آنتونی جیمز هال - نمایه

آنتونی جیمز هال می‌گوید باغی به نام ایران در مرز لبنان و اسرائیل ساخته شده که یک پیام دارد: دنیا باید با این واقعیت کنار بیاید که ایران یک قدرت در حال ظهور است.

به گزارش خبرنگار مشرق از بیروت، لبنان؛ هفتمین دوره کنفرانس افق نو از دوشنبه تا چهارشنبه، ۱ تا ۳ مهر ۹۸، در هتل «الساحه» واقع در بولوار «امام خمینی» در جنوب شهر بیروت، پایتخت لبنان، با شعار «فرصتی برای دستیابی به صلح و حقیقت» برگزار شد. اولین سخنران در روز دوم این کنفرانس آقای «آنتونی جیمز هال» استاد بازنشسته دانشگاه «لث‌بریج» کانادا و پژوهشگر حوادث ۱۱ سپتامبر و نفوذ رژیم صهیونیستی در آمریکا بود.

آنتونی جیمز هال (چپ)  پژوهشگر حوزه‌هایی مانند ۱۱ سپتامبر و لابی اسرائیل، اولین سخنران روز دوم کنفرانس بین‌المللی افق نو در بیروت بود (+)

آنتونی هال (که در ادامه درباره او بیش‌تر خواهید خواند) در حاشیه کنفرانس افق نو درباره اهمیت این کنفرانس و نفرت صهیونیست‌ها از آن به خبرنگار اعزامی مشرق می‌گوید:

من فعالیت‌هایم را سال ۲۰۱۵ یعنی یک سال پس از اولین حضورم در کنفرانس افق نو شروع کردم، جایی که با «تیری میسان» [کارشناس سیاسی فرانسوی و بنیانگذار وب‌سایت تحلیلی «ولترنت»]، «وین مدسون» [عضو سابق نیروی دریایی و آژانس امنیت ملی آمریکا] و «پپه اسکوبار» [خبرنگار تحقیقی آسیاتایمز که امسال هم در افق نو حضور دارد] و بسیاری از افراد دیگری ملاقات کردم که [درباره موضوعاتی مانند ۱۱ سپتامبر و لابی اسرائیل در آمریکا] بسیار صریح صحبت می‌کنند. همزمان با حضورم در یکی از کنفرانس‌های افق نو بود که حجم دشمنی‌ها در غرب علیه این کنفرانس را متوجه شدم. «آبراهام فاکس‌من» [مدیر اتحادیه ضدافترا بین سال‌های ۱۹۸۷ تا ۲۰۱۵ و رئیس کنونی مرکز مطالعه یهودستیزی] یک کنفرانس خبری در واشینگتن درباره کنفرانس افق نو برگزار کرده بود. آن‌جا بود که فهمیدم لابی اسرائیل چه‌قدر از این کنفرانس متنفر است.

هفتمین دوره کنفرانس بین‌المللی افق نو از ۱ تا ۳ مرداد ۹۸ در بیروت پایتخت لبنان برگزار شد (+)

وی ادامه می‌دهد:

من احساس می‌کنم جنگی مانند جنگ داوود و جالوت ممکن است میان ایران و آمریکا رخ دهد، اما افق نو فرصتی بسیار عالی برای میانجیگری میان این دو طرف و صحبت با هر دوی آن‌هاست. در این کنفرانس دیپلمات‌ها، افراد آکادمیک، و فعالان دیگر دور هم جمع می‌شوند و به تبادل نظر می‌پردازند. نمی‌شود افراد را محدودیت کنید و بگویید حق دارند فقط با بعضی از افراد صحبت کنند و نمی‌توانند با برخی دیگر حرف بزنند. به نظر من در دنیایی که جان انسان‌ها در خطر جنگ قرار دارد، باید کنفرانس‌هایی مانند افق نو باشند که افراد بتوانند در آن‌ها از دیدگاه‌های متفاوت به مسائل نگاه کنند. برای خود من بسیار مفید بود که توانستم همکارانی برای خودم در این بخش از دنیا پیدا کنم و ببینم که چگونه این افراد دیدگاه‌های من را می‌پذیرند و حاضر هستند سخن همه طرف‌ها را بشنوند.

آنتونی جیمز هال (راست)  پژوهشگر ۱۱ سپتامبر و لابی اسرائیل، در کنفرانس افق نو در بیروت (+)

این استاد بازنشسته کانادایی ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر تلاش افق نو و نادر طالب‌زاده برای استفاده از مهمانان کنفرانس به عنوان جاسوس را «توهین‌آمیز» توصیف می‌کند و درباره تهدیدهای اف‌بی‌آی برای جلوگیری از حضور مهمانان آمریکایی در کنفرانس امسال در بیروت (جزئیات بیش‌تر) می‌گوید:

آن‌چه اتفاق افتاده این است که «ایالات متحده» بزرگ، مهد آزادی، آزادی بیان، و حق جست‌وجوی خوش‌بختی [اشاره به برخی حقوق طبیعی انسان‌ها از جمله «حیات، آزادی و جست‌وجوی خوش‌بختی» در متن بیانیه استقلال آمریکا] اکنون به همه این حقوق خیانت کرده و به گل‌های سرسبد جامعه روشنفکری خود می‌گوید که شما نمی‌توانید به یک کنفرانس بین‌المللی بروید و کار اصلی‌تان را انجام بدهید و از حق «آزادی آکادمیک» خود استفاده کنید. بدون هیچ‌گونه محاکمه‌ای به افرادی مانند نادر [طالب‌زاده] و زینب [مهنا، همسر طالب‌زاده و مدیر روابط بین‌الملل افق نو] می‌گویند شما «تروریست‌های جهانی» هستید (جزئیات بیش‌تر). چرا هیچ‌کس از این افراد که متهم به تروریسم شده‌اند نمی‌پرسد که آیا می‌توانند از خودشان دفاع کنند یا نه؟

آنتونی جیمز هال (چپ)  در کنار نادر طالب‌زاده، دبیر کنفرانس افق نو، در باغ‌موزه ملیتا (+)

هال برگزاری کنفرانس افق نو توسط ایران در لبنان را یک نقطه عطف مهم در تاریخ می‌داند و معتقد است این اتفاق یک پیام مهم دارد: «دنیا باید با این واقعیت کنار بیاید که ایران یک قدرت در حال ظهور است و دارد به جنبش‌های آزادی‌خواه مردمی و جنبش‌های دفاع از خود کمک می‌کند.» وی درباره بازدید از منطقه مارون الراس در جنوب لبنان و مرز این کشور با فلسطین اشغالی می‌گوید:

من نمی‌دانستم که در مرز با فلسطین/اسرائیل پارکی به نام ایران وجود دارد (جزئیات بیش‌تر). تاریخ این پارک هم بسیار جذاب است. این پارک بعد از جنگ سال ۲۰۰۶ ساخته شد و کاملاً مشرف بر اسرائیل است. می‌دانیم که اسرائیل یک «پروژه‌ی در جریان» است و هنوز به پایان نرسیده و بلکه صحبت از یک «اسرائیل بزرگ» از نیل تا فرات می‌شود. با این حال، سال ۲۰۰۶ اسرائیلی‌ها در جنگی که به راه انداخته بودند با یک سد محکم از جنس مقاومت مواجه شدند که نام آن حزب‌الله بود. نیروهای حزب‌الله از شخصیتی به نام حسن نصرالله الهام می‌گیرند که یک امام اسلامی بسیار سخنور و بصیر در لبنان است. جنگ آن سال نقطه عطف بزرگی بود. مقاومت قدرتمند لبنانی‌ها علیه اسرائیل به شدت از ایران الگوبرداری شده است.

آنتونی جیمز هال در حال مصاحبه با رسانه‌ها در باغ ایران؛ خط مرزی لبنان با فلسطین اشغالی در پس‌زمینه مشهود است (+)

وی در خصوص بازدید از روستای قانا و دفتر سازمان ملل که توسط صهیونیست‌ها بمباران شد، نیز توضیح می‌دهد:

سال ۱۹۹۶ اسرائیل یکی از مراکز سازمان ملل را بمباران کرد، در حالی که فلسطینی‌ها به آن‌جا پناه برده بودند. بمباران مقر سازمان ملل نه تنها نشانه بی‌رحمی اسرائیل علیه افراد پناهنده به آن‌جاست، بلکه هم‌چنین بی‌اعتباری نهادهای حاکمیت بین‌المللی را نیز نشان می‌دهد. سازمان ملل و نظام بین‌المللی دیگر چه اعتباری دارد؟ الآن هم می‌بینیم که یک دولت آمریکایی نه با ایران بلکه با سازمان ملل مذاکره می‌کند و به یک توافق هسته‌ای می‌رسد، اما رئیس‌جمهور بعدی می‌آید و به راحتی آن را انکار می‌کند. چه بلایی بر سر حاکمیت قانون آمده است؟

آنتونی جیمز هال (راست) در حال بازدید از موزه یادبود شهدای قانا (+)

آنتونی جیمز هال کیست؟

«آنتونی جیمز هال» استاد بازنشسته دانشگاه «لث‌بریج» کاناداست. وی که از ۱۹۸۲ تدریس در دانشگاه را آغاز کرده بود، طی سال‌های آخر فعالیت آکادمیک خود به امید استفاده از «آزادی آکادمیک» در کشورش تحقیقات گسترده‌ای را درباره ۱۱ سپتامبر و ارتباط آن با مناقشه اسرائیل و فلسطین آغاز کرد. با این وجود، بعد از مدتی به نتایجی رسید که به گفته خودش «تأثیر منفی بر منافع افراد قدرتمند» می‌گذاشتند. در همین حین، ۲۶ آگوست ۲۰۱۶، به مدت چند ساعت یک پیام مشکوک روی صفحه هال در فیس‌بوک منتشر شد که محتوای آن این بود: «همه یهودی‌ها را بکشید؛ هولوکاست هرگز اتفاق نیفتاده، اما باید اتفاق می‌افتاد؛ کایک‌ها [نامی توهین‌آمیز برای اشاره به یهودیان] را دار بزنید؛ همه‌شان را بکشید.»

عکس و پیام نفرت‌باری علیه یهودیان که به دروغ در صفحه فیس‌بوکی آنتونی جیمز هال منتشر شد تا او را به یهودستیزی متهم کنند (+)

در ابتدا گفته می‌شد یک سازمان کانادایی به اسم «بنِی بریث کانادا» وابسته به «اتحادیه ضدافترا» [از سازمان‌های بسیار قدرتمند در آمریکا و از حامیان افراطی رژیم صهیونیستی] این پست را در صفحه فیس‌بوک هال درج کرده است. بعد از کنفرانس سال ۲۰۱۴ افق نو در تهران بود که من متوجه شدم این سازمان چه‌قدر علنی با منتقدان اسرائیل دشمنی می‌کند، چون می‌دیدم درباره من از کلماتی مانند «یهودستیزی»، «توهم توطئه»، «انکار هولوکاست» و «حقیقت‌یابی ۱۱ سپتامبر» استفاده می‌شود، و همه این کلمات برای خدشه بدنام کردن افرادی استفاده می‌شوند که اهداف شومی دارند. حدود یک ماه بعد و به اسم «تعلیق»، آنتونی هال را از سِمت دانشگاهی خود برکنار کردند.

«یهودی، نه صهیونیست» نوشته روی سینه «یسرائیل داوید وایس» خاخام یهودی و سخنگوی اتحاد یهودیان ضدصهیونیسم حین سخنرانی در کنفرانس سال ۹۷ افق نو در مشهد مقدس؛ با وجود دعوت از یهودیان در کنفرانس افق نو، یهودستیزی بهانه‌ای برای متهم کردن این کنفرانس هم بوده است (+)

خود هال درباره این‌که چه کسی پشت این پیام فیس‌بوکی بوده می‌گوید:

من فوراً درباره منبع این پیام تحقیق کردم و فهمیدم «جاشوا گلدبرگ» [تروریست یهودی آمریکایی] این کار را کرده است. گلدبرگ یک آفتاب‌پرست مشهور در اینترنت است که دائماً توصیه به نسل‌کشی می‌کند. گاهی خودش را به جای یک جهادی مسلمان یا نازی نژادپرست، یا شهرک‌نشین یهودی جا می‌زند، اما همیشه پیامش همین است که باید همه مخالفان را کشت؛ که در مورد من، همه یهودی‌ها بودند. البته او الآن در زندان فدرال است. وی سال ۲۰۱۵ هم خودش را جای یک شخصیت مهم جهادی وابسته به داعش در استرالیا جا زده و از دیگر افراد جهادی خواسته بود تا بعد از ماجرای انتشار کاریکاتور در هفته‌نامه «شارلی ابدو»، دفتر این هفته‌نامه را منفجر کنند.

آنتونی جیمز هال، پژوهشگر کانادایی ۱۱ سپتامبر و لابی صهیونیستی، در حال بازدید از زندان-موزه «الخیام» در جنوب لبنان (+)

این نویسنده کانادایی درباره تحقیقات خود درباره رابطه ۱۱ سپتامبر با اسرائیل به خبرنگار مشرق در بیروت می‌گوید:

من به این نتیجه رسیده بودم که ۱۱ سپتامبر به موضوع اسرائیل ارتباط دارد، چون اسامه بن‌لادن و ۱۹ نفر دیگر با امکانات اولیه نمی‌توانسته‌اند این عملیات را انجام بدهند، چنان‌که این روایت در بسیاری از آثار آکادمیک هم مردود شده است. اما اگر بن‌لادن و تروریست‌های دیگر نبودند، چه کسی عامل ۱۱ سپتامبر بود؟ این مسئله بسیار حساسی است و پاسخ این سؤال می‌تواند درک عمومی و معادلات قدرت را تغییر دهد.

آنتونی جیمز هال (چپ)  پژوهشگر ۱۱ سپتامبر و نفوذ لابی اسرائیل، در حال بازدید از موزه مقاومت «ملیتا» در جنوب لبنان (+)

هال توضیح می‌دهد که بخش قابل‌توجهی از تمرکز روی فعالیت‌های او نتیجه مجریگری او در برنامه هفتگی «عملیات پرچم دروغین» در کنار دکتر «کوین بارت» (استاد سابق مطالعات عربی و اسلامی در دانشگاه ویسکانسین و تحلیلگر ارشد سیاست خارجی آمریکا) بوده است. بارت هم سال ۲۰۰۶ به خاطر تحقیق درباره ۱۱ سپتامبر موقعیتش در دانشگاه ویسکانسین را از دست داد. هال می‌گوید:

بعد از ۱۱ سپتامبر هم یک سری عملیات پرچم دروغین دیگر انجام شد که روایت تحقیقات رسمی درباره همه آن‌ها بلااستثنا این است که یک جهادیِ مسلمانِ روانی بر اساس یک دیدگاه عجیب و غریب مبنی بر این‌که می‌تواند یک خلافت جهانی تأسیس کند، مرتکب یک اقدام خشونت‌آمیز خودسرانه شده است، چون از غرب متنفر است و به آزادی‌های غربی حسودی می‌کند. سیاست «جنگ علیه تروریسم» بر همین برداشت‌ها استوار است و عملیات‌های بعدی که دنباله ۱۱ سپتامبر بودند هم بر همین اساس شکل گرفتند. من هر هفته به مدت یک ساعت ۵۰ خبر جدید را بررسی می‌کردم و معتقد بودم این برنامه به نفع عموم مردم است، چون این مطالب را در سی‌بی‌اس کانادا یا بی‌بی‌سی نمی‌شنوید.

آنتونی جیمز هال (چپ)  پژوهشگر ۱۱ سپتامبر و نفوذ لابی اسرائیل،  در کنفرانس افق نوی سال ۹۸ در بیروت (+)

در ادامه روز دوم کنفرانس افق نو، میزگردهایی با موضوع اختلافات گسترده در داخل آمریکا و تأثیر این اختلافات بر نقش خارجی این کشور برگزار شد. سپس «پپه اسکوبار» خبرنگار تحقیقی برزیلی به ایراد سخنرانی پرداخت و میزگردهای دیگری با موضوع تحریم‌های آمریکا و تأثیر آن‌ها بر نظام جهانی و همچنین راه‌های باقی‌مانده برای ایجاد چارچوب‌های جایگزین توسط کشورهای تحریم‌شده تشکیل گردید.


مشرق پیش از این گزارش‌هایی را درباره سفر دو روزه مهمانان کنفرانس افق نو به جنوب لبنان و همچنین معرفی و مصاحبه با مهمان‌های این کنفرانس منتشر کرده است. این گزارش‌ها را می‌توانید از لینک‌های زیر بخوانید:

›› شهروند لبنانی: «مقاومت در خون ماست» / بازدید مهمانان کنفرانس افق نو از مناطق جنوبی لبنان

›› فیلسوف روس: کنفرانس «افق نو» عین انتظار فرج است/ اگر یک گام به سمت مهدی بروید، مهدی هم یک گام به سوی شما می‌آید

›› مهمان یمنی افق نو: شناخت امام خامنه‌ای نعمت بزرگی است/ نمی‌گذاریم عربستان یک اسرائیل عربی شود

همچنین مشرق در گزارش‌ها و مصاحبه‌های زیر درباره تلاش دولت آمریکا برای جلوگیری از حضور مهمانان آمریکایی افق نو در این کنفرانس توضیح داده است:

›› مهمان آمریکایی افق نو: حرم امام رضا حس ویژه‌ای برایم داشت/ به اسلام علاقه دارم

›› عاشق آیت‌الله خامنه‌ای هستم/ حتی اگر من را بکُشند باز هم در افق نو شرکت می‌کنم

›› تلاش اف‌بی‌آی برای بر هم زدن کنفرانس ایرانی در لبنان/ چرا دولت آمریکا از «افق نو» وحشت دارد؟

›› من و خانواده‌ام را در فهرست تحریم «تروریست‌های جهانی» گذاشته‌اند/ اف‌بی‌آی تک‌تک مهمان‌های افق نو را تهدید کرده است

›› مهمانان افق نو مراقب عملیات جاسوسی یا تروریستی باشند/ آمریکا، اسرائیل و سعودی در لبنان نفوذ زیادی دارند

›› متفکران غربی در کنفرانس افق نو طعم آزادی بیان را چشیدند/ دولت‌های اروپایی دیگر تظاهر به دموکراسی هم نمی‌کنند

›› نامه نادر طالب‌زاده به دولت ترامپ: این بار با بد کسی درافتاده‌اید +متن نامه و جواب OFAC

›› کنفرانس افق نو نشان داد رهبر «جهان آزاد» ایران است نه آمریکا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • باران IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
    1 17
    ترامپ روشیطان سفید کرداز مکاری وشرارت!!!!
  • باران IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
    2 5
    خدا ریشه امریکاواسراییل را ازبن وبیخ بکنه که تمام فتنه ها زیر سراین هاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس