کد خبر 994674
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۵
ترامپ نمایه

رئیس جمهور آمریکا کشورهای اروپایی را تهدید کرد در صورتی که زندانیان داعشی خود را تحویل نگیرند این افراد در مرزهای اتحادیه اروپا رها خواهند شد.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا همواره فرانسه، آلمان و دیگر کشورهای اروپایی را که تعدادی از شهروندانشان به گروه تروریستی داعش پیوسته و زمانی که این اعضا بازداشت می‌شوند از تحویل گرفتن آنها خودداری می‌کنند، مورد انتقاد شدید قرار داده و تهدید کرده که این افراد را در مرزهای کشورهای اروپایی رها خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

داعش مسئولیت حمله تروریستی در کربلا را برعهده گرفت

درخواست آمریکا از انگلیس در مورد داعشی‌ها


به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، وی تهدید کرده است که این افراد زندانی که در سوریه و عراق به جنگ پرداخته‌اند در صورت خودداری اروپایی‌ها از تحویل و بازداشت آنها، در مرزهای اتحادیه اروپا آزاد خواهند شد.


بر اساس اعلام ارتش آمریکا، هزاران نفر از جنگجویان داعشی که تعدادی از آنها شهروندان اروپایی هستند در بازداشت آمریکا قرار دارند اما کشورهای اروپایی در این زمینه همکاری با آمریکا انجام نمی‌دهند.


ترامپ در ادامه تاکید کرد که آمریکا قصد ندارد تا هزاران هزار نفر را در بازداشتگاه گوانتانامو نگه داشته و میلیاردها دلار برای آنها هزینه کند.


رئیس جمهور آمریکا تهدید کرد: ما کارهای زیادی به نفع اروپایی‌ها انجام داده‌ایم. اگر آنها این افراد را باز نگردانند ما احتمالا قصد داریم که آنها را در مرزهای کشورهای اروپایی رها کنیم و آنها مجبور خواهند بود که دوباره آنها را بازداشت کنند.


این نخستین بار نیست که ترامپ کشورهای اروپایی را درباره پیامدهای عدم همکاری درباره شرایط زندانیان داعشی تهدید می‌کند.


در ماه آگوست، ترامپ هشدار داد که در صورت عدم همکای داوطلبانه کشورهای اروپایی، واشنگتن آماده رها کردن ۲ هزار و ۵۰۰ زندانی داعشی به سوی این کشورهاست. وی در ماه فوریه نیز تهدید مشابهی انجام داده بود.


هنوز هیچ کشور اروپایی به خواسته ترامپ واکنش نشان نداده‌ است اما کشورهای اروپایی هیچگونه تمایلی به بازگرداندن این افراد نشان نداده‌اند.


بر اساس اعلام کمیسیون اروپا، ۴۲ هزار جنگجوی خارجی از بیش از ۱۲۰ کشور جهان از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ به داعش پیوسته‌اند که دست کم ۵ هزار نفر از آنها از اروپا آمده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس