کد خبر 994592
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸
عادل الجبیر

وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه شنبه طی سخنانی علیه ایران اتهام زنی کرد.

به گزارش مشرق، «عادل الجیبر» وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه روز شنبه در نشست خبری در «ریاض»  بار دیگر علیه ایران اتهام‌زنی کرد.

بیشتر بخوانید:

لیتوانی به «تنگه هرمز» نیرو اعزام می‌کند

تاثیر منفی تنش با ایران بر بازارهای جهانی

بر اساس گزارش شبکه سعودی العربیه، عادل الجبیر در بخشی از سخنان خود مدعی شد که عربستان سعودی تاکنون  بیش از ۲۶۰ موشک ساخت ایران و ۱۵۰ پهپاد ساخت ایران را که از سوی یمن به عربستان سعودی حمله کرده بودند، رهگیری کرده است.

وی که پس از ماجرای قتل خاشقچی از وزارت خارجه عزل شده اما همچنان در عمل وزیر خارجه رژیم سعودی‌ست، در حالی این سخنان را بیان کرد که دولت سعودی  تاکنون هیچ گونه شواهد مستند و قابل قبولی را در این باره ارائه نکرده  و تنها در روزهای گذشته لاشه‌هایی از چندین پهپاد و موشک را نشان داده و مدعی ساخت آن‌ها از سوی ایران شده است.

الجبیر همچنین ادعا کرد که حمله به تاسیسات نفتی آرامکو نه از جانب یمن بلکه از سمت شمال صورت گرفته و بار دیگر گفت که تحقیقات برای اینکه روشن شود حمله از کجا صورت پذیرفته، ادامه دارد. وی بار دیگر مدعی ایرانی بودن تسلیحاتی شد که با آنها به آرامکو حمله شده است.

وزیر مشاور در امور خارجه سعودی همچون دورانی که وزیر خارجه بود، بار دیگر ادعا کرد که ایران باید مشخص کند که یک دولت است یا یک انقلاب و از جامعه بین‌المللی خواست با آنچه او تهدیدات ایران می‌خواند، مقابله کند.

بر اساس این گزارش، شنبه  گذشته یگان پهپادی ارتش یمن با ۱۰ فروند پهپاد تهاجمی به تأسیسات نفتی عربستان سعودی در شهرهای «بقیق» و «خریص» حمله کرده که براثر آن، این تأسیسات آتش گرفت و بر اساس برآوردها و گزارش‌های منتشر شده، نزدیک به نیمی از تولید نفت سعودی کاهش یافت.

ارتش یمن این حمله را «عملیات بازدارنده ۲» و آن را پاسخ به تجاوزهای نظامی ائتلاف سعودی علیه یمن دانست. یمنی‌ها هشدار داده‌اند اگر این تجاوزگری‌ها متوقف نشود، حملات‌تلافی‌جویانه آن‌ها به این ائتلاف ادامه خواهد داشت.

عادل الجیبر در خاتمه مدعی شد، ایران حامی نخست حامی تروریسم جهانی است، اما اکنون یک حرکت جهانی در زمینه امنیت دریایی وجود دارد و معتقدم که این ائتلاف به آزادی  تردد کشتیرانی بدون هیچ گونه مشکلی از جانب ایران کمک می‌کند.  

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    1 0
    عادل الجبیر هنوز زنده ست؟ فک کردم مرده.
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    5 0
    جوجه تیغی سعودی هم زبان بتز کرد
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    4 0
    دو کلمه هم از خواهر عروس بشنوید
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    0 0
    این مرتیکه دو جنسیتی باز هم زر زر کرده . چرا خفه نمیشه احمق زن نما
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    1 0
    رنگ رخسار خبر می دهد از سرّ درون.......
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    1 0
    جالبه که مدرکشان جمله مقدس " یا علی " است که گویا روی یکی از موشکهای یمنی درج شده است. به امید روزی که جبهه مقاومت با یک یا علی سراسری بساط سعودی و صهیونیست و سفره طمع غربی ها را از منطقه برچیند.
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    0 0
    آقا حبیر اون اربابت وقتی هواپیمای پیشرفته جاسوسی شو کهایران زد نتوانست کاری انجام دهد شماکه عددی نیستی کهبخواهی ایران را تهدید کنی دست از پا خطا گنی تمام تاسیسات نفتی باخاک یکسان میشود
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    0 0
    وقت هیاهو و نبرد رو در رو و تنش از سوی عربستان ب اوچ رسیده بنابراین ایران منطقی و سر چال و ارام مواضع مناسب واستوار داشته باشد قطعا برنده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس