کد خبر 994631
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶
1

حمله موفق و ویرانگر انصارالله یمن به نقاط راهبردی در عمق خاک عربستان، همچنان در صدر اخبار و تحلیل‌ها قرار دارد.

به گزارش مشرق، حمله موفق و ویرانگر انصارالله یمن به نقاط راهبردی در عمق خاک عربستان، همچنان در صدر اخبار و تحلیل‌ها قرار دارد.

روزنامه "نیویورک تایمز" در این زمینه خاطرنشان ساخت: موشک‌هایی که به خاک عربستان اصابت کرد، نه فقط مخازن نفتی را از بین برد، بلکه ضربه نهایی را به دکترینی وارد کرد که طی سال‌های اخیر به‌تدریج کمرنگ می‌شد؛ این باور که امریکا چتر امنیتی است که می‌تواند از دولت‌های ثروتمند نفتی خلیج‌فارس ـ به‌ویژه در برابر ایران ـ محافظت کند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات ابتکار صلح انصار الله و توصیه به عربستان

نشریه امریکایی "فوربز" هم نوشت: مشکل اساسی این است که سیستم‌های پدافندی ایالات‌متحده و عربستان سعودی (پاتریوت و هاوک) برای مقابله با هواپیماها و تا حدودی موشک‌های بالستیک طراحی شده‌اند، اما برای دفاع در برابر هواپیماهای بدون سرنشین کارآیی ندارند.

«ناظم صبحی توفیق» تحلیلگر مسائل امنیتی، نیز در رابطه با تحولات جاری به "الخلیج آنلاین" گفت: در عهد «محمد بن سلمان» جانشین پادشاه عربستان، شاهد هیچ تدبیر نظامی موفقی نبوده‌ایم و این وضعیت ناشی از فقدان راهبرد دفاعی است. عربستان سعودی از ارائه پاسخ به ایران درمانده ـ یا به‌دلیل ضعف یا از سر دستپاچگی ـ و جمهوری اسلامی روزبه‌روز نفوذ بیشتری در منطقه پیدا می‌کند.

همچنین «یوسف عزیزی» کارشناس تلویزیون ماهواره‌ای "ایران اینترنشنال" که با بودجه سعودی‌ها اداره می‌شود، نتوانست واقعیت موجود را کتمان کند و اظهار داشت: نکته اصلی در حمله به آرامکو این است که نشان داد عربستان از لحاظ امنیت سیاسی، امنیت انرژی و امنیت عمومی بسیار آسیب‌پذیر و ضربه‌پذیر است. با هرگونه درگیری گسترده در منطقه، اولین کشوری که بیشترین آسیب اساسی را می‌بیند، عربستان است. ریاض و واشنگتن پیام این حمله را درک کردند و آن‌هم پیام "امنیت و دست برتر در منطقه" است.

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    48 3
    آمریکا باز هم می خواهد گاو شیرده را بدوشد..
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    4 0
    ال سعود برای اینکه ایران را متهم کند ادعا کرده موشک کروز هم به پالایشکاهها اثابت کرده و این به معنای ان است که این پدافند توان مقابله با کروز را هم ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس