افق نو - نمایه

همزمان با بازدید مهمانان کنفرانس بین‌المللی افق نو از مناطق جنوب لبنان، یکی از شهروندان لبنانی به خبرنگار مشرق می‌گوید: مقاومت در خون ماست.

به گزارش خبرنگار مشرق از بیروت، لبنان ؛ هفتمین دوره کنفرانس بین‌المللی «افق نو» از صبح روز شنبه ۳۰ شهریور ۹۸ (۲۱ دسامبر ۲۰۱۹) در شهر بیروت، پایتخت لبنان، رسماً کار خود را آغاز کرد. روزهای شنبه و یک‌شنبه مهمانان افق نو برای آشنایی با برخی مکان‌های مهم در تاریخ مقاومت ملت لبنان علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی، راهی مناطق جنوبی لبنان شدند. مهمانان کنفرانس از دوشنبه ۱ مرداد تا چهارشنبه ۳ مرداد ۹۸ به ایراد سخنرانی درباره مسائل مختلف بین‌المللی خواهند پرداخت. گزارش پیش رو به معرفی مختصر نقاطی اختصاص دارد که مهمانان کنفرانس طی سفر دو روزه خود به جنوب لبنان از آن‌ها دیدن کرده‌اند. برنامه کنفرانس طی سه روز آخر و همچنین مهمانان و سخنران‌های کنفرانس متعاقباً اعلام خواهند شد.

هفتمین دوره کنفرانس بین‌المللی افق نو از ۱ تا ۳ مرداد ۹۸ در بیروت پایتخت لبنان برگزار می‌شود (+)

تیزر ابتدایی کنفرانس افق نو (انگلیسی) [دانلود]

«مقاومت در خون ماست»

در روز اول، بازدید از منطقه مارون‌الراس در فاصله تقریباً یک کیلومتری از مرز با رژیم صهیونیستی صورت گرفت. این منطقه مشرف بر بخشی از مرز میان لبنان و فلسطین اشغالی و هم‌چنین هفت روستایی است که متعلق به لبنان، اما تحت اشغال رژیم صهیونیستی هستند. در منطقه مارون الراس پارکی به نام «پارک ایران» تأسیس شده که در آن اسامی استان‌های ایران همراه با توضیحاتی درباره آن‌ها در کنار هر یک از آلاچیق‌ها نصب شده است. سالن بزرگی در این پارک به نام سالن امام خمینی نام‌گذاری شده و همچنین تصویری از رهبر انقلاب در ورودی پارک نصب شده است.

«باغ ایران» یا «پارک ایران» در منطقه مارون الراس در جنوب لبنان چسبیده به مرز فلسطین اشغالی (+)

«تالار امام خمینی» در باغ ایران در منطقه مارون الراس در جنوب لبنان چسبیده به مرز فلسطین اشغالی (+)

تصویری از رهبر انقلاب در ورودی باغ ایران در منطقه مارون الراس در جنوب لبنان چسبیده به مرز فلسطین اشغالی (+)

هر یک از آلاچیق‌ها در باغ ایران به نام یکی از استان‌های کشورمان نام‌گذاری شده و روی تابلوها توضیحاتی نیز درباره آن استان ارائه شده است (+)

پس از مارون‌الرأس مهمان‌های کنفرانس از روستای قانا دیدن کردند، جایی که تا کنون شاهد دست‌کم دو جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی بوده است: یکی در سال ۱۹۹۶، زمانی که نیروهای اسرائیلی یک ساختمان غیرنظامی را به‌رغم وجود پرچم سازمان ملل بر فراز آن، بمباران کردند و ۱۰۶ زن، کودک و سالمندی را به شهادت رساندند که به امید امنیت زیر پرچم سازمان ملل در آن ساختمان پناه گرفته بودند، و بار دیگر سال ۲۰۰۶، وقتی زنان بی‌پناه، کودکانی که برخی از آن‌ها معلول بودند و توانایی فرار به پناهگاه را نداشتند، و هم‌چنین افراد پیر و ناتوان، هدف بمباران صهیونیست‌ها قرار گرفتند و دست‌کم ۵۶ نفر در آن حادثه شهید شدند.

مرز میان لبنان و فلسطین اشغالی؛ سمت چپ خط مرزی، مزارع و ۷ روستای متعلق به لبنان دیده می‌شود که همچنان تحت اشغال صهیونیست‌ها هستند؛ سمت راست، داخل مرز لبنان، زمین‌هایی است که صهیونیست‌ها با سوزاندن آن‌ها نمی‌گذارند کشاورزی در آن‌ها انجام شود (+)
 

بازدید مهمانان کنفرانس افق نو از محل بمباران غیرنظامیان در روستای قانا در جنوب لبنان (+)

نمایی از یادواره شهدای بمباران وحشیانه صهیونیست‌ها در قانا؛ این ساختمان با وجود استفاده از پرچم سازمان ملل باز هم مورد هدف رژیم صهیونیستی قرار گرفت (+)

پپه اسکوبار، خبرنگار تحقیقی برزیلی، در حال تماشای تصاویر جنایات رژیم صهیونیستی در قانا (+)

جاکوب کوهن، فراماسون و صهیونیست سابق و از منتقدان سیاست‌های اسرائیل، در حال تماشای تصاویر جنایات رژیم صهیونیستی در قانا (+)

لئونید ساوین، تحلیلگر ارشد روس در مسائل ژئوپلتیک و سردبیر مجله‌های «ژئوپولیتیکا» و «ژورنال امور اوراسیا» در کنار تصاویر جنایات رژیم صهیونیستی در قانا (+)

روز دوم، مهمانان کنفرانس برای بازدید از بقایای شهر باستانی «صور»، یکی از شهرهای تمدن فنیقی (یا کنعانی)، وارد منطقه‌ای به همین نام در دل مدیترانه شدند. صور یکی از قدیمی‌ترین سکونت‌گاه‌های بشر است که از حدود ۲۷۵۰ سال پیش از میلاد حضرت مسیح علیه‌السلام تا امروز هرگز خالی از سکنه نبوده است. واژه «صور» در عربی به معنای «صخره» یا «سنگ» است که به صخره‌ای بودن منطقه‌ای اشاره دارد که این شهر در آن واقع است. با این وجود، یکی از بومیان این منطقه به خبرنگار مشرق می‌گوید: «این شهر مانند صخره نفوذناپذیر بوده است، و در تمام طول تاریخ، تنها اسکندر کبیر موفق به تصرف این شهر با حمله نظامی شد. اسکندر هم مجبور شد تمام مردان صور را بکشد، چون آن‌ها حاضر نمی‌شدند دست از مقاومت بکشند، بلکه سربازان اسکندر را بغل می‌کردند و با خودشان از بالای بلندی به پایین می‌انداختند.» وی سپس به رگ دستان خود اشاره می‌کند و می‌گوید: «مقاومت تا همین امروز در خون ماست و در رگ‌های ما جاری است.» وقتی از او می‌پرسیم نظرش درباره سید حسن نصرالله چیست، می‌گوید: «دوازده امام را می‌شناسید؟ نصرالله برای ما [به شکل نمادین] مثل امام سیزدهم است.»

بازدید مهمانان کنفرانس افق نو از بقایای شهر باستانی «صور» در جنوب لبنان (+)

آنتونی جیمز هال، استاد بازنشسته دانشگاه کانادا و محقق ۱۱ سپتامبر، در حال بازدید از بقایای شهر باستانی صور در جنوب لبنان (+)

والری بوگو، تحلیلگر فرانسوی مسائل سیاسی و ژئوپلتیک، در حال بازدید از بقایای شهر باستانی صور در جنوب لبنان (+)

ساندرلا مالازی، عضو حزب «تغییر» در لهستان است که به نیابت از رئیس این حزب «ماتئوس پیسکورسکی» در افق نوی امسال شرکت کرده است؛ پیسکورسکی به علت حضور در کنفرانس افق نو، سه سال بازداشت بود و اجازه خروج از لهستان را ندارد [جزئیات بیش‌تر] (+)

پپه اسکوبار خبرنگار برزیلی در کنار «طاق نصرت» در شهر باستانی صور (+)

کاروان افق نو در مسیر خود از کنار منطقه‌ای عبور می‌کند که به آن «ارض الیهود» (سرزمین یهود) گفته می‌شود. به گفته نادر طالب‌زاده، دبیر کنفرانس افق نو، پیامبران در عهد عتیق یا تنخ (کتاب مقدس یهودیان) خبر داده‌اند که این منطقه که مکانی مسطح میان تپه‌های متعدد است، مکان جنگ آخرالزمان یا آرماگدون خواهد بود. بعد از عبور از کنار ارض الیهود و خانه‌هایی که بارها مورد بمباران رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند اما مجدداً بازسازی شده‌اند، کاروان عازم زندان-موزه «الخیام» (جمع «خیمه») می‌شود. راهنمای بومی موزه که خودش بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۰ در این زندان به سر برده است، درباره الخیام می‌گوید: «زندان الخیام پس از اشغال جنوب لبنان توسط اسرائیل، برای شکنجه دست‌کم ۵۰۰۰ مبارز لبنانی مورد استفاده قرار گرفته است. سال ۲۰۰۰ و پس از آن‌که این زندان و مناطق اطراف توسط مجاهدان حزب‌الله آزاد شدند، این زندان با هدف افشاگری درباره جنایت‌های اسرائیل تبدیل به یک موزه شد. با این وجود، اسرائیلی‌ها سال ۲۰۰۶ این موزه را بمباران کردند.» در حال حاضر بخش اعظم موزه تخریب شده است، اما سلول‌های انفرادی آن هنوز پابرجا هستند؛ سلول‌هایی که آن‌قدر کوچک ساخته شده‌اند که یک نفر نمی‌تواند در آن‌ها دراز بکشد.

مهمانان کنفرانس افق نو در حال بازدید از زندان-موزه «الخیام» در جنوب لبنان (+)

حسن علی العماد، دبیر کل جنبش «مستقبل العداله» یمن، در حال بازدید از زندان-موزه الخیام در جنوب لبنان (+)

پرنسس ویتوریا آلیاتا، نویسنده و خبرنگار ایتالیایی و دارای مدرک دکترای حقوق اسلامی در حال بازدید از زندان-موزه الخیام در جنوب لبنان (+)

زینب مهنا (چپ) همسر نادر طالب‌زاده و مدیر روابط بین‌الملل افق نو که خودش لبنانی است، درباره زندان الخیام به والری بوگو توضیح می‌دهد (+)

مدل بازسازی‌شده زندان الخیام (+)

آخرین مقصد مهمانان افق نو در جنوب لبنان، باغ‌موزه «ملیتا» یا «جاذبه گردشگری مقاومت در ملیتا» بود. این موزه در مساحتی نسبتاً وسیع و در منطقه‌ای واقع شده که صحنه نبرد میان نیروهای مقاومت لبنان و ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی بوده است. از جمله مواردی که در این موزه به نمایش درآمده‌اند، برخی از سنگرهای نیروهای حزب‌الله، بخشی از تونل‌های مقاومت، غنائم به دست آمده از نیروهای صهیونیست، و همچنین هلیکوپترها و تانک‌های مرکاوایی است که صهیونیست‌ها با از دست دادن آن‌ها وادار به عقب‌نشینی از جنوب لبنان شدند.

مهمانان افق نو در حال بازدید از باغ‌موزه «ملیتا» در جنوب لبنان (+)

نوشته روی تابلو: «گورستان متجاوزان: دشمن اسرائیلی به کشته شدن ۳۴۰ نفر از افرادش، از جمله چندین فرمانده، در جنگ جولای سال ۲۰۰۶ اعتراف کرد» (+)

مهدی نصیری (چپ) پژوهشگر و روزنامه‌نگار سابق در کنار حسن علی العماد در جریان بازدید از باغ‌موزه ملیتا (+)

نادر طالب‌زاده (راست) دبیر کنفرانس افق نو در کنار آنتونی جیمز هال در باغ‌موزه ملیتا (+)

مهمان‌های کنفرانس یک‌شنبه شب به هتل محل اقامت خود در بیروت بازگشتند و بخش دوم کنفرانس شامل سخنرانی‌ها و مباحثه‌های چندجانبه از روز دوشنبه تا روز چهارشنبه به طول خواهد انجامید.


مشرق طی یک مجموعه گزارش به معرفی مهمان‌های کنفرانس افق نو، مصاحبه با آن‌ها و هم‌چنین حواشی و توضیحات پیرامون این کنفرانس خواهد پرداخت. بخشی از گزارش‌ها و مصاحبه‌های قبلی مشرق در خصوص کنفرانس افق نو را می‌توانید از لینک‌های زیر بخوانید:

›› مهمان آمریکایی افق نو: حرم امام رضا حس ویژه‌ای برایم داشت/ به اسلام علاقه دارم

›› عاشق آیت‌الله خامنه‌ای هستم/ حتی اگر من را بکُشند باز هم در افق نو شرکت می‌کنم

›› تلاش اف‌بی‌آی برای بر هم زدن کنفرانس ایرانی در لبنان/ چرا دولت آمریکا از «افق نو» وحشت دارد؟

›› من و خانواده‌ام را در فهرست تحریم «تروریست‌های جهانی» گذاشته‌اند/ اف‌بی‌آی تک‌تک مهمان‌های افق نو را تهدید کرده است

›› مهمانان افق نو مراقب عملیات جاسوسی یا تروریستی باشند/ آمریکا، اسرائیل و سعودی در لبنان نفوذ زیادی دارند

›› متفکران غربی در کنفرانس افق نو طعم آزادی بیان را چشیدند/ دولت‌های اروپایی دیگر تظاهر به دموکراسی هم نمی‌کنند

›› نامه نادر طالب‌زاده به دولت ترامپ: این بار با بد کسی درافتاده‌اید +متن نامه و جواب OFAC

›› کنفرانس افق نو نشان داد رهبر «جهان آزاد» ایران است نه آمریکا

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • میم LB ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    2 2
    لطفا بگید حضور با دعوت هس یا عموم میشه برن؟ و اینکه ادرسش کجاست:/
    • LB ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
      0 2
      دعوتیه. معلومه دیگه، هتل الساحه!
  • فاوو IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    12 4
    آمریکا عصبانی باش و از این عصبانیتت بمیر
  • هاان IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    0 1
    چرا بعضی از زنان بی حجابند؟چرا ملزمشان نکردند که بایستی حجاب داشته باشند؟
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
    1 0
    بسیار عالی
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    1 0
    خداوند متعال به شما و همسر وهمراه تون قوت بده جناب آقای طالب زاده وانشاءالله در پناه حضرت حق همیشه در عافیت وسلامت از هر گزندی باشید ودر کار نو وجدید و مورد نیاز دنیای اسلام ( افق نو ) تان مورد تأیید حضرت حق باشید !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس