،چرا نمیشینه پا میزمذاکره با آمریکا!!!؟؟؟
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
      12 7
      چون آمریکا شیطان بزرگ وباید بفهمی هیچ ارتباطی با شیطان بزرگ نداریم.
  • علی IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    12 0
    لعنت برافسادطلبان خائن.
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    12 6
    عقل که نباشد جان در عذاب است بخصوص در بین مدیر مسئولان روزنامه های اسهال طلب یعنی دقیقا همان قحطی که در زمان احمد شاه ایجاد شد و توسط مکر روباه پیر مکار انگیس که باعث کشته شدن 11 میلیون ایرانی شد دقیقا شما ها هم می خواهید همان کار کثیف را بکنید ولی اینبار کور خوانده اید این ملت و رهبری آن درسهای اربابانتان را خوانده اند اجازه هیچ غلطی را به شما نمی دهند در نوامبر سال ۱۹۱۵ میلادی وقتی که ذخیره غلات جنوب شرق استان سیستان و بلوچستان به نظامیان انگلیسی فروخته شد، قیمت هر خروار گندم به بیست تومان افزایش یافت؛ البته اگر می‌شد پیدا کرد. در شمال شرق استان خراسان، نظامیان روس همه راه‌ها را بستند و از انتقال گندم به جز آنهایی که به مقصد ارتش روس بودند جلوگیری می‌کردند. به علاوه در اختیار قرار دادن چارپایانی همچون قاطر و شتر برای صنعت نفت در خوزستان و نیز برای خدمت‌رسانی به ارتش روسیه و انگلیس، شبکه حمل و نقل کشور را نابسامان کرده بود و توزیع غذا در کشور را با مشکل مواجه نموده بود و این منجر به نتایج فاجعه‌آمیز شده بود. هنگام جنگ، معمولاً هزینه انتقال غلات بیشتر از کشت آن در بسیاری از مناطق ایران بود.
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    14 0
    از اسلاحتلبان تست سلامت روان و زوال عقل گرفته شود
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
      7 0
      متاسفانه جنون ادواری دارند.
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
      6 0
      احتمالا جنون ادواری دارند.
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
      5 0
      تست عقاید گرفته بشه اونا اعتقادشان به خدا وقیامت ضعیف.
  • سید رضا IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    11 0
    روزی نامه های زنجیری مزدور !!
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    3 2
    لعنت بر شما و اصلاح طلبان اصلا هر خری زد امکاناتش پولش مال ننه جون شما دزدان بود یا اصلاح طلبان؟
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    8 0
    مصر که متحد شماره یک امریکاست و نصف ایران آب نداره دو برابر ایران گندم می کاره چون گندم نسبت به برنج و خیلی از گیاهان گیاه کم آبی هست در خوزستان با ماهی یک بار آب دادن گندم می کارن ایران اگر در کشاورزی همین نصفه خودکفا نبود چند برابر کل پول نفت خام رو باید می داد برای واردات..البته اگر منظور مدرن کردن آب یاری هست کار درستیه
  • سید رضا IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    6 0
    روحانی ؛ سایه خودشو هم نمی تونه دور کنه ، چه برسه به جنگ !!
  • DE ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
    1 0
    پس از سرنگونی پهپاد، روحانی سایه جنگ را از ایران دور کرد!/ / انشااله پس از سرنگونی اصلاح تلف چی ها در 1400جناب روحانی هم سایه سنگین خودش را از روی سر مردم کم خواهد کرد .زَت زیاد نخواسیم با

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس