کد خبر 994636
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴
نجفی

وکیل نجفی در مورد اعتراضات خود به حکم صادره برای موکلش گفت: دادگاه بخشی از اعتراضات ما را وارد دانسته و مجدد پرونده برای رسیدگی به شعبه صادرکننده (شعبه ۹ دادگاه کیفری) فرستاده شده است.

به گزارش مشرق، حمید گودرزی گفت: دیوان عالی کشور حکم صادره برای محمدعلی نجفی را نقض کرده و دلیل آن را نقص تحقیقات اعلام کرده است و در واقع قبول کرده که نواقص پرونده رفع شود.

وی ادامه داد: بنابراین پرونده به شعبه بدوی دادگاه کیفری یک استان تهران می رود.

بیشتر بخوانید:

حکم اعدام محمدعلی نجفی نقض شد

گودرزی در مورد اعتراضات  خود نسبت به حکم صادره برای موکلش گفت: دادگاه بخشی از اعتراضات ما را وارد دانسته و مجدد پرونده برای رسیدگی به شعبه صادرکننده(شعبه ۹ دادگاه کیفری) فرستاده شده است.

وکیل نجفی با تاکید براینکه باید نقایص پرونده رفع شود، گفت:باید پرونده به کارشناس ارجاع شود و بعد از آن وقتِ رسیدگی تعیین می‌شود.

وی افزود: هنوز رأی به طور کامل به بنده ابلاغ نشده و باید به طور دقیق آن را مطالعه کرد و پس از آن،نظر خود را نسبت به اعتراضات وارده اعلام می کند.

 این وکیل دادگستری پیش تر گفته بود: مراتب فرجام خواهی و اعتراض نسبت به دادنامه صادره از سوی شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران  مبنی بر صدور قصاص علیه نجفی به دادگاه رفته است.

وی اعتراض خود را به رأی صادره، موضوع شبه عمد دانستن قتل اعلام کرده و گفته بود: آقای نجفی مرتکب قتل عمد نشده و از آنجا که اولیای دم پرونده اعلام گذشت کردند، به صورت  قانونی مجازات قصاص منتفی می شود و از سوی دادگاه قرار وثیقه صادر می‌شود.

بنابراین به دلیل اینکه دادگاه رای را صادر کرده و نمی توانست وارد رسیدگی شود، باید پرونده به دیوان عالی کشور ارسال و رای نقص می شد و دوباره در این زمینه  مورد رسیدگی قرار می گرفت.در نتیجه به نظر می رسد مبنای اعتراض وکلای نجفی این بوده است که باید قصاص منتفی شود و روند تشریفات آن در دیوان عالی و در شعبه دادگاه کیفری مرجوع الیه پیگیری شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس