تیراندازی در آمریکا

پلیس آمریکا می‌گوید بر اثر تیراندازی در یک مهمانی در شهری در کالیفرنیا دستکم ۴ نفر کشته و ۶ تن هم زخمی شده‌اند.

به گزارش مشرق، پلیس کالیفرنیا می‌گوید یکشنبه شب بر اثر تیراندازی در جریان یک مهمانی در شهر «فرسنو»، دستکم چهار مرد کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

۵ کشته و زخمی براثر تیراندازی در لس‌آنجلس

بحران جرایم ناشی از نفرت در آمریکا

به نوشته پایگاه «فرسنو بی»، در این حادثه که سومین تیراندازی جمعی در کالیفرنیا در کمتر از یک هفته گذشته است، شش نفر هم زخمی شده‌اند.

در آمریکا، به تیراندازی‌های کور که به سمت جمعیت انجام می‌شود و تلفات بر جای می‌گذارد، «تیراندازی جمعی» (Mass shooting) گفته می‌شود. آمریکا بیشترین آمار تیراندازی‌های جمعی در جهان را دارد.

به گفته پلیس، مهاجم مخفیانه وارد محل برگزاری این مهمانی شده و به سمت ده‌ها نفری که در حال تماشای یک مسابقه فوتبال بوده‌اند، تیراندازی کرده است.

«بیل دولی» سخنگوی پلیس فرسنو در این مورد گفته است: «آنچه می‌دانیم این است که این دورهمی خانوادگی و دوستانه در حیاط بوده است. همه در حال تماشای فوتبال بوده‌اند که مظنون ناشناس به ساختمان نزدیک شده، پنهانی به حیاط رفته و شروع به تیراندازی کرده است.»

قوانین سهل‌گیرانه حمل سلاح در آمریکا که به سبب نفوذ لابی‌های کارخانه‌های ساخت اسلحه همچنان بدون تغییر باقی مانده‌اند، تیراندازی را به یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در آمریکا بدل کرده‌اند. سالانه بیش از ۳۰ هزار نفر در آمریکا در حوادث مرتبط با سلاح جان خود را از دست می‌دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس